سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴:۳۹:۴۴
فرمانداری شهرستان فریدن

از بیان مشکلات سیب زمینی کاران فریدنی تا برنامه ی برای تقویت زیر ساخت ها در دیدار با معاون امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، معاون فنی و امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، سفر به شهرستان فریدن را با دیدار با فرماندار این شهرستان آغاز کرد. این دیدار با حضور مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، معاون بازرگانی سازمان استان، مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی استان، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان، مدیر […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، معاون فنی و امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، سفر به شهرستان فریدن را با دیدار با فرماندار این شهرستان آغاز کرد.

این دیدار با حضور مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، معاون بازرگانی سازمان استان، مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی استان، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه شهرستان فریدن و چند تن از کشاورزان پیشرو برگزار شد.

فرماندار فریدن با بیان اینکه فریدن قطب تولید محصولات کشاورزی در غرب استان اصفهان به شمار می رود، تاکید کرد: کشاورزان این منطقه در عرصه تولید با قدرت وارد شدند اما مشکلات بسیاری از جمله عدم فروش محصولات در زمان و قیمت مناسب را شاهد هستند.

عزیزاله عباسی عمده ترین محصولات منطقه را گندم، سیب زمینی و پیاز دانست و بیان کرد: محصولات در شهرستان به دلیل آب و هوایی که داریم زمانی به بازار فروش می رسند که بازار اشباع شده است و همان محصولی که کشاورز ما با کمترین قیمت به فروش می رساند در پایان سال مصرف کننده باید با چندین برابر قیمت خریداری کند.

وی ادامه داد: ضعف صنایع تبدیلی و تکمیلی، نبود زیر ساخت های مناسب یکی از مشکلات عمده بخش کشاورزی این شهرستان است.

فرماندار افزود: باید برای ایجاد صنایع پایدارکشاورزی تلاش کنیم زیرا بخش صنایع می تواند، ظرفیت های تولیدی خوبی در همه عرصه های بخش کشاورزی ایجاد کند و زمینه پویایی این بخش را هر چه بیشتر فراهم آورد.

عباسی ادامه داد: طبق آنالیزهای صورت گرفته هزینه یک کیلو سیب زمینی در سال گذشته ۸ هزار تومان تمام شده است اما کشاورز گاها نتوانسته محصول خود را بفروشد یا اگر هم فروش داشته با قیمت کیلویی ۴ تا ۵ هزار تومان بوده است و این پاسخگوی حتی هزینه ها آن نبود.

وی ادامه داد: طبق قانون برای حفظ منابع آبی کشور کشاورز را مجاب کردیم کنتور هوشمند بر سر چاه های خود نصب کند و یک هزینه ی دیگر بر آن تحمیل شد و از سوی دیگر هزینه کشاورزی هم چندین برابر شده است و محصول نیز به بازار فروش نمی رسد باید کاری انجام داد که کشاورزان بتوانند در عرصه تولید تقویت شوند و نه از تولید منصرف گردند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به اینکه امنیت غذایی ازجمله مقوله هایی است که همه مسوولان مربوط بر آن تاکید دارند گفت: یکی از مزیت ها در امر صادرات، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است از این رو بهره گیری از فناوری نوین وجهت گیری کشاورزی به سمت محصولات باغی و گلخانه ای و همچنین افزایش تسهیلات صنایع تبدیلی و تکمیلی با هدف کاهش ضایعات محصولات باغی از برنامه های ضروری است.

فرماندار بیان داشت: در دو سال اخیر تلاش کردیم که سرمایه گزاران بومی شهرستان برای ایجاد زیر ساخت ها به مانند سردخانه ها و صنایع تبدیلی به مانند کارخانه های تولید چیبس، بسته بندی محصولات و … ورود کنند اما باید مسئولان بالا دستی مساعدت کنند تا بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

عباسی در بخشی دیگر از صحبت های خود افزود: در این فصل سال با تامین کود برای کشاورزان با مشکل روبرو شده ایم و این باعث می شود برنامه ریزی کشاورزان و راندمان عملکرد آنها به هم بریزد که این خود باز آسیب جدی به اقتصاد و معیشت منطقه می زند و می طلبد که به این موضوع توجه بیشتری گردد و سهمیه که سازمان تعاون برعهده گرفته است، محقق شود.

وی اظهار داشت: مردم شهرستان فریدن همیشه محکم و استوار پای انقلاب و آرمان های آن ایستادند که نمونه آن حضور و مشارکت ۸۰ درصدی مردم این دیار در انتخابات بوده که نشان می دهد ما مسئولان باید بیش از بیش پاسخگوی آنها باشیم و برای رفع مشکلات شان تلاش کنیم.

فرماندار فریدن با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: تحقق این شعار عملی نمی شود مگر با تقویت شرکت های تعاونی و شهرستان ما نیز با حضور شرکت های تعاونی مختلف می تواند در این راستا موفق ظاهر شود و می طلبد با تقویت شرکت های تعاونی که در بخش کشاورزی فعال هستند مشکلات بخش کشاورزی را حل کرد.

معاون فنی و امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز ضمن تشکر از فرماندار که فرصت دیدار را فراهم نمودند گفت: همیشه کمبودها مصرف کنندگان را ناراضی وبیش بودها تولید کنندگان را متضرر می‌کند بنابراین تنظیم بازار محصولات کشاورزی در هر دو زمان الزامی و اجتناب ناپذیر است.

مرتضی معتمد بیان داشت: امسال در ایران و برخی کشورهای دیگر سطح کشت سیب زمینی افزایش یافت و باعث گردید در برخی کشورها بازار فروش را از دست بدهیم بنابراین با مشکلات روبرو شدیم هر چند با برخی از طرح های تشویقی صادراتی از جمله اعطای تسهیلات ارزان قیمت به صادر کنندگان، صفر کردن عوارض صادرات و برنامه های دیگر در تلاشیم تا عمده مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: ما این وعده را می دهم اگر شرکت های تعاونی بخواهند در ایجاد صنایع تولید و زیر ساخت ها در شهرستان ورود کنند ما به آنها با اعطای تسهیلات ارزان قیمت مساعدت کنیم.

معتمد تاکید کرد: در تلاشیم با حضور و ارتباط با کمیسیون های مختلف راه حل های مناسب برای حل مشکلات صادراتی و همچنین تقویت و بهبود تولید ایجاد کنیم.

در پایان فرماندار به همراه معاون فنی و امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، محسن حاج عابدی مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان از سردخانه آقای مباشری در شهر دامنه و چند انبار سنتی کشاورزان در روستاها بازدید کردند و از نزدیک نیز شنوای مشکلات و سخنان کشاورزان بودند.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرماندار فریدن، مراسم گرامی‌داشت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی صبح روز-یک‌شنبه ۹اردیبهشت – با حضور فرماندار، حجت الاسلام صابری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج)، ائمه جمعه، جمعی از مسؤلان، مربیان عقیدتی و بسیجیان و پیشکسوتان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی بخشداری بخش مرکزی شهرستان فریدن، کارکنان و کارگران شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان فریدن صبح امروز- یازدهم بهمن ماه- با حضور شفیعی بخشدار بخش مرکزی و رحیمی مدیرعامل این شرکت مسیر گلستان شهدای شهر داران تا تپه نورالشهدا را به مناسبت روز کارگر پیاده روی کردند. این مراسم با […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، همایش تجلیل و تکریم از شوراهای اسلامی شهرستان فریدن با حضور فرماندار، نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، رئیس دادگستری، دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار، حجت الاسلام سیاوشی نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری از بزرگترین واحد پرورش بوقلمون مادر کشور در روستای […]

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − شش =