شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۶:۴۱:۰۰
فرمانداری شهرستان فریدن

راهنمای ویدئو کنفرانس

راهنمای اتصال به سامانه ویدئو کنفرانس

 

ویدئو کنفرانس به صورت اینترنتی است و نیاز به حضور فیزیکی در محل فرمانداری نبوده و تحت نرم افزار adobe connect انجام می شود.
در صورت در اختیار نداشتن رایانه مجهز به وب کم یا لپ تاپ ، امکان شرکت در جلسه با گوشی تلفن همراه نیز فراهم شده است.

جهت اتصال از مجوز دسترسی کاربر میهمان ( Guest) مطابق تصویر زیر استفاده کنید.

ابتدا نرم افزار adobe connect client ۲۰۲۰ نصب و اجرا نمایید.
در صفحه ورودی سامانه ( آدرس سامانه در دعوت نامه ذکر شده است ) در قسمت چپ صفحه بر روی گزینه Guest
کلیک کرده و در کادر متن نام اداره و مدیر دستگاه اجرایی را وارد کنید.
در پایان بر روی گزینه Enter Room کلیک نمائید.

در زمان برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس در صورت نیاز به وقت صحبت از طریق چت درخواست دهید.
اتصال آزمایشی تمام سازمان ها با حضور کارشناس فناوری اطلاعات (کارشناس مسلط به رایانه ) انجام خواهد شد.
حضور کارشناس فناوری اطلاعات سازمانها ( کارشناس مسلط به رایانه ) در محل کار خود الزامی است
حضور کلیه اعضاء تا پایان جلسه توسط مدیر جلسه نظارت می شود.

شرایط لازم برای حضور در جلسات ویدئو کنفرانس با دستگاه های مختلف

 

الزامات اینترنت:پهنای باند: ۵۱۲ کیلوبایت ( ترجیحا اینترنت adsl ) برای شرکت کنندگان در جلسات و کاربران نهایی برنامه Adobe Connect.

⇓ دانلود نرم افزار ادوب کانکت برای ویندوز: نسخه ی مستقل از مرورگر (standalone) حجم ۱۸ مگابایت

 

سیستم عامل اندروید : دانلود نرم افزار ورود به جلسه مجازی با تبلت و موبایل اندروید

نسخه اندروید ۴.۴ و یا بالاتر

 

دانلود از سایت بازار

 

سیستم عامل ios مخصوص گوشی های IPHONE شرکت apple :

 

چطور در جلسه های مجازی مشکل فارسی نویسی را برطرف کنیم ؟

همانطور که مستحضر هستید حروف فارسی (حرف ی) در ادوب کانکت در بخش chat با اشکالاتی همراه است.

راه حل اول:
برای حل این مشکل هنگام تایپ حرف ( ی ) با فشردن همزمان کلید های shift + X حرف ی بدون بهم رختی در کلمات تایپ میشود.

 

راه حل دوم :
کیبورد فارسی
پس از نصب نرم افزار با انتخاب کیبورد و حروف فارسی جدید به عنوان حروف تایپی ویندوز مشکلی از بابت بهم ریختگی حروف نخواهید داشت.

 

روش تغییر کیبورد :

با موس می‌تونید از منو پایین ویندوز خودتان آیکون EN یا FA که مربوط به کیبورد هست را کلیک کنید تا لیست کیبورد ها برای شما نمایش داده بشود.
دقت داشته باشید برای تایپ فارسی در ادوبی کانکت کیبوردی رو انتخاب کنید که نام softgozar.com در اون درج شده باشه

 

آشنایی اجمالی با محیط جلسه

بعد از ورود به جلسه آنلاین ، محیط نرم افزار را مشاهده مى نمایید ، که محیط جلسه شامل بخش های زیر میباشد:

۱ -شرکت کنندگانAttendees

۲ – نوار ابزار

۳-یادداشت ها Notes

۴ -گفتگوی متنیChat

۵ -فایل ها Files

۶ -اشتراک گذاری ها Share

که به ترتیب به توضیح بخش های این جلسه می پردازیم و در انتها مابقی تنظیمات توضیح داده خواهد شد.

پنجره شرکت کنندگان Attendees

شامل لیست شرکت کنندگان که تعداد افراد حاضر در جلسه و اسامی آنان را نشان می دهد،که شامل سه گروه کاربری

می باشد:

– Hosts مدیران: کارشناسان ، ناظران و اساتید

مدیریت کامل جلسه اعم از شروع و پایان جلسه ها، صدور اجازه دسترسی به صوت به کاربران، اخراج کاربران و …. از دسترسی های کاربران مدیر می باشد و تنها مدیر جلسه می تواند وضعیت حاضرین جلسه را عوض نمایید و کاربری از یک گروه به گروه دیگر منتقل نماید.

– Presenters ارائه دهندگان: اساتید و استاد یار ها

کنترل جلسه اعم از مدیریت فایل ها، محیط اشتراک گذاری ، صوت از دسترسی های کاربران ارائه دهنده می باشد.

– Participants شرکت کنندگان: دانش پژوهان و کاربران مهمان

حضور در جلسه، گفتگوی متنی بصورت عمومی و خصوصی Chat ،دانلود فایل، مشاهده محیط اشتراک گذاری،شنیدن صوت جلسه شرکت در نظرسنجی و درصورت اجازه مدیر جلسه گفتگوی صوتی از دسترسی های کاربران این بخش می باشد.

 

نوار ابزار

در این بخش امکانات زیر موجود می باشد

  • ( صوت از طریق میکروفون): جهت صحبت کردن در جلسه
  • تصویر وب( کم): جهت اشتراک گذاری تصویر خود در جلسه
  • اجازه گرفتن برای : چنانچه کاربران، میخواهند از میکروفون برای مطالب بیان استفاده نمایند

 

از طریق منویMeeting در نوار ابزار نیز تنظیمات بیشتری نیز وجود دارد .

 

اشتراک گذاری صوت

شرکت کننده از طریق منو وضعیت با کمک گزینه میتواند از استاد تقاضای صحبت کند . استاد و سایرحاضران در جلسه با دیدن علامت کنار نام متوجه درخواست وی می شوند . مدیر ممکن است درخواست وی را بپذیرد و امکان صحبت برای او را فعال کند در این حالت در نوار ابزار گزینه برای وی فعال میگردد تا بتواند

تنظیمات لازم جهت اشتراک صدا و میکروفون خود را در جلسه انجام دهد . پس از تایید مدیر میکروفون شرکت کننده وصل میشود و با تصمیم استاد میکروفون وی قطع خواهد شد .

 

تذکر : برای جلوگیری از قطع وصل و شدن صدا یا اکو شدن صدا، پس از پایان صحبت خود مجدد روی این آیکون کلیک نمایید تا صدای میکروفون شما در حین صحبت بقیه کاربران پخش نگردد .

در صورتی استاد و یا کاربری در جلسه آنلاین از گفتگوی صوتی استفاده نماید . آیکون میکروفون به صورت چشمکزن در جلوی نام کاربری نمایش داده خواهد شد.

 

تست صوت ( ۴ گام):

جهت تست اتصال صوت از گزینه meeting در نوار ابزار گزینه ی Audio Setup Wizard را بزنید و در پنجره بازشده بر روی next کلیک نمایید.

گام اول (تست پخش صوت) : در پنجره باز شده بر روی Play Sound کلیک نمایید ، از سمت سامانه بصورت آزمایشی صوتی برای شما پخش می گردد و در ادامه بر روی Next کلیک نمایید.

گام دوم (انتخاب میکروفون) : در این مرحله میکروفون خود را انتخاب نمایید و سپس بر روی next کلیک نمایید .

سوم گام (ضبط و پخش صوت): در این مرحله بر روی Record کلیک نمایید و صدا ی خود را جهت تست ضبط نموده، در انتها صدای خود را با کلیک بر روی Recording Play ، سامانه صدای خود شما را پخش خواهد نمود

گام آخر(تست سکوت) : با کلیک بر روی Test Silence تمامی صوت هایی که در محیط کلاس در حال پخش می باشد قطع می گردد.

نکات:

o در صورتی که مرحله دوم صوتی را نشنیدید ، اسپیکر خود را با پخش فایل صوتی از داخل رایانه بررسی نمایید و در صورتی که اتصالات شما از داخل رایانه بررسی گردید و بدون مشکل بود، بطور کامل مرورگر خود را بسته و آخرین نسخه نرم افزار های مورد نیاز را نصب نمایید و دوباره وارد سامانه شوید.

o در صورتی که در مرحله چهارم صوت شما ضبط و یا پخش نشد ، اتصالات خود را بررسی نمایید و از برنامه های داخلی ویندوز میکروفون خود را تست نمایید.