پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۳۳:۱۵
فرمانداری شهرستان فریدن

فاصله بایدها و واقعیت ها تا نگرانی از وضعیت بی حجابی در تریبون آزاد دانش آموزی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، همزمان با هفتمین روز ایام الله دهه فجر امام جمعه شهر داران، فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و شهردار شهر داران راهی دبیرستان فاطمه الزهرا(س) شدند تا پاسخگوی سوالات دانش آموزان در تریبون آزاد باشند.    فاصله بایدها تا واقعیت های انقلاب، عدم زیبا سازی شهر، راه حل هایی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، همزمان با هفتمین روز ایام الله دهه فجر امام جمعه شهر داران، فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و شهردار شهر داران راهی دبیرستان فاطمه الزهرا(س) شدند تا پاسخگوی سوالات دانش آموزان در تریبون آزاد باشند.

 

 فاصله بایدها تا واقعیت های انقلاب، عدم زیبا سازی شهر، راه حل هایی برای جذابیت نماز جمعه، بازگرداندن امتیاز محرومیت به فریدن، برنامه های فرهنگی دولت برای قشر جوان و نوجوان، تامین امکانات آزمایشگاهی برای رشته های تجربی، توجه به استعدادهای دانش آموزان و آماده کردن بسترهای عملی برای رشته های مختلف به مانند خیاطی، کشت گیاهان دارویی و رشته های عمرانی، بالا بردن کیفیت شاخص های آموزشی و تربیتی، دغدغه تغییر فرهنگ و اشاعه بی حجابی در شهرستان، دور شدن مسئولان از شعارها و آرمان های انقلاب، از دغدغه ها و مطالبات دختران فریدنی در تریبون آزاد دانش آموزی بود.

فرهنگ فریدن نباید تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار بگیرد

ابتدا امام جمعه شهر داران به بخشی از سوال ها که در تریبون آزاد مطرح شده بود، پاسخ داد و گفت: یکی از راه حل های جذابیت اقامه نماز جمعه شرکت دانش آموزان به صورت فعال است و ما این وعده را می دهیم که از دانش آموزان در تمام مراحل اجرای اقامه نماز جمعه استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی ادامه داد: برخی افراد در صدد هستند که تریبون نماز جمعه را به نردبان سیاسی خود بدل کنند که ما این اجازه را نخواهیم داد.

وی در خصوص اشاعه بی حجابی در شهرستان تاکید کرد: فریدن یکی از شهرستان هایی است که بانوان و زنانش عفت و حجاب خود را حفظ کردند و برای حجابشان ارزش قائل می شوند اگر هم در جایی شاهد بی حرمتی به این ارزش ها هستیم، فرهنگ غلطی است که از مراکز شهرهای بزرگ توسط برخی گردشگران یا مسافران به شهرستان آورده می شود.

امام جمعه شهر داران در این تریبون تاکید کرد: فرهنگ فریدن و تمدنش بسیار غنی است و ما نباید تحت تاثیر فرهنگی قرار بگیریم که باعث بی هویتی و از بین رفتن ارزش های منطقه شود.

حجت الاسلام سیاوشی گفت: ما در کشورمان مشکل متخصص نداریم بلکه ما در کشورمان مشکل متخصص متعهد داریم یعنی برخی افراد در جایگاه هایی که به کار گرفته می شوند تعهد به کار ندارند و این باعث می شود که آسیب ببینیم.

 

فاصله‌ی میان بایدها و واقعیت ها با حضور نسل جوان با قدرت طی خواهد شد

فرماندار شهرستان در ادامه پاسخگوی بخش دیگری از سوال های بود که در این تریبون مطرح گردید و تاکید کرد:  انقلاب اسلامی به چند دلیل به وجود آمد، وابستگی تمام عیار حکومت پهلوی به غرب که باعث شده بود ایران به‌ عنوان مستعمره آمریکا و زیر نظر هزاران مستشار آمریکایی در نقش ژاندارم منطقه به حفاظت از منافع آمریکا در منطقه عمل کند که یکی از دلایل اصلی بود.

 

عزیزاله عباسی ادامه داد:  تلاش گسترده حکومت پهلوی برای ترویج بی بند و باری فساد اخلاقی، فساد و دین ستیزی علنی حاکمان پهلوی، زدن چوب حراج به ثروت ملی و تبدیل کشور به بازار مصرف کالا‌های خارجی، نابود کردن عزم و اراده مردم برای تولید ملی و عقب ماندگی کشور در علوم و صنایع مختلف، محروم نگه داشتن مردم از بدیهیات اولیه رفاهی، تخریب و نابود کردن فرهنگ و آداب و رسوم ملی کشور، تلاش هدف‌مند برای ضایع ساختن و از بین بردن سرمایه جوانی کشور و منحرف کردن جوانان از مسائل اصلی کشور، ظلم و بی‌عدالتی گسترده و فراگیر با حمایت علنی حکومت طاغوت پهلوی، اختناق و بی اعتنایی به نظر و رأی مردم و مقابله با هر گونه آزاداندیشی از دلایل دیگر به وجود آمدن انقلاب بود.

 

وی تاکید کرد: این‌ها تنها بخشی از علل انقلاب ملت ایران علیه طاغوت پهلوی است. کافی است برای پی بردن به عمق فجایع و مفاسد دوره طاغوت به کتاب‌هایی که توسط عوامل و کارگزاران پهلوی و برخی مستشاران آمریکایی و انگلیسی و… در این باره نوشته شده مراجعه شود.

 

نماینده عالی دولت عنوان کرد: انقلاب اسلامی در این ۴۴ سال توانسته با اقتدار بر تمامی موانع، تهدید‌ها و فشار‌های خارجی فائق آمده و تصویری روشن از کشوری انقلابی را به جهانیان نشان دهد.

 

عباسی ادامه داد: رشد شگفت انگیز و معجزه آسای علمی و صنعتی و رسیدن به قله‌های علم و دانش در بسیاری از شاخه‌ها و حوزه‌های علمی نظیر صنایع نظامی، هوافضا، نانو، سلول‌های بنیادی و…، ایجاد قدرت و توان بازدارندگی و ایستادگی در برابر نظام سلطه، گسترش آزادی‌های عمومی، توزیع عمومی ثروت و منابع کشور، توزیع عادلانه خدمات در سراسر کشور، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور، استقلال سیاسی و تصمیم گیری مستقل از بیگانگان، گسترش عدالت اجتماعی، تأمین امنیت کشور، اهتمام به استقلال اقتصادی کشور و نظام مستقل تولید و …. تصویری است که جهانیان از انقلاب ما می بینند.

وی گفت: بی‌شک فاصله‌ای میان بایدها و واقعیت ها وجود دارد اما این، فاصله‌ای طی‌شدنی است و در چهل و چهار سال گذشته در مواردی بارها طی شده است و بی‌شک در آینده، با حضور نسل جوان با قدرت بیشتر طی خواهد شد.

فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل شهرستانی پرداخت و عنوان کرد: مشکلات در شهرستان به دلایل بسیاری وجود دارد ولی هیچ مشکلی وجود ندارد که نتوان راه حلی برای آن پیدا کرد و با تدبیر درست و منطقی مشکلات قابل حل است.

 

عباسی با اشاره به پیگیری برگرداندن امتیاز محرومیت به منطقه، تصریح کرد: شهرستان فریدن محروم است و از امتیاز محرومیت هم محروم است و ما این را به خوبی می دانیم که معرفی شاخص های نادرست باعث شده منطقه از محرومیت خارج شود.

 

وی تاکید کرد: به دنبال منفک شدن بخش بوئین میاندشت از فریدن و حذف اعتبارات سه درصد نفت و گاز ویژه مناطق محروم از اعتبارات شهرستان، پیگیری جدی برای قرار گیری مجدد شهرستان در فهرست مذکور آغاز شد.

 

فرماندار فریدن با بیان اینکه محرومیت فریدن در استان موضوعی شناخته شده و مورد تائید همه نهادهای اداری و اجرائی مرتبط است، افزود: صحت این موضوع از سوی استاندار بررسی و جزئیات آن به مقامات بالادستی منعکس خواهد شد.

 

 

نماینده عالی دولت خاطر نشان کرد: بسیاری از ارقام ذکر شده برای این شاخص ها دقیق نبوده و حتی در بسیاری از موارد با وجود جدا شدن شهرستان های همجوار از فریدن، شاهد عدم اصلاح آمار مربوطه بودیم به طوری که امکانات و ظرفیت های جدا شده از شهرستان در بخش های مختلف در فهرست امکانات و ظرفیت های فریدن منظور شده بود.

 

عباسی در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال در شهرستان خاطر نشان کرد: یکسال اخیر توانستیم بیش از ۱۸۰۰ شغل ایجاد کنیم و باید این را بدانیم که دولت برای ایجاد اشتغال مستقیما ورود نمی کند و این بخش را با حمایتی که انجام می دهد برعهده بخش خصوصی قرار داده است.

 

وی اظهار داشت: باید به این نکته توجه کنیم که مشکل ما در جامعه قبل از سیاست و اقتصاد موضوع فرهنگ است.

 

فرماندار تاکید کرد: باید معنی درستی از اشتغال و بیکاری را برای مردم فرهنگ سازی کنیم زیرا برخی معنی کار را پشت میز نشستن و یا کارمندی می دانند یا دنبال یک کارگری ساده هستند اما باید بدانیم ریسک پذیری در اشتغال باعث توسعه و پیشرفت کشور و خود افراد خواهد شد.

 

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان در این تریبون تصریح کرد: ما فرصت های بالقوه زیادی در شهرستان داریم که می طلبد جوانان برای تبدیل آنها به یک فرصت وارد میدان شوند و این وعده را می دهیم که با تمام توان از آنها حمایت کنیم.

 

فرماندار خطاب به مسئولان نیز عنوان کرد: از ظرفیت خوب دانش آموزان می توان برای حل بسیاری از مشکلات استفاده کرد و این فرصت خوبی برای ما بشمار می رود.

 

گفتنی است رئیس آموزش و پرورش و شهردار داران نیز بخشی از سوال های دانش آموزان را پاسخ داده و این وعده را دادند که مشکلات مطرح شده از سوی دانش آموزان حل شود.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پنج =