پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۳:۰۳:۱۳
فرمانداری شهرستان فریدن

لاله های بهشتی مهمان مردم شهر داران/فیلم+عکس

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، پیکر ۹ شهید گمنام به شهر داران رسید و ولوله‌ای در شهر به پا کرد. کاروان اهالی بهشت رأس ساعت ۱۵:۳۰ به شهر داران می‌رسد و مردم از گلستان شهدای شهر داران به همراه کاروان اهالی رهسپار مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر می‌شوند. از دختر بچه‌ای که شاخه […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، پیکر ۹ شهید گمنام به شهر داران رسید و ولوله‌ای در شهر به پا کرد. کاروان اهالی بهشت رأس ساعت ۱۵:۳۰ به شهر داران می‌رسد و مردم از گلستان شهدای شهر داران به همراه کاروان اهالی رهسپار مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر می‌شوند.

از دختر بچه‌ای که شاخه گلی در دست دارد می پرسم اینجا چه می‌کنی، می‌گوید: برای استقبال از شهدا آمده‌ام چون عاشق شهدا هستم.

پیرمرد از خاطراتش در جنگ می‌گوید که شاید که یکی از این نامدارهای بی نام و نشان از همرزمان خود باشد. مادری می‌گوید: مادرت من، خواهرت من خوش آمدید عزیزانم!

بانویی در خانه‌ای را باز می‌کند و با اشک به خادمین شهدا می‌گوید: لطف کنید کمی آرام تر مادرم خواب است؛ او اگر بداند شهید آمده به شهر، دوباره بهم می‌ریزد. آری او خواهر دو شهید است که مادرش هر روز برای برادران شهیدش اشک می‌ریزد. خواهر شهید با نگاه اشک آلود، برادرهای نامدارش را بدرقه می‌کند و از آنها می‌خواهد که سلامش را به برادرهای شهیدش برسانند!. مردم، شهدا را بر روی دستان خود تشییع می‌کنند و در مدح شهدا می‌گویند: شهیدان زنده‌اند الله اکبر، به خون غلطیده‌اند الله اکبر.

حال شهدا باید به روستاهای فریدن بروند. مردم روستاهای نهرخلج، بادجان، سفتجان و دیگر روستاها منتظر حضور مهمان‌هایشان هستند که از بهشت آمده‌اند تا شبی را با شهدا سپری کنند.

شور مردم را نمی‌توان توصیف کرد. زبان و قلم باز می‌ماند از وصف عاشقانه‌هایی که مردم در کنار شهدای جاویدالاثر، آفریدند که آفرین بر غیرت و همت والایشان‌. شکوه حضور مردمی که آمده بودند با شهدا تجدید میثاق کنند، مردان و زنانی که شاید روزهای دفاع مقدس را ندیده‌اند اما ارزش‌ها را می‌دانند و برای پاسداشت آنها، همیشه در صحنه بودند.

انسان‌هایی که فارغ از هر سیاست و تفکر و سلیقه‌ای، در کنار هم، همچون دژی مستحکم، بی توجه به تمام سختی‌ها، مردانه به میدان حمایت از انقلابشان آمدند. در آئین استقبال و تشییع و بدرقه شهدا، همه مسئولان هم در کنار مردم، شانه به شانه وفاداران به این انقلاب و نظام حضور داشتند.

امروز رواق چشم همه ما آشیانه شهدای گمنام بود و دل تنگ ما، اشک تنها حرفی بود که با شهدا داشتیم، تپش قلب مادران شهدا سینه‌هامان را شاید برای لحظه‌ای به لرزه درآورد و شکست مادری که اطمینان دارد اگرچه پنج‌شنبه‌ها مزار جگرگوشه‌اش را با مهر مادری به اشک مطهر نمی‌کند، اما مادر فرزندش کس دیگری است که لحظه شهادت سرش را به دامان گرفته و همیشه همراه اوست.

شهدایی که سید شهیدان اهل قلم آنان را اینگونه معرفی کرد: تقدیر حقیقی در کف مردانی است که پروای نام ندارند، آنان از گمنامی خویش کهفی ساخته‌اند و در آن پناه گرفته‌اند، مردان حق اهل شهرت نیستند.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار فریدن صبح روز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- با حضور در برخی مدارس شهر داران و دامنه ضمن تبریک و تجلیل از روز معلم، گرامیداشت این روز را تجلیل از ارزش ها دانست و گفت: ارزش و جایگاه معلم چنان والا است که خداوند به ابزاری که معلم در دستان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار صبح روز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- به همراه امام جمعه شهر دامنه، رئیس دادگستری، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان به مناسبت گرامی‌داشت شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری و گرامی‌داشت مقام شامخ معلم با حضور در آموزش و پرورش و مدارس شهر داران و […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرماندار فریدن، مراسم گرامی‌داشت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی صبح روز-یک‌شنبه ۹اردیبهشت – با حضور فرماندار، حجت الاسلام صابری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج)، ائمه جمعه، جمعی از مسؤلان، مربیان عقیدتی و بسیجیان و پیشکسوتان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی بخشداری بخش مرکزی شهرستان فریدن، کارکنان و کارگران شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان فریدن صبح امروز- یازدهم بهمن ماه- با حضور شفیعی بخشدار بخش مرکزی و رحیمی مدیرعامل این شرکت مسیر گلستان شهدای شهر داران تا تپه نورالشهدا را به مناسبت روز کارگر پیاده روی کردند. این مراسم با […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سه =