جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۹:۵۵:۴۳
فرمانداری شهرستان فریدن

ماموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد تربیت اسلامی و امور تربیتی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد، اظهار داشت: مأموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است تا دانش آموزان را با تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا کنند. […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد تربیت اسلامی و امور تربیتی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد، اظهار داشت: مأموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است تا دانش آموزان را با تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا کنند.

عزیزاله عباسی تاکید کرد: سال‌ها پیش اراده‌هایی موجب شد تا حوزه پرورشی را از ساختار آموزش و پرورش حذف کنند اما در مدرسه جریان پرورشی با حضور دغدغه مندان ادامه داشت و امروز رویکرد دین و اعتقاد و باورها و تربیت اسلامی در مدارس حاکم است و همه ما در سمت تعلیم و تربیتی که اندیشه ناب اعتقادی برای دانش آموز را می‌سازد سهیم هستیم.

وی ادامه داد: معلمان به گفته شهید رجایی، سربازان انقلاب هستند و امروز باید نقش اساسی و اصلی خودشان را نشان بدهند و بیشتر تلاش کنند تا بتوانند این فاصله ای که به واسطه ای بیماری کرونا ایجاد شد و برخی از دانش آموزان از ارزش‌ها و آرمان‌ها فاصله گرفتند و جدا شدن دوباره احیا شود.

فرماندار تاکید کرد: دانش آموزان امانت‌هایی در دست معلمان هستند که باید همچون نهال این قشر را با علم و دانش پرورش داد تا برای رشد و اعتلای انقلاب به ثمر برسند.

عباسی ادامه داد: برخی فلسفه ی مربی پرورشی را در انجام یک برگزاری صبحگاه یا یک سرود می بینند نه اینطور نیست؛ مدیران باید معلمان با استعداد، پرتلاش و خوش ایده را در این قسمت به کار بگیرند زیرا در این زمان که حضور داریم شرایط به گونه های مختلف تغییر می کند و باید بتوانیم دانش آموزان را با ایده ها خوب و بروز در مسیر سعادتمندی حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: ماموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است تا دانش آموزان را با تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا کنیم.

نماینده عالی دولت در فریدن اظهار داشت: مربیان تربیتی و معاونین پرورشی باید با تسلط  به علوم روز و آشنایی  با روش بهره برداری مثبت از فضای مجازی  و پرهیز از  برخورد های منفعلانه  تهدیدهای پیش رو را به فرصت تبدیل کنند .

عباسی در ادامه با اشاره به نقش موثر مربیان تربیتی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و آرزوی توفیق روزافزون برای آنان  افزود : مربی، معمار شخصیت انسان و الگویی  مجسم است که آدمی آگاهانه یا ناخودآگاه از او تبعیت  می‌کند و شخصیت خود را مطابق با او می‌سازد، از این رو سعادت و شقاوت انسان  به تربیت مربی وابسته است.

وی گفت : همان‌گونه که دوستان و معاشران دانش‌‌آموز می‌توانند نقش الگویی را عهده‌دار گردند ، مربیان تربیتی هم می‌توانند الگوهای منطقی و صحیح اخلاقی و رفتاری را به دانش‌‌آموزان ارائه کنند و آنان را در هویت یابی ، پایداری و دفاع از آرمان های قابل قبول جامعه کمک کنند .

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار فریدن صبح روز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- با حضور در برخی مدارس شهر داران و دامنه ضمن تبریک و تجلیل از روز معلم، گرامیداشت این روز را تجلیل از ارزش ها دانست و گفت: ارزش و جایگاه معلم چنان والا است که خداوند به ابزاری که معلم در دستان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار صبح روز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- به همراه امام جمعه شهر دامنه، رئیس دادگستری، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان به مناسبت گرامی‌داشت شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری و گرامی‌داشت مقام شامخ معلم با حضور در آموزش و پرورش و مدارس شهر داران و […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرماندار فریدن، مراسم گرامی‌داشت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی صبح روز-یک‌شنبه ۹اردیبهشت – با حضور فرماندار، حجت الاسلام صابری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج)، ائمه جمعه، جمعی از مسؤلان، مربیان عقیدتی و بسیجیان و پیشکسوتان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی بخشداری بخش مرکزی شهرستان فریدن، کارکنان و کارگران شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان فریدن صبح امروز- یازدهم بهمن ماه- با حضور شفیعی بخشدار بخش مرکزی و رحیمی مدیرعامل این شرکت مسیر گلستان شهدای شهر داران تا تپه نورالشهدا را به مناسبت روز کارگر پیاده روی کردند. این مراسم با […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + سه =