سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
۱۸:۳۴:۵۷
فرمانداری شهرستان فریدن

اشعار شعرا در جامعه امید را تزریق می کند/ تاثیر مشارکت در انتخابات در رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار به مناسبت روز  شعر آیینی با جمعی از شعرا و نویسندگان شهرستان فریدن در سالن اجتماعات فرمانداری نشست صمیمانه داشت. دراین نشست صمیمی برخی از شاعران به خواندن اشعار خود پرداختند و از درد و دل ها و مشکلات هنرمندان و شاعران در شهرستان برای فرماندار […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار به مناسبت روز  شعر آیینی با جمعی از شعرا و نویسندگان شهرستان فریدن در سالن اجتماعات فرمانداری نشست صمیمانه داشت.

دراین نشست صمیمی برخی از شاعران به خواندن اشعار خود پرداختند و از درد و دل ها و مشکلات هنرمندان و شاعران در شهرستان برای فرماندار گفتند، از گمنامی شاعران فریدنی و تا هنری که دیده نمی شود، از مشاعر فریدنی که در بین دانش آموزان غریب هستند تا هزینه های سرسام آور چاپ کتاب ها و عدم حمایت از هنرمندان و نبود جایگاه مشورتی در کنار مسئولان.

در این نشست فرماندار ابتدا با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالحسین(ع) و یاران باوفایش و همچنین با محکومیت عمل شنیع دولت سوئد در راستای هتک حرمت قرآن کریم بیان داشت: قرآن کریم یک کتاب مقدس برای تمام جهانیان است و راهنمای تمام مردم است و این حرکت دولت سوئد بی شک بی پاسخ نخواهد ماند.

فرماندار فریدن در ادامه از حضور در این جمع صمیمی ابراز خرسندی کرد و بیان داشت:  حضور در جمع شعرا باعث رفع خستگی می شود و شعر باعث می شود انسان سر زنده و شاداب باشد.

عزیزاله عباسی جایگاه هنر و شعر را بسیار بلند مرتبه دانست و تاکید کرد: شعر تاثیر بسیاری در بالا بردن جایگاه کشورمان در گسترش فرهنگ و ارزش ها دارد و می تواند در بسیاری از زمینه ها به مسئولان کمک کند.

وی با بیان اینکه شعر هویت و فرهنگ کشورمان است، اظهار داشت: امروز دشمن در تلاش است تا هویت، فرهنگ و تمدن مان را زیر سوال ببرد و آنها را از ما بگیرد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شعر را یک رسانه قوی برای تاریخ دانست و بیان داشت: این بیت از فرخی یزدی که می گوید«در دفتر زمانه فتد نامش از قلم/  هر ملتی که مردم صاحب قلم نداشت» بسیار درست و به جا است و این اهمیت شعر و ادب را در تاریخ و تمدن کشورها نشان می دهد.

عباسی ادامه داد: بیان و سرودن اشعار تاثیرگذار می تواند در انسان ها باعث یک انقلاب شود و امید را در دل انسان ها زنده نگه دارد که نمونه آن را ما در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که رزمندگان با اشعار حاج صادق آهنگران روحیه می گرفتند و با امید در دل هایشان به پیش می رفتند.

وی در ادامه با اشاره به تحرکات دشمن در راستای ناامیدسازی مردم تصریح کرد: امسال باز دشمن برای پایین آوردن مشارکت مردمی در انتخابات وارد میدان شده و تمام سعی خود را انجام می دهد که انتخابات پرشوری نداشته باشیم.

فرماندار افزود: حضور پرشور مردم، دشمنان کشور را ناامید می‌کند و مشارکت در انتخابات در رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه موثر است و انتظار می رود اصحاب فرهنگ و هنر  برای  بالا بردن مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ با هنر مندی و در چارچوب قانون فضا را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

عباسی بیان کرد: رونمایی از کتب هنرمندان و شاعران فریدنی از وظایف ذاتی دستگاه اجرایی است و حمایت بیشتر از شعر و ادب باعث تقویت فرهنگ منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: ارشاد در راستای برگزاری محفل های ادبی باید بیش از بیش توجه داشته باشد تا شاعران بتوانند در کنار هم بنشینند و هنر خود را عرضه کنند و در خصوص برگزاری جشنواره عطر گل یاس نیز جلسات هماهنگی برگزار شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان در خصوص مسکن هنرمندان نیز عنوان کرد: دولت در دو سال اخیر تمام سعی خود را کرده که بخشی از مشکل مسکن را حل کند، در شهرستان نیز همین گونه بوده است تاکنون ۹۰ پلاک به متقاضیان واگذار شده اما با کمبود زمین مواجه هستیم ان شاءالله اگر برخی مشکلات حل شود، چندین پلاک نیز تا آخر سال تحویل متقاضان خواهیم داد و بدون شک اگر شرایط مهیا باشد بخشی از پلاک ها را نیز برای بخش فرهنگ در نظر می گیریم.

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، همایش دوچرخه‌سواری روز پنج شنبه- ۲۷ اردیبهشت- به مناسبت هفته فرهنگی فریدن و دهه کرامت به یاد شهید دریاقلی سورانی یان چشمه ای از شهدای فریدن بزرگ که اوراق‌فروشی در حاشیه آبادان داشت و در جریان حمله عراق به ایران متوجه نفوذ غافل‌گیرانه عراقی‌ها از رودخانه بهمنشیر می‌شود و […]

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، همزمان با دهه کرامت و هفته فرهنگی فریدن پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهر دامنه از توابع شهرستان فریدن، با حضور مسئولان استان و شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ساختمان […]

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، همزمان با دهه کرامت و هفته فرهنگی فریدن، بیست و سومین پد بالگرد هوایی اورژانس پیش بیمارستانی استان در شهرستان فریدن با حضور رئیس و معاونان دانشگاه، فرماندار ، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه، نماینده مردم شریف شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین […]

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن ، اورژانس نوسازی شده بیمارستان شهید رجایی داران با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بعد از ظهر امروز-۲۷ اردیبهشت- با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد. بیمارستان شهید رجایی داران، در یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه زیرساخت‌های خود در سالیان […]

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =