پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۵:۳۹:۳۴
فرمانداری شهرستان فریدن

بانوان نقش قابل توجهی در انتخابات پیش رو دارند

به گزارش کمیته اطلاع رسانی کارگروه اجرایی انتخابات شهرستان فریدن، بخشدار بخش زنده رود در همایش دختران حاج قاسم در مدرسه محسنی شهر دامنه با اشاره به حضور در جبهه های سوریه و عراق و هم رزمی با حاج قاسم عزیز برای رفع خطر داعش، گفت: جنگ در سال ۲۰۱۱ در کشور سوریه در غرب […]

به گزارش کمیته اطلاع رسانی کارگروه اجرایی انتخابات شهرستان فریدن، بخشدار بخش زنده رود در همایش دختران حاج قاسم در مدرسه محسنی شهر دامنه با اشاره به حضور در جبهه های سوریه و عراق و هم رزمی با حاج قاسم عزیز برای رفع خطر داعش، گفت: جنگ در سال ۲۰۱۱ در کشور سوریه در غرب خاورمیانه به دلیل وقوع یکسری نارضایتی ها که دولت و پلیس سوریه  نتوانستند  آنها را مدیریت نمایند  به وقوع پیوست زیرا نارضایتی ها تبدیل به اغتشاش و در نهایتا منجر به جنگ داخلی گردید.

عباس نصیری افزود: گروه‌های مختلفی در سوریه به جنگ با یکدیگر می پرداختند که یک طرف گروه  مقاومت شامل سپاه قدس ایران ، فاطمیون افغانستان ، زینبیون پاکستان ، نجبا ، حشدالشعبی و حزب الله عراق و حزب الله لبنان و دفاع وطنی و طرف دیگر داعش و جبهه النصره بودند.

وی اظهار داشت:  جنگ سوریه کاملا شهری بود و وقتی رزمندگان مقاومت در این کشور ورود نمودند ۱۴ استان  سوریه به تصرف داعش در آمده بود و شرایط بسیار سختی بر کشور حاکم  بود و استان به استان ، شهر به شهر ، محله به محله و کوچه به کوچه باید پاکسازی می شد.

بخشدار زنده رود در ادامه  پس از بیان موقعیت و شرایط جنگ اظهار داشت:  رهبری و مدیریت این جنگ شهری  که از هر قوم ، فرهنگ و زبان در آن حضور داشتند در توان هیچ کس بجز  سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی نبود .

نصیری در ادامه  به  بخشی از اعتقادات داعش  اشاره و اذعان داشت:  نیروهای داعش بر روی تفکرات باطل خود بسیار اعتقاد داشتند اما بعضا ما بعنوان شیعه در برخی موارد از دیگران الگو گرفته و از موضع خود کوتاه خواهیم  آمد که نمونه بارز آن حجاب می باشد که برخی تحت تاثیر قرار گرفتند .

وی اظهار داشت: آنچه امروز حائز اهمیت است پافشاری بر  روی تفکرات و عقاید شیعی و اسلامی است زیرا برای حفظ این تفکرات جوان‌های بسیاری شهید شدند.

بخشدار بخش زنده رود تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی را طبق فرمایشات حضرت آقا یک مکتب معرفی نمودند و گفتند اگر ما در رکاب حاج قاسم در کشور همسایه به جنگ رفتیم برای این بود که از ناموس ایران دفاع کنیم زیرا داعش در نقشه پیش فرض خود ایران را هم ترسیم کرده بودند.

نصیری بیان داشت: حاج قاسم به حق  یک مکتب بود زیرا علیرغم اینکه یک نیروی نظامی بود اما بلحاظ دیپلماسی و بین الملل بسیار خوش درخشیدند و توانستند نیروهای کشور های همسایه را علیه داعش متحد نمایند

وی حاج قاسم را نمونه بارز فردی متقی و دارای  تقوای الهی معرفی  و تصریح کرد: ایشان  حدود الهی را رعایت و بر حق  الناس تاکید داشتند و همواره ما را به این مهم توصیه می نمودند و الان نیز انتظار است شما خود را با تراز اسلام و نه با تراز بیگانه تربیت کنید و امور را پیش ببرید زیرا دشمن هدفی بجز ایجاد تنش در کشور ندارند واگر حاج قاسم و قاسم‌ها نبودند بعید نبود امروز کشور عزیز ما  به دست داعش می افتاد.

بخشدار اظهار داشت: همان گونه که حاج قاسم عزیز به  سخن  خودشان  مبنی بر جمع کردن سفره داعش علیرغم همه تهدیدات و توطئه ها جامه عمل پوشاندند ما نیز باید پایبند اصول بوده و قدردان امنیت حاکم بر کشور باشیم.

جانباز محترم مدافع حرم در بخش دیگری از سخنانشان بانوان را محور هدایت خانواده معرفی و تاکید کرد: بانوان  نقش قابل توجهی در انتخابات پیش رو دارند و می توانند سایر افراد خانواده را به سمت انتخاب اصلح هدایت نمایند .

وی با تاکید بر اینکه بانوان اندیشمند بجز تشویق و ترغیب خانواده باید آنان را در انتخاب شخص اصلح یاری رسانند افزود:   به لحاظ کارشناسی  آشنایی به مسائل کلان جامعه و داشتن سوابق مدیریتی از جمله شاخصه های نماینده می باشد زیرا  با تصویب قوانین می تواند گامی در جهت رفع مشکلات بردارد

نصیری اظهار داشت:  انتظار داریم بانوان با ایجاد فضای بحث ،گفتگو ، تفکر و تعقل زمینه حضور همگان در انتخابات را فراهم نمایند زیرا  حضور حداکثری بانوان در بطن جامعه کاملا محسوس و قابل مشاهده است و نقشی تاثیر گذار بر عهده دارند ضمن اینکه حضور بانوان در نقش‌های مختلف اجتماعی جایگاه والای آنان را در جامعه اثبات می کند .

بخشدار بیان کرد: بانوان در توسعه و تثبیت سرمایه های اجتماعی در جامعه ایرانی و اسلامی نقشی اثر گذار و غیر قابل انکار دارند و زنان اندیشمند ایران اسلامی با انتخابی درست می توانند نقش خود را در افرایش مشارکت حداکثری به خوبی ایفا خواهند کرد .

بخشدار زنده رود در بخش دیگری از سخنانشان تاکید کرد: با تمام این تفاسیر و پس از اینکه حاج قاسم رسالت خود را به خوبی انجام دادند  وظیفه مهم پیش رو برای  همگی ما  حضور در انتخابات است و قطعا بسیاری از شما نمی توانید در انتخابات بعنوان رای اولی شرکت کنید اما آینده ساز هستید و موثر و در خانواده دارای احترام هستید پس باید آنها را به حضور در انتخابات تشویق و ترغیب و از موضع خود با اقتدا  به حضرت زهرا سلام الله و حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام دفاع همه جانبه داشته باشید

عنوان کرد:  اینکه برخی افراد در برهه ای از زمان تاریخ ساز می شوند به دلیل این است که در راه ولایت گام برداشتند والان رهبری  کل امت اسلام حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) عزیز می باشد و همان طور که حاج قاسم در راه ولایت جان نثاری کردند ما نیز باید بعنوان پیروان مکتب حاج قاسم در آزمون پیش رو خانواده و اطرافیان را برای حضور در انتخابات توجیه نماییم .

بخشدار زنده رود خاطر نشان کرد: انتخابات بسیار مهم است و بعنوان زینت جمهوری اسلامی شناخته شده و دشمن به همین دلیل تمام تلاش خود را برای ناامیدی مردم و عدم حضور آنان در پای صندوقهای رای بکار بسته است اما ان شاالله دشمن اینبار هم ناکام مانده و همگی به حرمت خون شهدا در مشارکت افزایی انتخابات نقشی مهم ایفا خواهیم نمود.

لازم به ذکر است : پاسخگویی به سوالات دانش آموزان در خصوص مباحث اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی از دیگر برنامه های این برنامه بود.

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرماندار فریدن، مراسم گرامی‌داشت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی صبح روز-یک‌شنبه ۹اردیبهشت – با حضور فرماندار، حجت الاسلام صابری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج)، ائمه جمعه، جمعی از مسؤلان، مربیان عقیدتی و بسیجیان و پیشکسوتان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی بخشداری بخش مرکزی شهرستان فریدن، کارکنان و کارگران شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان فریدن صبح امروز- یازدهم بهمن ماه- با حضور شفیعی بخشدار بخش مرکزی و رحیمی مدیرعامل این شرکت مسیر گلستان شهدای شهر داران تا تپه نورالشهدا را به مناسبت روز کارگر پیاده روی کردند. این مراسم با […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، همایش تجلیل و تکریم از شوراهای اسلامی شهرستان فریدن با حضور فرماندار، نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، رئیس دادگستری، دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار، حجت الاسلام سیاوشی نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری از بزرگترین واحد پرورش بوقلمون مادر کشور در روستای […]

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =