پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۷:۱۱:۱۹
فرمانداری شهرستان فریدن

جنگ تولید کنندگان در عرصه تولید / فیلم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار، حجت الاسلام سیاوشی نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری از بزرگترین واحد پرورش بوقلمون مادر کشور در روستای […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار، حجت الاسلام سیاوشی نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری از بزرگترین واحد پرورش بوقلمون مادر کشور در روستای ننادگان شهرستان فریدن بازدید کردند.

این دومین واحد پرورش بوقلمون مادر در روستای ننادگان است، فارم ها یا مزارع مادر بوقلمون از مهمترین و حساسترین واحدهای شرکت های پرورش بوقلمون می باشند که در اقتصاد کشور نیز تاثیرگذاری بسزایی دارند.

مزرعه بوقلمون مادر متعلق به خانواده ایوبی جزء چهار واحد بوقلمون مادر در کشور است که تحت شرکت زرین گستر پرتیکان فعالیت می کنند که این خانواده ۲ واحد پرورش بوقلمون در مشهد و گیلان نیز دارند.

خانواده ایوبی خود را یک فریدنی می دانند آنها از دهه هفتاد فعالیت های اقتصادی خود را در فریدن آغاز کردند و در اوایل دهه هشتاد با یک پرورش بوقلمون کوچک در قالب ۳۰۰ قطعه این راه دشوار تولید را شروع کردند.

آنها اوایل دهه نود به فکر تاسیس واحد پرورش بوقلمون مادر افتادند و اولین و بزرگترین واحد بوقلمون مادر یا مولد کشور را در روستای ننادگان شهرستان فریدن در سال ۹۶ با ۷۵۰۰ قطعه راه اندازی کردند و امروز در دومین واحد خود ۸۵۰۰ قطعه بوقلمون مادر یا مولد دارند که بزرگترین واحد پرورش بوقلمون مادر در کشور است.

به گفته خانواده ایوبی آنها فریدن را با تمام خاطراتشان دوست دارند و به همین دلیل تمام شرکت های تاسیسی آنها پسوند وابسته به فریدن دارند.

محمد ایوبی از موسسان شرکت زرین گستر به آماری قابل توجه اشاره کرد که حساسیت وجود واحدهای بوقلمون مادر در ایران را نشان می داد.

وی گفت: قبل از تاسیس این واحدها بیش از سی میلیون یورو ارز برای واردات جوجه بوقلمون از کشورمان خارج می شد اما اکنون به یک میلیون یورو رسیده است که ان شاءالله خودکفا در این حوزه شویم.

ایوبی از مشکلات تولید کنندگان در میان مسئولان فریدنی سخن گفت، کار سخت تولید که با برخی کاغذ بازی ها به دست اندازهایی می افتد که گاها تمام انرژی تولیدکننده صرف این اتفاقات می شود و وی با این لغت که واقعا تولید کنندگان در عرصه تولید می جنگند مشکلات را توصیف کرد.

وی بیان داشت: خوش ترین لحظات یک تولید کننده زمانی است که در محل کار است و فقط فکرش برای بهبود تولیدش صرف می شود اما وقتی گرفتار برخی مشکلات و برخی موانع تولید که خارج از ید تولید کننده است او را کلافه می کند.

برخی از مشکلات تولید کننده ها در این بازدید بیان شد تا مسئولان بیشتر در جریان مشکلات باشند.

فریدن قطب تولید چندین حوزه در استان اصفهان محسوب می شود و شاید کند و کاو در این موضوع که چرا نگاه ها به فریدن هنوز تغییر نکرده و نتوانستیم آن را به جایگاه واقعی خود برسانیم از دغدغه های مهم و پیش رو مسئولان استانی و شهرستانی باشد.

گفتنی است اگر نیروهای انقلابی و عاشق ولایت بخواهند به صحبت های ولی فقیه جامه عمل بپوشانند، مسئولان کشوری و استانی نگاه ویژه ای باید به منطقه به مانند فریدن و تولیدکنندگان این منطقه داشته باشند.

شایان ذکر است در پایان بازدید از اولین کارگر بازنشسته ی این مجموعه تولیدی تجلیل به عمل آمد.

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرماندار فریدن، صبح امروز- ۱۹ اردیبهشت- مجتبی یکتامنش مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان به همراه رئیس دفتر، مسئول گزینش و مسئول حراست ثبت احوال استان، رئیس ثبت احوال شهرستان با عزیزاله عباسی فرماندار فریدن و معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری دیدار و گفتگو کردند. این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت […]

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، در آیینی با حضور فرماندار، مدیران ادوار مختلف آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از مسوولان و معلمان شهرستان از ۹ معلم نمونه منطقه آموزش و پرورش فریدن روز سه شنبه- ۱۸ اردیبهشت- در سالن هفده شهریور شهر داران تجلیل به عمل آمد. فرماندار شهرستان فریدن رشد و تعالی […]

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، جلسه ی در راستای رفع موانع تولید، جهش تولید و هم فکری با سرمایه گذاران بومی شهرستان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، جلسه ی در راستای رفع موانع تولید، جهش تولید و هم فکری با سرمایه گذاران بومی شهرستان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. ابتدای این جلسه سرمایه گذاران مشکلاتی چون پیچ و خم دیوان‌سالاری اداری، وجود مافیا در برخی حوزه های […]

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =