یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۳:۳۳:۰۶
فرمانداری شهرستان فریدن

فرهنگ غلط فرزند کمتر باید اصلاح شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار روز گذشته در جلسه ستاد جوانی جمعیت شهرستان در خصوص طرح جوانی جمعیت و مزایای آن در کشور گفت: مهم‌ترین سرمایه اصلی برای هر کشور که همه  اتفاقات مثبت را می‌تواند رقم بزند نیروی انسانی است و باید برای جایگزینی این نیرو و حمایت از آن‌ها برنامه داشت. […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار روز گذشته در جلسه ستاد جوانی جمعیت شهرستان در خصوص طرح جوانی جمعیت و مزایای آن در کشور گفت: مهم‌ترین سرمایه اصلی برای هر کشور که همه  اتفاقات مثبت را می‌تواند رقم بزند نیروی انسانی است و باید برای جایگزینی این نیرو و حمایت از آن‌ها برنامه داشت.

عزیزاله عباسی اظهار داشت: باید این فضای غلط فرهنگی جامعه که می‌گفت فرزند کمتر، زندگی بهتر  را اصلاح کنیم و با جایگزینی فرزندان، بحران جمعیتی پیش‌رو را با آسیب کمتر پشت سر بگذاریم.

وی یکی دیگر از موانع فرزندآوری را تجمل گرایی و اسراف دانست و تاکید کرد: اگر بتوانیم چون گذشته خود را به داشتن یک زندگی ساده و سالم عادت دهیم و از تجمل‌گرایی و اسراف دست برداریم، به طور حتم توان مالی اداره تعداد فرزندان بیشتری را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح کرد: مدیران شهرستانی با مطالعه دقیق قانون و اساسنامه جوانی جمعیت که برای آنان ارسال شده، در راستای انجام وظایف ذاتی خود تلاش کنند همچنین باید مشکلات و موانع جوانی جمعیت احصاء گردد و برای برطرف کردن آنها تلاش مضاعفی صورت گیرد.

عباسی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن دستگاه های مربوطه باید به این موضوع توجه داشته باشند که خانواده های پرجمعیت در اولویت قرار گیرند و مشکلات آنها بلافاصله حل و فصل شود.

وی اظهار داشت: دستگاه های مربوطه و رسانه ها باید موضوعات تشویقی که در این راستا برای خانواده ها در نظر گرفته شده را به اطلاع مردم عزیز برسانند تا بتوانند از این شرایط بهره مند شوند.

کاهش جمعیت مسلمانان شیعه یک توطئه صهیونیستی است

امام جمعه شهر داران در این جلسه با بیان اینکه کاهش جمعیت مسلمانان شیعه یک توطئه صهیونیستی است، تاکید کرد: صهیونیست جهانی کمر به قتل جمعیت جهانی اسلام بسته است و اگر با همین وضعیت پیش برویم وارد حفره سیاه جمعیتی در کشور می شویم که برای کشور بسیار خطرناک است

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به سیاست های دولت ها در دهه هفتاد، تاکید کرد: دولت های لیبرالی چنان با طرح صهیونیستی کاهش جمعیت مسلمانان همراه شدند که آمریکایی ها با انتشار کتابی مردم دیگر کشورها را به الگو برداری از ایران برای کاهش جمعیت تشویق می کردند.

وی ادامه داد: در آن سال ها که تمام دنیا ما را تحریم کرده بود اما  صندوق ملل متحد در سال ۱۳۷۲ برای تنظیم خانواده یک وام ۱۵۰میلیون دلاری به دولت هاشمی در ایران اختصاص داد و در همین سال کمک ۱٫۸میلیون دلاری به ایران در محورهای برنامه پنج‌ساله یونیسف قرار گرفت.

امام جمعه شهر داران تاکید کرد: در آن زمان ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار زن ایرانی را با این سیاست ها عقیم کردند و امروز نتایج آن را شاهد هستیم که در سال های آینده جمعیت شیعه در کشورمان جزء جمعیت اقلیت قرار می گیرد.

حجت الاسلام ابطحی اظهار داشت: اگر جلوی این فاجعه گرفته نشود در سال های آینده نسل جوان دیگر هیچ پشتیبانی خانوادگی نخواهد داشت و دیگر از عمو، عمه و خاله خبری نیست و سال ۱۴۲۰ جزء کشورهای پیر قرار می گیریم.

در این جلسه آماری از نرخ رشد جمعیت در شهرستان، نظرات و پیشنهاداتی درباره چگونگی افزایش جمعیت توسط حاضران و اعضای قرارگاه داده شد.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار، حجت الاسلام سیاوشی نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری از بزرگترین واحد پرورش بوقلمون مادر کشور در روستای […]

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار فریدن ظهر روز _پنج شنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه مجمع خیرین شهرستان که با حضور نماینده شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان و خیرین سلامت برگزار شد، گفت:  بدون تردید نیک اندیشی و خدمات صادقانه خیران در رفع […]

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، در دومین روز از هفته کار و کارگر به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و تجدید پیمان با آرمان‌های والای شهدای انقلاب و میهن مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدای شهر داران با حضور جامعه کار و تولید در روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =