دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۰:۵۸:۱۶
فرمانداری شهرستان فریدن

فرماندار در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بر تشکیل کمیته اختصاصی ویژه اشتغال بانوان تاکید نمود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن – جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به ریاست عباسی فرماندار با حضور اعضا برگزار شد.  رئیس کارگروه اشتغال شهرستان پس از استماع ارائه طرح اشتغال  ویژه بانوان بی سرپرست و بدسرپرست شهرستان از محل تسهیلات مشاغل خانگی توسط سازمان های مردم نهاد شاهنگ و خیریه آبشار عاطفه […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به ریاست عباسی فرماندار با حضور اعضا برگزار شد.

 رئیس کارگروه اشتغال شهرستان پس از استماع ارائه طرح اشتغال  ویژه بانوان بی سرپرست و بدسرپرست شهرستان از محل تسهیلات مشاغل خانگی توسط سازمان های مردم نهاد شاهنگ و خیریه آبشار عاطفه ها اظهار داشت یکی از مهم ترین اولویت  شهرستان که سایر اولویت ها علی الخصوص مسائل و آسیب های اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد اشتغال می باشد.

نماینده  عالی دولت در شهرستان اذعان داشت با توجه به آسیب های اجتماعی در سطح جامعه اگر بتوان زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست را در خصوص اشتغال ساماندهی نمود و شرایط مناسب و به دور از حواشی های مختلف برای آنان فراهم نمود بسیار خوب می باشد که بجز مسائل معیشتی موضوعات اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

مقام  فرماندار در ادامه از دغدغه و همت بانوان شهرستان در این خصوص تقدیر نمود و افزود پس از تهیه طرح بصورت مکتوب و بومی سازی شده متناسب با پتانسیلها و قابلیت های شهرستان با محوریت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی جلسه کمیته اشتغال بانوان تشکیل و سپس با توجه به وظایف سازمانی دستگاههای عضو مسئولیت هر دستگاه تعیین و کار آغاز شود و سپس از وامهای خانگی برای توسعه استفاده گردد.

عباسی تاکید نمود اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مسیر و کانال را مهیا و هموار نموده و  تعیین نماید انجام آموزشهای لازم ، صدور مجوز فعالیت و تسهیلات  توسط  کدام دستگاه باید صورت پذیرد و در مرحله بعد نیازسنجی نمایید که بانوان تمایل به انجام کار در منزل و یا بصورت گروهی و کارگاهی را دارند.

فرماندار  شهرستان همچنین در خصوص بازاریابی صنایع تولیدی و ایجاد مشاغل مرتبط از جمله قالی بافی ،جاجیم بافی ،گبه بافی و … نیز توصیه نمود و افزود در جمع حاضر همه موافق ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید هستیم پس لازم است با توجه به رسالت سازمانی افراد را بواسطه استعدادشان در مسیر درست هدایت نماییم وی ن کارآفرینان موفق را افرادی معرفی نمودند که در مسیر صحیح هدایت گردیده اند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بر استعدادیابی و انجام آموزشهای لازم ،شناسایی بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست قبل از اعلام تسهیلات مشاغل خانگی در سال آینده تاکید نمود و خاطر نشان کرد در زمان تخصیص اعتبارات اگر دستگاهی طرح و برنامه خود را مشخص ننموده باشد اعتبار به دستگاه و یا شهرستان دیگر تخصیص می یابد.

تشکیل کمیته اختصاصی ویژه اشتغال بانوان ، شناسایی مشکلات و موانع ،تشدید تعامل و هم افزایی ،انجام کارگروهی و تیمی و پرهیز از سلیقه ای عمل نمودن ، تحقق شعار عدالت محوری در شهرستان برگزاری جلسات با خروجی و نتیجه مثبت و ورود به عرصه اشتغال بصورت جهادی از دیگر تاکیدات فرماندار بود.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، جلسه ی در راستای رفع موانع تولید، جهش تولید و هم فکری با سرمایه گذاران بومی شهرستان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، جلسه ی در راستای رفع موانع تولید، جهش تولید و هم فکری با سرمایه گذاران بومی شهرستان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. ابتدای این جلسه سرمایه گذاران مشکلاتی چون پیچ و خم دیوان‌سالاری اداری، وجود مافیا در برخی حوزه های […]

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار فریدن صبح روز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- با حضور در برخی مدارس شهر داران و دامنه ضمن تبریک و تجلیل از روز معلم، گرامیداشت این روز را تجلیل از ارزش ها دانست و گفت: ارزش و جایگاه معلم چنان والا است که خداوند به ابزاری که معلم در دستان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار صبح روز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- به همراه امام جمعه شهر دامنه، رئیس دادگستری، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان به مناسبت گرامی‌داشت شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری و گرامی‌داشت مقام شامخ معلم با حضور در آموزش و پرورش و مدارس شهر داران و […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =