پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۰۳:۴۰
فرمانداری شهرستان فریدن

افزایش جمعیت یکی از عوامل توسعه یافتگی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار در نشست هم اندیشی با برخی از بانوان شهرستان با تبریک اعیاد ذیحجه و با تشکر از بانوان که در جلسه حضور یافتند، گفت:  نقش آفرینی بانوان در جامعه از همان ابتدای انقلاب چشم گیر بوده است چه در زمان جنگ و چه در همه ایامی که اتفاقات […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار در نشست هم اندیشی با برخی از بانوان شهرستان با تبریک اعیاد ذیحجه و با تشکر از بانوان که در جلسه حضور یافتند، گفت:  نقش آفرینی بانوان در جامعه از همان ابتدای انقلاب چشم گیر بوده است چه در زمان جنگ و چه در همه ایامی که اتفاقات و حوادث عجیب و غریبی رخ داده نقش آفرینی کردند.

ولایت پذیری و ولایت مداری بانوان همیشه زبانزد بوده و هست

 

عزیزاله عباسی ادامه داد: ولایت پذیری و ولایت مداری بانوان همیشه زبانزد بوده و هست؛ شاید اگر در زمان جنگ و انقلاب نقش آفرینی و تاثیرگذاری خانم‌ها نبود، کشور عزیزمان به این نقطه نمی رسید که انقلابی شود یا در ۸ سال جنگ دفاع مقدس به پیروزی برسیم.

وی با اشاره به پرورش و تربیت فرزندان از سوی مادران سرزمین‌مان تاکید کرد: روایات زیادی داریم که از دامن زن مرد به معراج می‌رسد اگر جوانان پاکدامن و با غیرتی داشتیم و داریم به دلیل آن است که در دامان مادرانی پاکدامن، عفیف و دلاور پرورش یافتند و آنها با جان خودشان از ناموس،کشور و آرمان‌هایشان دفاع کردند و این نقش تاثیرگذار بانوان در جامعه را می رساند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: بانوان در هر قسمت از جامعه که حضور دارند، کارایی چشم گیری از خود نشان دادند و در بحث عفاف و حجاب نیز اکثر بانوان ما عفیف و محجبه هستند و این که می گویند کشور دست بی حجاب ها است، اشتباه می کنند، ما در مناسبت‌های مختلف شاهد حضور خانم ها هستیم و مشاهده می کنید که افراد بدحجاب خیلی کم هستند.

عباسی با اشاره به برخی سیاست گذاری های غلط در دوره های مختلف، تصریح کرد: برخی مواقع در دوره های مختلف مجلس و دولت، افرادی می آیند و فرهنگ غربی را وارد فرهنگ اصیل کشورمان می کنند به مانند اینکه وزیری عنوان می کند معلمان برای جذب دانش آموز از فلان پوشش استفاده کند یا نماینده ای دغدغه و آرزویش این است که زنان بدون روسری وارد جامعه شوند و این بسیار تاثیر منفی بر جامعه می گذارد.

وی اظهار داشت: دشمن بعد از انقلاب توطئه های خود را به دلیل قطع شدن دستش از ثروت ایران، بیش تر از قبل کرد تا بتواند به انقلابی که توسط مردم به پیروزی رسید، آسیب برساند؛ برای نمونه با آمدن کرونا بدون هیچ مدیریتی تکنولوژی را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دادند، آن هم در زمانی که آب خوردن مردم را هم به برجام گره زده بودند و از این فرصت دشمن استفاده کرد.

رئیس جلسه ادامه داد: ما امروز به دلیل محدودیت‌ها و تهدیدها با تکیه بر توانای جوانان مان توانستیم نرم افزارهای داخلی تولید کرده و آن را در اختیار مردم قرار بدهیم و این مردم بودند که با انتخابشان شرایط را تغییر دادند.

افزایش جمعیت یکی از عوامل توسعه یافتگی است

عباسی در بخشی دیگر از صحبت های خود به عوامل توسعه و پیشرفت شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش جمعیت باعث شده مشکلات و گرفتاری‌ها در شهرستان افزایش پیدا کند و این را باید بدانیم یکی از عوامل توسعه یافتگی و بهبود وضعیت افزایش جمعیت و حفظ جوانی جمعیت است و  بانوان ما می توانند این فرهنگ غلط فرزند کمتر را در خانواده ها تغییر بدهند.

وی با اشاره به برخی کمک های دولتی به روستاها تاکید کرد: ما همیشه نباید منتظر بودجه باشیم و بگوییم اگر بودجه نباشد هیچ کاری نمی‌ توان انجام داد برخی مواقع با یک تدبیر با کمترین هزینه می توان کارهای بزرگی انجام داد اما در همین شرایط که دولت بدهی های بسیاری که از دولت قبل به جا مانده را پرداخت می کند در یک سال اخیر در ۲۸ روستای ما بالای ۴۴ میلیارد تومان دولت به روستاها کمک کرده است.

فرماندار ادامه داد: طبق قانون دهیاری‌ها یک نهاد عمومی غیر دولتی هستند که باید درآمدشان از روستاها تامین شود ولی اگر دولت کمک نکند حقوق دهیار هم می ماند چه برسد به انجام کار عمرانی و فرهنگی ولی دولت تمام سعی خود را کرده تا در بخش روستاها کمبودی احساس نشود.

عباسی تاکید کرد: حضور مردم در میدان بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد همانگونه که با حضور آنها مشکلاتی به مانند سیل، زلزله، کرونا و …. حل شد.

نماینده عالی دولت ادامه داد: برخی مسائل در روستا کارشناسی شده و در راستای توسعه عملیاتی می شود اما هنگام کار برخی نمی گذارند کار پیش برود و کارها بر زمین می ماند؛ حل این مشکلات فقط با حضور مردم قابل حل است.

وی با بیان اینکه دولت ماهیانه فقط ۱۳ یا ۱۴ هزار میلیارد بدهی دولت قبل را می دهد تاکید کرد: با تمام این شرایط دولت از طروق مختلف به شهرداری ها و دهیاری ها کمک می کند تا کارها پیش برود.

فرهنگ های غلط آسیب جدی در موضوع ازدواج

این مقام مسئول در اشاره به مسئله ترویج درست فرهنگ ازدواج افزود: امروزه فرهنگ غلطی در جامعه رواج یافته است که با کوچکترین اختلاف زوجین از هم طلاق می گیرند اما چرا در گذشته اینجور نبود به خاطر فرهنگ درست ایرانی اسلامی بود که در گذشته وجود داشت اگر بزرگتر خانواده حرفی می‌زد، حرفش را می‌پذیرفتند اما امروزه این نگاه در دورن خانواده ها کاهش یافته است.

عباسی ادامه داد: سر کوچک‌ترین مسئله دختر و پسر از یکدیگر جدا می‌شوند اما باید بدانیم در دستورالعمل‌های دینی مان طلاق آخرین راه چاره است ولی الان اولین راه طلاق شده و همین باعث گردیده بنیان خانواده ها سست گردد.

التزام عملی به آموزه های دینی داشته باشیم

نماینده عالی دولت با اشاره به بحث عفاف و حجاب تاکید کرد: بحث عفاف و حجاب یکی از دستورات دینی ماست و به مانند رزق حلال که در آینده فرزندانمان تاثیر گذار است، عفاف و حجاب نیز از دستورات دینی است که در تربیت و تشکیل شخصیت فرزندان مان برای آینده تاثیر بسزایی دارد و  اگر طبق قرآن و بر اساس آموزه‌های دینی عمل کنیم مطمئنا به هیچ مشکلی بر نمی‌خوریم.

وی با بیان اینکه افراد باید در خصوص آموزه های که به دیگران می دهند اعتقاد قلبی داشته و متعهد به انجام آنها باشند، تصریح کرد: برخی افراد فکر می کنند چون کارمند هستند فقط در یک بازه زمانی متعهد به رعایت حجاب هستند ولی نباید اینجور باشد چون مخاطب شان، آنها را در جامعه خواهند دید و این باعث ایجاد تناقض در افکار جامعه می شود و آسیب آن زیاد است ما باید به آموزه های دینی در هر زمان و مکانی التزام عملی داشته باشیم.

فرهنگ کار باید در فریدن تغییر کند

فرماندار در بخش دیگر از صحبت های خود به وضعیت اشتغال شهرستان پرداخت و اظهار داشت:امروزه احداث کارخانه به درخواست بخش خصوصی بستگی دارد اما ما در فریدن باید فرهنگ کار را تغییر بدهیم برخی فقط به دنبال پشت میز نشینی هستند هر چند در آمد کار آزاد بیشتر از برخی شغل های دولتی است ولی این فرهنگ وجود دارد.

عباسی تاکید کرد: برخی در شهرستان عنوان می کنند که شغلی وجود ندارد، چرا کار وجود دارد ولی مرد کار نیست یا افراد آموزش های درست ندیده اند یا اینکه همت کار کردن ندارند الان برخی از کارگاه ها و گلخانه هایمان به دنبال کارگر هستند اما کسی نمی رود چون افراد به دنبال این هستند که یک شغل ساده و بدون زحمت داشته باشند بنابراین همین می شود سرمایه گذارها به دنبال اتباع خارجی می روندو درخواست مجوز به کارگیری آنها را می دهند.

شایان ذکر است در این جلسه بانوان نظرات و پیشنهاداتی در خصوص مسکن جوانان، ثبت انجمن های حقوقی برای خانواده ها و معلولان، باغ بانوان، اشتغال، چگونگی حضور بانوان در بحث های تاثیر گذار و …. بیان کردند.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرماندار فریدن، مراسم گرامی‌داشت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی صبح روز-یک‌شنبه ۹اردیبهشت – با حضور فرماندار، حجت الاسلام صابری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج)، ائمه جمعه، جمعی از مسؤلان، مربیان عقیدتی و بسیجیان و پیشکسوتان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی بخشداری بخش مرکزی شهرستان فریدن، کارکنان و کارگران شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان فریدن صبح امروز- یازدهم بهمن ماه- با حضور شفیعی بخشدار بخش مرکزی و رحیمی مدیرعامل این شرکت مسیر گلستان شهدای شهر داران تا تپه نورالشهدا را به مناسبت روز کارگر پیاده روی کردند. این مراسم با […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، همایش تجلیل و تکریم از شوراهای اسلامی شهرستان فریدن با حضور فرماندار، نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، رئیس دادگستری، دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار، حجت الاسلام سیاوشی نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری از بزرگترین واحد پرورش بوقلمون مادر کشور در روستای […]

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =