پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۲۲:۳۴
فرمانداری شهرستان فریدن

برگزاری مطلوب هفته فرهنگی شهرستان فریدن مستلزم رفع ضعف‌های گذشته است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان گفت: برگزاری شایسته هفته فرهنگی فریدن نیازمند رفع ضعف های گذشته و طراحی برنامه های متنوع بر مبنای ظرفیت ها و نقاط قوت است. عزیزالله عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: لازم است که از نخبگان فرهنگی، دانشگاهی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان گفت: برگزاری شایسته هفته فرهنگی فریدن نیازمند رفع ضعف های گذشته و طراحی برنامه های متنوع بر مبنای ظرفیت ها و نقاط قوت است.

عزیزالله عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: لازم است که از نخبگان فرهنگی، دانشگاهی و حوزوی شهرستان با مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برنامه ریزی مشورتی هفته فرهنگی فریدن دعوت و همه نهادهای اجرایی و کمیته های مرتبط، فهرست برنامه های خود را به دبیرخانه هفته فرهنگی ارائه کنند تا برای انتخاب و اجرای آنها تصمیم گیری شود.

فرماندار فریدن مشارکت و هم افزایی ادارات شهرستان را در برگزاری هفته فرهنگی ضروری دانست و افزود: کم کاری و سهل انگاری در این زمینه از سوی هیچ نهادی پذیرفته نمی‌شود.

وی افزود: امسال نیز ستاد هفته فرهنگی فریدن در فرمانداری و دبیرخانه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است.

عباسی با بیان اینکه برگزاری هفته فرهنگی فریدن باید متناسب با قدمت فرهنگ و تاریخ شهرستان باشد، افزود: تنوع، کیفیت، فرصت آفرینی، معنویت، نشاط و پویایی، جذب گردشگر و سرمایه گذار در برنامه‌های هفته فرهنگی لحاظ شود.

وی افزود: برنامه ها باید مطابق با هدف گذاری هفته فرهنگی و در جهت دستیابی به نتایج ملموس باشد.

به گزارش ایرنا، شورای فرهنگ عمومی فریدن در سال ۹۴، ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت را به عنوان هفته فرهنگی فریدن مصوب کرد.

 

هفته فرهنگی سال گذشته با افزون بر ۴۰ عنوان برنامه برگزار شد. تاکنون چیگان، موغان و دهق از روستاهای میزبان اختتامیه هفته های فرهنگی فریدن بوده اند.

بر اساس کتب تاریخی، فریدن تغییر یافته نام ‘فریدون’ و زادگاه کاوه آهنگر است، دیاری با خصوصیات اجتماعی و نژادی منحصر به فرد که به ‘سرزمین شش قوم’ معروف است.فریدن در زمان هخامنشیان ایالتی مهم، آباد و پررونق بوده است و تنها جاده آپادانا به شوش – پایتخت زمستانی هخامنشیان از این منطقه عبور می کرده است.

آب و هوای شهرستان فریدن نیمه مرطوب با تابستانی معتدل و زمستان بسیار سرد است، وجود دستکند های شهر دامنه، شهر زیر زمینی چهار طبقه در روستای موغان و انواع کلیساها و بناهای تاریخی، منطقه نمونه گردشگری به نام‌های ‘دره بید بالا’ و ‘تفرج گاه‌های پلاسجان’، تنوع زیستی و فرهنگی روستاها، مناظر طبیعی بکر، رودخانه‌ها، کوه‌ها و چشم انداز بی نظیر باغ‌ها و تاکستان‌های این دیار در کنار رویش سخاوتمندانه انواع گیاهان دارویی، تنوع غذاهای محلی از آش و شوربا تا نان و پارنج، و سوغات پر طرفدار از جمله لبنیات خوش طعم و اصیل زمینه بسیار مساعدی را برای بازدید مسافران و گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و زنده رود و ۲ شهر به نام‌های داران و دامنه، ۵ دهستان و ۲۸ روستاست و با جمعیت بیش از ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، در دومین روز از هفته کار و کارگر به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و تجدید پیمان با آرمان‌های والای شهدای انقلاب و میهن مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدای شهر داران با حضور جامعه کار و تولید در روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن،  فرماندار فریدن صبح امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در فریدن گفت: دستگاه‌های متولی برنامه ریزی مناسب برای برگزاری کنکور سراسری، تامین امنیت و سلامت این آزمون و ایجاد شرایط بدون استرس و محیطی امن و سالم برای داوطلبان در […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرماندرای فریدن، نمازگزاران فریدنی پس از اقامه نماز جمعه، با انجام راهپیمایی از محل مسجد صاحب الزمان(عج) تا خیابان امام خمینی(ره) با شعارهای «سپاه مچکریم»، «تنبیه متجاوز»، «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «سیلی بعدی محکم‌تر است»، «نیروهای مسلح، دست خدا یارتان» از اجرای عملیات «وعده صادق» و دفاع مشروع […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، گفت: مهمترین گام در مبارزه با مواد مخدر آموزش و ارتقای آگاهی های عمومی است که باید با سرمایه گذاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فرماندار فریدن با […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =