یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۲۹:۵۸
فرمانداری شهرستان فریدن

افرادی که خودشان در فریدن و دلشان در کربلا است/ عکس+فیلم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی امروز همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در فریدن برگزار شد. در این آیین مذهبی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را نداشتند با حضور پرشور در شهر داران پیاده‌روی روز اربعین […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی امروز همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در فریدن برگزار شد.

در این آیین مذهبی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را نداشتند با حضور پرشور در شهر داران پیاده‌روی روز اربعین با عنوان دلدادگان حسینی، مسیر بقعه شیخ ابو سلیمان دارانی را به سمت امام زادگان عبدالله و ابراهیم (ع) شهر دامنه را با یاد خانواده امام حسین (ع) و شهیدان مظلوم دشت نینوا پیاده روی کردند.

در مسیر‌های مشخص شده موکب‌هایی نیز برای پذیرایی حضور داشتند و جوانان و کودکان پرشور برای در این موکب ها فعالیت می کردند.

جاماندگان مسیر دلدادگی سید و سالار شهیدان با پای دل با زائران کربلا همراه شدند، بار دیگر شور و شعور حسینی مردم از اقشار مختلف در این اجتماع باشکوه به منصه ظهور رسید و آنانی که از قافله بزرگ اربعین در کربلا جامانده بودند با شوقی وصف ناشدنی در این آیین معنوی حضور یافتند تا در زمره اربعینی ها قرار گیرند.

عزاداران با سردادن نوای عزاداری و شعار “لبیک یا حسین” به محضر امام زمان (عج) عرض ارادت کرده و خالصانه، طلب سفر کربلا در سال آینده کردند.

در این مراسم مذهبی آحاد مردم فریدن به ویژه جوانان و نوجوانان با شور خاصی در مجالس مرثیه سرایی و روضه خوانی شرکت کرده و در این مصیبت عظیم اشک ماتم ریختند.

در آیین های سوگواری، سخنرانان با بیان روایاتی از قیام خونین عاشورا و اهداف نهضت امام حسین (ع)، عبرتهای عاشورا را به مردم گوشزد کرده و مداحان نیز به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

 

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار، حجت الاسلام سیاوشی نماینده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری از بزرگترین واحد پرورش بوقلمون مادر کشور در روستای […]

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار فریدن ظهر روز _پنج شنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه مجمع خیرین شهرستان که با حضور نماینده شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان و خیرین سلامت برگزار شد، گفت:  بدون تردید نیک اندیشی و خدمات صادقانه خیران در رفع […]

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، در دومین روز از هفته کار و کارگر به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و تجدید پیمان با آرمان‌های والای شهدای انقلاب و میهن مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدای شهر داران با حضور جامعه کار و تولید در روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =