شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳:۱۴:۰۴
فرمانداری شهرستان فریدن

گزارشی از روند اتفاقات نهضت ملی مسکن در فریدن

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار در جلسه شورای مسکن شهرستان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که وضعیت ساخت و ساز مسکن در منطقه را تسریع دهیم ، تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که درخصوص  ساخت و ساز مسکن وجود دارد و اگر تدبیری اتخاذ نشود تبدیل به مشکل خواهد شد افرادی  […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار در جلسه شورای مسکن شهرستان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که وضعیت ساخت و ساز مسکن در منطقه را تسریع دهیم ، تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که درخصوص  ساخت و ساز مسکن وجود دارد و اگر تدبیری اتخاذ نشود تبدیل به مشکل خواهد شد افرادی  هستند که زمین را  از دولت  تحویل گرفته اما همچنان اقدام به ساخت ننموده اند.

عزیزاله عباسی اظهار داشت: دستگاه های مربوطه موظف می باشند به افرادی که زمین دولتی را تصرف کرده اند، تذکر داده و در صورت بی توجهی طبق قوانین برخورد شود.

وی ادامه داد: اگر در برخی از شهرها یا روستاها نمی توان زمین الحاق کرد به دلیل تصرف زمین دولتی و عدم ساخت و ساز توسط صاحبان زمین می باشد که  امتیاز را دریافت کردند ولی ساخت و ساز انجام نمی دهند.

عباسی در ادامه از قرعه کشی ۴۷ پلاک واقع در شهرک زاگرس خبر داد و بیان کرد: طی هفته های آینده مراحل قرعه کشی ۴۷ پلاک برای ۱۴۱ متقاضی واقع در شهرک زاگرس شهر داران مهیا شده که انجام خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: دولت در راستای نهضت ملی مسکن تاکنون به ۲۸۲ متقاضی درقالب ۲۸۲ واحد، زمین واگذار کرده است که در آینده نزدیک این آمار به ۴۵۰ متقاضی خواهد رسید.

فرماندار از مدیرانی که اهتمام ویژه به نهضت ملی مسکن دارند تقدیر و تشکر کرد و بیان کرد: سند تمام زمین های واگذار شده به متقاضیان توسط بنیاد مسکن صادر و در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

عباسی تصریح کرد: شهرداری شهر داران باید در راستای آماده سازی شهرک زاگرس سریعا اقدام کرده و در خصوص آماده سازی شهرک نباید تعللی بیش از این صورت بگیرد.

وی در ادامه برای شفافیت در خصوص نهضت ملی مسکن به گزارشاتی که از سوی اعضای شورای مسکن ارائه شد اشاره و تاکید کرد: اولین قدم در شهرستان فریدن برای نهضت ملی مسکن با قرعه‌کشی بین ۹۰ متقاضی که واریزی اول را داشته و ثبت‌نام اولیه آنها در سال ۱۳۹۹ انجام شده بود، صورت گرفت و زمین‌های مشخص شده به صورت قرعه‌کشی در سال ۱۴۰۱ در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

نماینده عالی دولت ادامه داد: این متقاضیان بیش از دو سال با اینکه واریزی اولیه(چهل میلیون تومان) را انجام داده بودند، منتظر اجرای طرح نهضت ملی مسکن بودند که در سال ۱۴۰۱ محقق و مراحل تعیین گروه ها و قرعه کشی با حضور خود متقاضیان صورت گرفت و زمین های روبروی تامین اجتماعی، پشت اوقاف، جنب حوزه علمیه و پشت سپاه در پلاک های مشخص به این متقاضیان واگذار شد.

عباسی تاکید کرد: طی تفاهم نامه ای که بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی برقرار شد ۱۲۱ پلاک در قالب ۳۶۳ واحد از زمین های شهرک زاگرس در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت که اسفند سال ۱۴۰۱ قرعه کشی ۶۴ پلاک در قالب ۱۹۲ واحد از این فایل طبق مراحل قبل انجام شد با این تفاوت که از این مرحله به بعد سیستم به صورت خودکار اولویت را برای متقاضیانی تعیین کرد که ابتدا دارای ۳ فرزند یا بیشتر هستند و سپس اولویت های دیگر را به ترتیب برای متقاضیان در نظر گرفت.

فرماندار در شهرستان بیان کرد: طبق گزارشی که ارائه شد در سریع ترین زمان قرعه کشی ۴۷ پلاک برای ۱۴۱ متقاضی  دیگر نیز انجام خواهد گرفت که این مراحل بعد از صحت سنجی و تعیین گروه های ۳ نفره توسط خود متقاضیان تشکیل خواهد شد و باقی مانده که تقریبا ۱۰ پلاک بوده بین ۳۰ متقاضی دیگر قرعه کشی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم یک محوطه ۴۰ هکتاری را به شهر داران الحاق کنیم که اگر این امر به سرانجام برسد مشکل کمبود زمین در شهرستان تا حد زیادی مرتفع  خواهد شد.

رئیس شورای مسکن شهرستان تصریح کرد: ۱۰ پلاک در قالب دو طبقه نیز در شهر دامنه برای ۲۰ متقاضی در نظر گرفته شده است که مراحل آن نیز در حال انجام است و در سریع ترین زمان، قرعه کشی این پلاک ها نیز انجام خواهد گرفت.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، در دومین روز از هفته کار و کارگر به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و تجدید پیمان با آرمان‌های والای شهدای انقلاب و میهن مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدای شهر داران با حضور جامعه کار و تولید در روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار فریدن صبح روز _پنج شنبه ششم اردیبهشت_ در مراسم عطر افشانی قبور شهدای شهر داران به مناسبت هفته کار و کارگری گفت: امروز ما در این مکان گرد هم آمده ایم که با شهدایمان تجدید عهد و پیمان کنیم و پاسدار و رهرو راه و تفکر شهیدان باشیم. […]

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن،  فرماندار فریدن صبح امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در فریدن گفت: دستگاه‌های متولی برنامه ریزی مناسب برای برگزاری کنکور سراسری، تامین امنیت و سلامت این آزمون و ایجاد شرایط بدون استرس و محیطی امن و سالم برای داوطلبان در […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرماندرای فریدن، نمازگزاران فریدنی پس از اقامه نماز جمعه، با انجام راهپیمایی از محل مسجد صاحب الزمان(عج) تا خیابان امام خمینی(ره) با شعارهای «سپاه مچکریم»، «تنبیه متجاوز»، «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «سیلی بعدی محکم‌تر است»، «نیروهای مسلح، دست خدا یارتان» از اجرای عملیات «وعده صادق» و دفاع مشروع […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =