جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۵۹:۲۲
فرمانداری شهرستان فریدن

فرماندار: ائمه جمعه و جماعات با رویکرد مسجد محوری در فرهنگ سازی پیشگام باشند

دستگاههای اجرایی و ارگان ها موظف می باشند متناسب با سند تحول دولت مردمی و وظیفه سازمانی برنامه های آتی خود را بومی سازی، تنظیم و در شهرستان اجرایی نموده و بصورت ماهانه در جلسات کارگروه گزارش دهند.

دستگاههای اجرایی و ارگان ها موظف می باشند متناسب با سند تحول دولت مردمی و وظیفه سازمانی برنامه های آتی خود را بومی سازی، تنظیم و در شهرستان اجرایی نموده و بصورت ماهانه در جلسات کارگروه گزارش دهند.   به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن – اولین جلسه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده شهرستان به […]

دستگاههای اجرایی و ارگان ها موظف می باشند متناسب با سند تحول دولت مردمی و وظیفه سازمانی برنامه های آتی خود را بومی سازی، تنظیم و در شهرستان اجرایی نموده و بصورت ماهانه در جلسات کارگروه گزارش دهند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن اولین جلسه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده شهرستان به ریاست عباسی فرماندار و اعضا برگزار شد.

مقام فرماندار تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت را به فال نیک گرفته و اظهار امیدواری نمود همگان از فیوضات و برکات این ماه  به خوبی بهره مند گردند و شهادت طلبه بزرگوار و جهادگر حجت الاسلام و المسلمین اصلانی در حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)  را تسلیت عرض نمود و عاملان این جنایت را محکوم کرد .

رئیس کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده شهرستان با اشاره به پیشنهاد حاضرین مبنی بر تفکیک جلسات کارگروه اجتماعی ،فرهنگی و خانواده با جلسات سلامت و امنیت غذایی اذعان داشت با توجه به اهمیت مباحث اجتماعی و سلامت با تفکیک جلسات بصورت هدفمندتر  موضوعات و مباحث بررسی و ان شاالله خروجی بهتری خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان سپس از تلاش ها و زحمات تمامی دستگاههای اجرایی و ارگان ها در ایام نوروز به جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و شهروندان و همچنین از تمامی مردم شهرستان بلحاظ رعایت پروتکلهای بهداشتی ، قوانین و مقررات ترافیکی و رعایت اصول اخلاقی تقدیر و تشکر نمود.

 مقام  فرماندار در خصوص پساب فاضلاب شهر داران اظهار داشت طی مکاتبه ای پیشنهادات شهرستان از جمله  واگذاری پساب به شهرداری برای آبیاری فضای سبز ،صنعت و کشاورزان به استانداری ارسال گردید که طی تماس تلفنی با مدیر کل مدیریت بحران مقرر گردید موضوع از طریق دستگاههای استانی  پیگیری و نتیجه نهایی اعلام گردد وی افزود  با توجه به حجم وسیع زمین های کشاورزی  در مسیر پساب و در صورت موافقت کشاورزان با تجمیع و کاشت درختان غیر مثمر  هم بلحاظ گردشگری و هم اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

عباسی فرماندار با اشاره به سخنان حاضرین در خصوص سبک زندگی افزود در گذشته خانواده ها به دلیل الگوگیری از ائمه اطهار شیوه زندگی بهتری داشتند که متاسفانه به دلیل فاصله گیری و تغییر مسیرها و تبلیغات رسانه ای که در دنیا انجام می شود امروزه با مشکل مواجه گردیده اند که ما نیز در مقابل آنان باید تلاش نماییم فرهنگ اصیل مقدس خانواده مدار ایرانی در سطح جامعه ترویج دهیم .

وی خاطر نشان نمود استکبار با افکار مختلف در تلاش است تا اخلاقیات در جامعه را دچار تزلزل نماید و از اختلاف میان علما سنی و شیعه به نفع اهداف خود استفاده نماید  لذا ائمه جماعات و روحانیون باید با رویکرد مسجد محوری در فرهنگ سازی پیشگام باشند و برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد برنامه ریزی نمایند و از ظرفیت مساجد علی الخصوص در ماه مبارک رمضان  برای ترویج سبک زندگی اسلامی استفاده نمایند .

نماینده عالی دولت در شهرستان تاکید نمود الحمدالله امروز اگر ما در یک جزیزه امن قرار داریم و با اقتدار در تمامی حوزه ها پیشرو و سرآمد است نتیجه زحمات و تلاشهای تمامی اقشار بوده و باید همچنان استوار به راه خود ادامه دهیم.

رئیس کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده شهرستان در خصوص دستور کار آخر جلسه اظهار داشت سند تحول دولت مردمی سندی عدالت محور ،مردم پایه ،دانش بنیان و خانواده مدار می باشد که شامل سه بخش ،چندین فصل و مبحث می باشد  که دستگاههای اجرایی و ارگان ها موظف می باشند متناسب با سند مذکور و وظیفه سازمانی برنامه های آتی خود را بومی سازی و تنظیم و در شهرستان اجرایی نموده و بصورت ماهانه در جلسات کارگروه گزارش دهند.

اطلاع رسانی در خصوص بیماری سرخک و عوارض آن ، شناسایی کلنی افاغنه توسط نیروی انتظامی ، پیگیری در خصوص انجام دوز سوم واکسن کرونا ، ترویج و تشویق مردم به ورزش علی الخصوص ورزشهای همگانی و استفاده از ظرفیت های موجود ، اختصاص قسمتی از سخنرانی ائمه جمعه و جماعات به سبک زندگی اسلامی و اهمیت ورزش ، برنامه ریزی اداره ورزش و جوانان در خصوص تشویق و ترغیب اقشار مختلف به ورزش و برگزاری کلاسهای ورزشی از دیگر تاکیدات فرماندار بود.

راه اندازی پاتوق فرهنگی در شهرستان  ، برگزاری مراسم اعتکاف رمضانی ، برگزاری برنامه چهارشنبه های مهدوی ویژه بانوان، طرح برگزاری سلسله کارگاه ها و دوره های آموزشی با محوریت جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در ۴۰ کانون  فرهنگی ،هنری مساجد شهرستان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده ها در خصوص بررسی سابقه واکسیناسیون MMR کودکان زیر ۵ سال صورت پذیرد گزارش محل های استقرار افاغنه و اتباع به شبکه بهداشت و درمان در خصوص بررسی بیماری سرخک از جمله مصوبات این جلسه بود.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، در دومین روز از هفته کار و کارگر به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و تجدید پیمان با آرمان‌های والای شهدای انقلاب و میهن مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدای شهر داران با حضور جامعه کار و تولید در روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن،  فرماندار فریدن صبح امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در فریدن گفت: دستگاه‌های متولی برنامه ریزی مناسب برای برگزاری کنکور سراسری، تامین امنیت و سلامت این آزمون و ایجاد شرایط بدون استرس و محیطی امن و سالم برای داوطلبان در […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرماندرای فریدن، نمازگزاران فریدنی پس از اقامه نماز جمعه، با انجام راهپیمایی از محل مسجد صاحب الزمان(عج) تا خیابان امام خمینی(ره) با شعارهای «سپاه مچکریم»، «تنبیه متجاوز»، «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «سیلی بعدی محکم‌تر است»، «نیروهای مسلح، دست خدا یارتان» از اجرای عملیات «وعده صادق» و دفاع مشروع […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، گفت: مهمترین گام در مبارزه با مواد مخدر آموزش و ارتقای آگاهی های عمومی است که باید با سرمایه گذاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فرماندار فریدن با […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =