شرح وظایف معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار:
– تشخیص نیازمندی های عمرانی شهرستان در چارچوب مسئولیت های وزارت کشور و تعیین اولویت ها به منظور فراهم نمودن موجبات اجرای آن ها
– بررسی و مطالعه و همکاری درخصوص طرح های هادی و جامع شهرستان
– هماهنگی و همکاری لازم در خصوص امور شهرداری و نظارت بر عملکرد شهرداری ها
– مطالعه و ارائه پیشنهاد درخصوص برنامه های مدیریت و برنامه ریزی استان جهت تأمین اعتبار
– تماس با معاونت های استانداری و سایر دستگاه ها برای تصویب و اجرای طرح ها
– همکاری با مسئولین ادارات شهرستان در مراحل مختلف پیاده نمودن طرح
– کنترل و بررسی اعتبارات عمرانی شهرداری ها و
–گزارش پیشرفت عملیات عمرانی حوزه شهرستان و بررسی علل تأخیر در اجرای پروژه
– بازدید به هنگام و نظارت دقیق بر پروژه ها و طرح های عمرانی و در صورت لزوم پیگیری در جهت دریافت اعتبار
– نظارت و مراقبت در امور مربوط به توزیع معادن شن و ماسه
– نظارت و پیگیری لازم در زمینه تأمین مصالح مورد نیاز پروژه های عمرانی و همکاری با کارشناس دفتر فنی استانداری در رابطه با امور عمرانی شهرها
– ارائه به موقع فرم مربوط به نواقص پروژه هایی که نقص دارند و کنترل میزان مصالح مصرف شده
– پیگیری امور مربوط به منازل سازمانیچ
– پیگیری امور مربوط به حفاری در سطح شهرها
– بازدید از مناطق خسارت دیده به اتفاق اعضاء کمیته و در صورت لزوم پیگیری امور مربوط به خسارت
- تشکیل جلسه کمیته برف روبی و پیگیری مصوبات
– بررسی طرح های عمرانی روستاها و شهرها به منظور استفاده از اعتبارات وزارت کشور و همچنین طرح هایی که از محل اعتبارات عمرانی استانداری در دستور کار قرار می گیرد.