یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۲۴:۵۳
فرمانداری شهرستان فریدن

از مشکلات حقابه کشاورزی تا سرگردانی در تونل تاریخی بین روستای در دیدار با مردم سواران

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، در ادامه سلسله دیدارهای مردمی فرماندار و مدیران دستگاه‌های قضایی و اجرایی شهرستان فریدن با مردم روستاها، فرماندار فریدن با حضور در مسجد روستای سواران با جمعی از اهالی این روستا به صورت حضوری و چهره به چهره ملاقات و از نزدیک پیگیر مسائل و مشکلات آنان شد. در […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، در ادامه سلسله دیدارهای مردمی فرماندار و مدیران دستگاه‌های قضایی و اجرایی شهرستان فریدن با مردم روستاها، فرماندار فریدن با حضور در مسجد روستای سواران با جمعی از اهالی این روستا به صورت حضوری و چهره به چهره ملاقات و از نزدیک پیگیر مسائل و مشکلات آنان شد.

در این ملاقات که با حضور حجت الاسلام ابطحی امام جمعه شهر داران، بخشدار بخش مرکزی، رئیس دادگستری شهرستان فریدن، مدیران دستگاه های اجرایی مختلف و قضات و کارکنان دستگاه قضا برگزار گردید ساکنان روستای سواران با مراجعه حضوری، آمار بالای مهاجرت، درخواست های خود را در راستای اراضی ملی که سال‌ها اهالی روستا در آنها کشاورزی می کردند و امروز منابع طبیعی به عنوان اراضی ملی معرفی کرده است، عدم توجه میراث فرهنگی به آثار باستانی روستای تاریخی سواران و سردرگمی تونل تاریخی بین روستای غرغن و سواران، مشکلات در راستای کم کردن آب چاه‌های کشاورزی در روستاها به واسطه نصب کنتورهای هوشمند و کاهش قدرت اقتصادی کشاورزان و ایجاد مشکلات معیشتی، مشکلات آنتن دهی و ضعیف بودن اینترنت تلفن همراه، مشکلات شبکه آبرسانی در روستا، عدم امکانات ورزشی، مشکلات در حوزه بستر رودخانه پلاسجان، آسفالت برخی از معابر و مشکلاتی در زمینه تفکیک اراضی مطرح کردند که حتی الامکان در محل بررسی و پیگیری شد.

فرماندار فریدن در این دیدار مردمی عنوان کرد: این دیدارهای مردمی فقط برای سخنرانی یا اینکه تهیه گزارش و تصویر نیست، ما تمام مسئولان را حاضر می کنیم تا مشکلات را احصاء کرده و هر یکی از مدیران پیگیر حل مشکلات حوزه خود باشند.

عباسی بیان کرد: مردم بایستی مشکلات ناشی از سوء مدیریت ها و همچنین اولویت های دولت را بدانند؛ چراکه یکی از چالش های ما عدم آگاهی دقیق مردم از فرآیند قانونی اقداماتی است که انجام می دهند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در ادامه با اشاره به مشکلات در حوزه اراضی ملی بیان کرد: کمیسیون رفع تداخلات در شهرستان و استان تشکیل شده است و بسیاری از اراضی به نفع مردم آزادی سازی گردیده است و برخی روستاها نیز برای سنددار کردن زمین می توانند به ثبت اسناد مراجعه کنند.

رئیس آب منطقه ای نیز در خصوص برخی مسائل و مشکلات مطرح شده عنوان کرد: فعالیت ها صورت گرفته در قالب قوانین مصوب شده مجلس بوده و ما مجری قوانین هستیم.

گفتنی است برخی مشکلات نیز در این دیدارها توسط مدیران دستگاه‌‌های اجرایی پاسخ داده شد و وعده های در خصوص حل مشکلات بیان گردید که به عنوان مصوبات این دیدار به دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

شایان ذکر است مسئولان دستگاه قضایی شهرستان نیز پاسخگوی سوالات افراد در این جلسه بودند و سوالات قضایی مردم را پاسخ گفتند.

روستای سواران از روستاهای بخش مرکزی فریدن بشمار می رود که طبق سرشماری سال ۹۵، ۱۷۶ نفر جمعیت دارد و به زبان ترکی تکلم می کنند.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، همایش دوچرخه‌سواری روز پنج شنبه- ۲۷ اردیبهشت- به مناسبت هفته فرهنگی فریدن و دهه کرامت به یاد شهید دریاقلی سورانی یان چشمه ای از شهدای فریدن بزرگ که اوراق‌فروشی در حاشیه آبادان داشت و در جریان حمله عراق به ایران متوجه نفوذ غافل‌گیرانه عراقی‌ها از رودخانه بهمنشیر می‌شود و […]

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، همزمان با دهه کرامت و هفته فرهنگی فریدن پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهر دامنه از توابع شهرستان فریدن، با حضور مسئولان استان و شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ساختمان […]

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، همزمان با دهه کرامت و هفته فرهنگی فریدن، بیست و سومین پد بالگرد هوایی اورژانس پیش بیمارستانی استان در شهرستان فریدن با حضور رئیس و معاونان دانشگاه، فرماندار ، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه، نماینده مردم شریف شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین […]

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن ، اورژانس نوسازی شده بیمارستان شهید رجایی داران با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بعد از ظهر امروز-۲۷ اردیبهشت- با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد. بیمارستان شهید رجایی داران، در یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه زیرساخت‌های خود در سالیان […]

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 6 =