شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۶:۴۳:۳۲
فرمانداری شهرستان فریدن

ماموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد تربیت اسلامی و امور تربیتی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد، اظهار داشت: مأموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است تا دانش آموزان را با تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا کنند. […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد تربیت اسلامی و امور تربیتی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد، اظهار داشت: مأموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است تا دانش آموزان را با تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا کنند.

عزیزاله عباسی تاکید کرد: سال‌ها پیش اراده‌هایی موجب شد تا حوزه پرورشی را از ساختار آموزش و پرورش حذف کنند اما در مدرسه جریان پرورشی با حضور دغدغه مندان ادامه داشت و امروز رویکرد دین و اعتقاد و باورها و تربیت اسلامی در مدارس حاکم است و همه ما در سمت تعلیم و تربیتی که اندیشه ناب اعتقادی برای دانش آموز را می‌سازد سهیم هستیم.

وی ادامه داد: معلمان به گفته شهید رجایی، سربازان انقلاب هستند و امروز باید نقش اساسی و اصلی خودشان را نشان بدهند و بیشتر تلاش کنند تا بتوانند این فاصله ای که به واسطه ای بیماری کرونا ایجاد شد و برخی از دانش آموزان از ارزش‌ها و آرمان‌ها فاصله گرفتند و جدا شدن دوباره احیا شود.

فرماندار تاکید کرد: دانش آموزان امانت‌هایی در دست معلمان هستند که باید همچون نهال این قشر را با علم و دانش پرورش داد تا برای رشد و اعتلای انقلاب به ثمر برسند.

عباسی ادامه داد: برخی فلسفه ی مربی پرورشی را در انجام یک برگزاری صبحگاه یا یک سرود می بینند نه اینطور نیست؛ مدیران باید معلمان با استعداد، پرتلاش و خوش ایده را در این قسمت به کار بگیرند زیرا در این زمان که حضور داریم شرایط به گونه های مختلف تغییر می کند و باید بتوانیم دانش آموزان را با ایده ها خوب و بروز در مسیر سعادتمندی حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: ماموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است تا دانش آموزان را با تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا کنیم.

نماینده عالی دولت در فریدن اظهار داشت: مربیان تربیتی و معاونین پرورشی باید با تسلط  به علوم روز و آشنایی  با روش بهره برداری مثبت از فضای مجازی  و پرهیز از  برخورد های منفعلانه  تهدیدهای پیش رو را به فرصت تبدیل کنند .

عباسی در ادامه با اشاره به نقش موثر مربیان تربیتی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و آرزوی توفیق روزافزون برای آنان  افزود : مربی، معمار شخصیت انسان و الگویی  مجسم است که آدمی آگاهانه یا ناخودآگاه از او تبعیت  می‌کند و شخصیت خود را مطابق با او می‌سازد، از این رو سعادت و شقاوت انسان  به تربیت مربی وابسته است.

وی گفت : همان‌گونه که دوستان و معاشران دانش‌‌آموز می‌توانند نقش الگویی را عهده‌دار گردند ، مربیان تربیتی هم می‌توانند الگوهای منطقی و صحیح اخلاقی و رفتاری را به دانش‌‌آموزان ارائه کنند و آنان را در هویت یابی ، پایداری و دفاع از آرمان های قابل قبول جامعه کمک کنند .

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، گفت: مهمترین گام در مبارزه با مواد مخدر آموزش و ارتقای آگاهی های عمومی است که باید با سرمایه گذاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فرماندار فریدن با […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، کوچه باغ‌های روستای حصور در بخش زنده رود فریدن و شکوفه‌های بهاری، طبیعت بهاری زیبایی را برای این منطقه به ارمغان آورده است. بخشدار بخش زنده رود فریدن گفت: روستای حصور با قدمت ۳۰۰ ساله در بخش زنده رود فریدن واقع شده که هر ساله طبیعت بهاری این روستا […]

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار به همراه معاون فنی و امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، محسن حاج عابدی مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، معاون بازرگانی سازمان استان، مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی استان، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه شهرستان فریدن […]

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، معاون فنی و امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، سفر به شهرستان فریدن را با دیدار با فرماندار این شهرستان آغاز کرد. این دیدار با حضور مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، معاون بازرگانی سازمان استان، مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی استان، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان، مدیر […]

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =