جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۰۸:۵۵
فرمانداری شهرستان فریدن

ساختمان جدید کتابخانه فریدن اندر خم اعتبارات

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، علی شاه نظری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان به‌ منظور بررسی مشکلات و ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهر داران با حضور در محل فرمانداری با عزیزاله عباسی فرماندار دیدار و گفتگو کرد. فرماندار فریدن در این نشست از فعالیت های رئیس و مجموعه پرسنل کتابخانه های عمومی شهرستان قدردانی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، علی شاه نظری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان به‌ منظور بررسی مشکلات و ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهر داران با حضور در محل فرمانداری با عزیزاله عباسی فرماندار دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار فریدن در این نشست از فعالیت های رئیس و مجموعه پرسنل کتابخانه های عمومی شهرستان قدردانی نموده و افزود: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، ترویج و توسعه کتابخوانی در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخودار بوده و یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری همین موضوع بوده که بر این اساس ضرورت دارد همه مسئولان در راستای ترویج مطالعه مفید از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

عزیزاله عباسی با اشاره به ساختمان در حال احداث کتابخانه عمومی گفت: با پیگیری های صورت گرفته این پروژه حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام این پروژه فضای مطالعه در این شهرستان افزایش پیدا خواهد نمود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه تقریبا اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان لازم است گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به اصفهان برای تکمیل ساختمان جدید کتابخانه عمومی فریدن، ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شد و همچنین در اعتبارات شهرستانی امسال نیز ۸۵۰ میلیون تومان برای کتابخانه های عمومی در نظر گرفته شد.

فرماندار فریدن گفت: این اعتبار در مدت سه سال برای تکمیل ساختمان تخصیص داده می‌شود و اگر این اعتبارات زودتر تزریق شود می توان برای تکمیل این کتابخانه گام خوبی برداشت.

عباسی با تاکید بر اینکه این پروژه نیازمند اعتبار برای تجهیز و بهره برداری است، گفت: عملیاتی شدن این پروژه کتابخانه ای می‌تواند به حوزه فرهنگ فریدن بزرگ کمک زیادی کند.

فرماندار فریدن تاکید کرد: برخی از پیمانکاران محلی که می توانند کمک حال شهرستان باشند هنوز توکن نداشته و نمی توانند در مناقصات سامانه ستاد شرکت کنند بنابراین برخی مواقع که پیمانکارهای غیر بومی برای پروژه ها انتخاب می شود گاها هزینه هایش چند برابر شده و روند تکمیلی پروژه ها به تعویق می افتد.

وی ادامه داد: ابتدا از پیمانکاران محلی خواستاریم که مراحل اخذ توکن(امضای الکترونیک ) برای ثبت نام در ستاد را انجام بدهند و در مناقصات برای گرفتن پروژه های محلی شرکت کنند.

علی شاه نظری از نگاه مثبت و تلاش فرماندار تشکر کرد و بیان داشت: از آنجای که فریدن نقطه مرکزیت در غرب استان اصفهان است، تکمیل این پروژه می تواند برای غرب استان گامی بلندی باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ادامه داد: در این چند سال پیگیری زیادی صورت گرفته اما باید اعتبارات لازم تامین شود تا بتوان این پروژه را به سرانجام برسانیم.

شایان ذکر است پروژه کتابخانه عمومی شهر داران در حالی به پروژه‌ای تاریخی در فریدن تبدیل‌شده که با گذشت تقریبا ۱۱ سال از زمان کلنگ‌زنی، هنوز به مرحله افتتاح نرسیده و هنوز اندر خم اعتبارات است.

کتابخانه مرکزی شهرستان فریدن در شهر داران پروژه‌ای است که می‌تواند بخشی از کمبودهای موجود در زمینهٔ فضای کتابخانه‌ای حتی در ۴ شهرستان فریدن بزرگ را رفع کند بنابراین تکمیل این پروژه به یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان تبدیل شده است.

اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه آنجا روشن‌تر می‌شود که فریدن متأسفانه در زمینهٔ سرانه فضای کتابخانه‌ای در جایگاه مناسبی قرار ندارد و جزو شهرستان های انتهایی جدول محسوب می‌شود.

گفتنی است ۲۵۰۰ نفر در کتابخانه های عمومی داران و ۶۰۰ نفر در کتابخانه‌های شهر دامنه عضو هستند که شهر داران  ۳۵ هزار نسخه و شهر دامنه ۱۳ هزار نسخه کتاب دارند و در طول یک سال گذشته بیش از ۳۰ هزار نسخه کتاب به صورت امانت در اختیار مردم فریدن قرار گرفته است.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به مناسبت هفته هلال احمر “عزیزاله عباسی” فرماندار فریدن روز دوشنبه به اتفاق جمعی از مسئولان شهرستانی جهت دیدار با رئیس و پرسنل هلال احمر این شهرستان در پایگاه این سازمان در شهر دامنه حضور یافتند و این هفته را به رئیس و پرسنل تبریک گفتند. در این دیدار […]

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به مناسبت دهه کرامت و هفته فرهنگی فریدن با حضور خادمان آستان قدس رضوی، کاروان «زیر سایه خورشید» حامل پرچم متبرک بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)، میهمان مردم روستاهای بخش زنده رود بود که جلوه های معنوی خاصی را در این روستاها ایجاد کرد. خدام […]

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، نمایشگاه «نهضت مشروطه از دریچه عکس» شامل ۲۸ قطعه عکس و ۱۰ سند از دوران و وقایع مشروطه که نقش روحانیون اصفهان را در آن به نمایش در آورده به مناسبت هفته فرهنگی فریدن و دهه کرامت در سالن سینما فرهنگ شهر داران برپا شد همچنین در کنار این […]

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن،  درمراسمی با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، بخشدار بخش مرکزی و جمعی از مسئولان ، قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی شهید ادوارد آنیلی در روستای موغان شهرستان فریدن با حضور ۳۰ گروه جهادی افتتاح و شروع به کار کرد.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 12 =