پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۳۸:۳۳
فرمانداری شهرستان فریدن

گروه‌های مطالبه‌گر بازوی برای مسئولان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری در جلسه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده با اشاره به گزارش اداره بهزیستی از تشکیل کمیته طلاق اظهار داشت: در خصوص طلاق در جلسات متعدد بحث و تبادل نظر بسیار گردیده و برای پیشگیری از این آسیب نیازمند بسیج تمامی دستگاه‌های متولی می باشیم. […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری در جلسه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده با اشاره به گزارش اداره بهزیستی از تشکیل کمیته طلاق اظهار داشت: در خصوص طلاق در جلسات متعدد بحث و تبادل نظر بسیار گردیده و برای پیشگیری از این آسیب نیازمند بسیج تمامی دستگاه‌های متولی می باشیم.

علیرضا روستایی اذعان کرد: متاسفانه نرخ رشد طلاق در شهرستان  بالا است و آسیب های جدی برای زنان مطلقه که خودسرپرست و بعضا با مشکلات مالی و اجتماعی مواجه می شوند و همچنین فرزندان طلاق به دنبال دارد که آثار سوء آن خاصه در مورد فرزندان نه تنها در حال حاضر بلکه در آینده آنان نیز تاثیر دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آسیب های طلاق وظیفه دستگاه‌های متولی سنگین تر خواهد بود و باید با عزمی راسخ تلاش نمایند  تا نرخ طلاق در شهرستان کاهش و مانع شکستن  قبح طلاق در جامعه شوند  که این امر مستلزم فرهنگ سازی  و تغییر در سبک زندگی می باشد.

معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری با اشاره به پیشنهاد بخشدار مرکزی در خصوص طرح تشکیل گروه‌های مطالبه گری اظهار کرد: متاسفانه در زمینه مطالبه گری صحیح و بیان خواسته های شخصی، عمومی و … در شهرستان دچار ضعف هستیم و این درحالیست که جامعه مطالبه گر مردمی می تواند به مسئولان نیز در راستای دست یابی به اهداف سازمانی بسیار کمک نماید در واقع بخش مردمی به راحتی می تواند مطالبات را در جهت نیازهای شهرستان  خاصه از مسئولان بالادستی با هدایت سیستم دولتی  پیگیری کند.

روستایی تصریح کرد: هدایت جامعه مطالبه گر برای اخذ مجوز قانونی و انتخاب  افرادی با تجربه و کارآزموده که خود برای سیستم دولتی معضل نباشند، حائز اهمیت است.

لازم به ذکر است در خصوص جذب اعتبارات طرح‌های فرهنگی ذیل تبصره ماده ۱۴ قانون بودجه سال‌جاری از شهریور ماه اطلاع رسانی لازم به موسسات فرهنگی هنری و سازمان های مردم نهاد کشور که دارای شناسه ملی باشند انجام شد در  اوایل دی ماه طرح‌ها  به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گردید و پس از بررسی و رفع نواقص از طریق موسسه مربوطه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گردیدند.

طرحهای ارسالی باید در زمینه امور فرهنگی، کتاب و کتابخوانی ، عفاف و حجاب ، سواد رسانه ای ، فضای مجازی ، پرورش نسل جوان و نوجوان ، نشاط اجتماعی ، امید بخشی و جوانی جمعیت بود که متاسفانه در خصوص موضوعات مطرح شده هیچ گونه طرحی به اداره شهرستان ارسال نشد و در مجموع ۸ طرح از شهرستان به استان ارسال گردیده است .

گفتنی است دولت بعنوان خدمات رسان به جامعه به اشکال مختلف در قالب سازمان‌ها، نهادهای نظامی و انتظامی ، ادارات و … در قالب یک ساختار تعریف شده خدمات خود را در سطح جامعه ارائه می دهد که برای خدمات دهی دولت یک طرف قضیه است و طرف مهمتر مردم         می باشد که باید مطالبه گری نمایند تا خدمات بهتر و اثر پذیرتر ارائه گردد.

در برخی شهرستان ها گروه‌هایی ساختارمند، نظامند و توانمند  می باشند که با اطلاع کامل از حقوق شهروندی تحت عنوان مطالبه گر جامعه کمک کار دولت می باشند که دولت بتواند نقش خود را بخوبی ایفاد نماید که پیشنهاد می شود در شهرستان فریدن نیز  بر روی تشکیل گروه‌های مطالبه گر کار کرد.

از ویژگی‌های شخص مطالبه گر این است که باید پیشنهادهای سالم و متقن ارائه دهند و علاوه بر طرح و بیان مشکل باید راهکار و راه حل جهادی نیز ارائه دهد و از مشکل اطلاع دقیق داشته باشد تا بتواند به شیوه صحیح و علمی آنرا بیان نماید مطالبه گری باید مودبانه ، معقولانه ، مسئولانه در مسیر حل مشکلات انجام گیرد ، مطالبه گری با هدف طرح نظارت مردم بر عملکرد مسئولین است و در واقع مطالبه گری کمک به مسئولان است برای ارائه خدمات بهتربه مردم .

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار فریدن صبح روز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- با حضور در برخی مدارس شهر داران و دامنه ضمن تبریک و تجلیل از روز معلم، گرامیداشت این روز را تجلیل از ارزش ها دانست و گفت: ارزش و جایگاه معلم چنان والا است که خداوند به ابزاری که معلم در دستان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار صبح روز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- به همراه امام جمعه شهر دامنه، رئیس دادگستری، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان به مناسبت گرامی‌داشت شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری و گرامی‌داشت مقام شامخ معلم با حضور در آموزش و پرورش و مدارس شهر داران و […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرماندار فریدن، مراسم گرامی‌داشت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی صبح روز-یک‌شنبه ۹اردیبهشت – با حضور فرماندار، حجت الاسلام صابری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج)، ائمه جمعه، جمعی از مسؤلان، مربیان عقیدتی و بسیجیان و پیشکسوتان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی بخشداری بخش مرکزی شهرستان فریدن، کارکنان و کارگران شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان فریدن صبح امروز- یازدهم بهمن ماه- با حضور شفیعی بخشدار بخش مرکزی و رحیمی مدیرعامل این شرکت مسیر گلستان شهدای شهر داران تا تپه نورالشهدا را به مناسبت روز کارگر پیاده روی کردند. این مراسم با […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =