جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۶:۰۳:۴۳
فرمانداری شهرستان فریدن

فرماندار فریدن: کاهش جمعیت در روستاها معضلات بسیاری را رقم زده است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، پنجمین دیدار مردمی فرماندار با حضور بخشدار مرکزی و تعدادی از روسای دستگاه‌های اجرایی در روستای سینگرد برگزار شد . فرماندار در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها به بخشی از خدمات نظام طی سالیان متمادی در شهرستان خاصه روستای سینگرد اشاره کرد […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، پنجمین دیدار مردمی فرماندار با حضور بخشدار مرکزی و تعدادی از روسای دستگاه‌های اجرایی در روستای سینگرد برگزار شد .

فرماندار در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها به بخشی از خدمات نظام طی سالیان متمادی در شهرستان خاصه روستای سینگرد اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه امروز روستایی کوچکی مانند سینگرد از تمام خدمات بهره مند است به برکت نظام ، خون شهیدان و حضور  گسترده مردم در مقاطع مختلف تاریخی است ‌که البته کمبودهایی نیز از جمله مشکلات اقتصادی وجود دارد که آنها نیز ان شاالله در پرتو همدلی و هم افزایی دولت و مردم مرتفع خواهند شد.

عزیزاله عباسی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر مردم در تمام سال‌های متمادی انقلاب خاصه جنگ تحمیلی غیرتمندانه برای دست یابی به آرمان های امام راحل رحمت الله علیه و نظام  تلاش نمی کردند و در صحنه حضور نداشتند امروز شرایط ایران مقتدر به مانند غزه بود چرا که زمانی آبادان و خرمشهر نیز مورد تجاوز و حمله دشمن قرار گرفتند و دلیر مردان و شیرزنان ایران اسلامی خاک پاک وطن را از تجاوز بیگانه نجات دادند.

وی سپس با اشاره به تلاش و جدیت دولت محترم سیزدهم به محرومیت زدایی و توسعه مناطق روستایی افزود: خداوند متعال را شاکریم که توفیق خدمت‌گزاری به مردمان خوب و ولایی شهرستان فریدن را نصیب ما گردانید و ما نیز در تلاشیم تا آنچه را  در توان داریم بکار گرفته و موجبات رضایتمندی مردم را حاصل نماییم اما متاسفانه برخی کارها از قبل تلنبار شده و همین باعث کندی کار در برخی قسمت‌ها شده است .

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه به کاهش جمعیت و اثرات سوء آن در ارائه خدمات به اهالی روستاهای شهرستان از جمله نبود پزشک دائم و تعطیلی مدارس در مقاطع مختلف اشاره داشت و افزود: کاهش جمعیت باعث گردیده دانش آموزان روستا برای تحصیل به مرکز شهرستان و یا روستاهای همجوار بروند که این موضوع نتیجه عمل به شعار واهی و بدون پایه و اساس فرزند کمتر زندگی بهتر می باشد و امروزه همه ما موظفیم در راستای تشویق و ترغیب خانواده ها به فرزندآوری و افزایش جمعیت با استفاده از آموزه های دینی اقدام نماییم زیرا مقایسه زندگی گذشتگان با امروز و کاهش بعد خانواده و اثرات سوء آن مشخص است .

عباسی به انتخابات پیش رو اشاره داشت و تاکید کرد: یا توجه به شرایط و اقتضائات کشور در عرصه ملی و بین المللی حضور گسترده در پای صندوق‌های رای بسیار تاثیرگذار است و باعث سربلندی نظام می باشد .

وی خاطر نشان کرد: تلاش در راستای تحقق ۴ راهبرد اساسی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وظیفه همگان می باشد و باید بدانیم دشمن سال‌هاست در تلاش است تا بذر ناامیدی را میان مردم پرورش دهد اما ما نباید مرعوب دشمن شویم و با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای دشمن را شکست دهیم.

فرماندار خاطر نشان کرد : ما موظفیم بجز حضور در پای صندوق‌های رای ، انتخابی آگاهانه و اصلح بر اساس دستور قرآن داشته باشیم و کسانی را انتخاب کنیم که همسو با نظام باشند و به قانون و شرح وظایف خود اشرافیت کامل داشته باشند .

عباسی افزود: ما در قوه مجریه مجری قانون هستیم و باید قانون را اجرا کنیم لذا تصویب و تبیین قانون به نفع مردم و متناسب با مصلحت کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی در ادامه در پاسخ به سوال اهالی در خصوص هزینه‌های نصب انشعابات اظهار داشت: اینکه در برخی مواقع شما مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای اخذ انشعاب هستید به دلیل این است که توسعه شبکه هزینه بر بوده و برای اینکه اهالی محترم نخواهند هزینه اضافه پرداخت نمایند ما به بخشداران تاکید نمودیم کل هزینه توسعه شبکه توسط دهیاری پرداخت شود و سپس متقاضیان به صورت متوالی نسبت به پرداخت سهم خود در زمان خرید انشعاب اقدام نمایند .

فرماندار در شهرستان سپس به گلایه مندی کشاورزان از نبود بازار فروش برای محصولات کشاورزی ، کیفیت پایین کود شیمیایی توزیع شده و قیمت بالا  و بی کیفتی نهاده های دامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم قیمت و بازار فروش محصولات کشاورزی مساعد گردد و مشکل مرتفع شود اما مدیریت جهاد کشاورزی و تعاون روستایی نیز موظف هستند نسبت به خرید تضمینی محصولات کشاورزی از طریق استانی پیگیری لازم را معمول نمایند ضمن اینکه انتظار است جهاد کشاورزی از فرصت پیش رو تا شروع فصل کشت و کار نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ویژه اصلاح ، تنوع و تغییر الگوی کشت اقدام نمایند .

عباسی سپس به توسعه روستا و الحاق بخشی از زمین‌های ملی به محدوده روستا تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک بخشداری نسبت به تهیه اسناد و مدارک اقدام و پس از انجام مراحل قانونی و تهیه طرح و نقشه با اولویت واگذاری به اهالی روستا اقدام نماید.

تاکید به اداره راهداری در خصوص شانه سازی  جاده اصلی و بررسی و تهیه طرح رفع مشکل سه راهی عادگان، آسفالت معابر باقی مانده در سال ۱۴۰۳ توسط بنیاد مسکن و بخشداری ،حل بخشی از مشکلات رفت و آمد با تکمیل جاده بن – داران ،بررسی کارشناسانه پیشنهاد احداث شبکه فاضلاب برای روستا توسط آب و فاضلاب به منظور حفظ سلامت آب‌های زیر زمینی در قالب احداث  سپتینگ و … ، پیگیری حل مشکل روشنایی معابر توسط امور برق ، تغییر کاربری حمام قدیمی روستا و استفاده از ظرفیت آن برای نیازمندی روستا ، نصب کنتورهای هوشمند و عمل به قانون ، اختصاص قسمتی از پارک و بوستان روستا به ورزش بانوان توسط بخشداری از دیگر تاکیدات فرماندار در این دیدار بود.

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار فریدن صبح روز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- با حضور در برخی مدارس شهر داران و دامنه ضمن تبریک و تجلیل از روز معلم، گرامیداشت این روز را تجلیل از ارزش ها دانست و گفت: ارزش و جایگاه معلم چنان والا است که خداوند به ابزاری که معلم در دستان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار صبح روز- چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت- به همراه امام جمعه شهر دامنه، رئیس دادگستری، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان به مناسبت گرامی‌داشت شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری و گرامی‌داشت مقام شامخ معلم با حضور در آموزش و پرورش و مدارس شهر داران و […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرماندار فریدن، مراسم گرامی‌داشت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی صبح روز-یک‌شنبه ۹اردیبهشت – با حضور فرماندار، حجت الاسلام صابری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج)، ائمه جمعه، جمعی از مسؤلان، مربیان عقیدتی و بسیجیان و پیشکسوتان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی بخشداری بخش مرکزی شهرستان فریدن، کارکنان و کارگران شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان فریدن صبح امروز- یازدهم بهمن ماه- با حضور شفیعی بخشدار بخش مرکزی و رحیمی مدیرعامل این شرکت مسیر گلستان شهدای شهر داران تا تپه نورالشهدا را به مناسبت روز کارگر پیاده روی کردند. این مراسم با […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + ده =