جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۳۲:۳۴
فرمانداری شهرستان فریدن

افزایش تعرفه گاز در فریدن منطقی نیست

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن به نقل از ایسنا، فرماندار فریدن گفت: با توجه به اینکه فریدن جز مناطق سردسیر محسوب می‌شود تعیین قیمت تعرفه گاز بر اساس اقلیم فریدن انجام شده است، اما اگر افزایش قیمت روی قبض‌های شهروندان اعمال شود منطقی نیست. عزیزالله عباسی اظهار کرد: تعرفه گاز در مناطق سردسیر بر […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن به نقل از ایسنا، فرماندار فریدن گفت: با توجه به اینکه فریدن جز مناطق سردسیر محسوب می‌شود تعیین قیمت تعرفه گاز بر اساس اقلیم فریدن انجام شده است، اما اگر افزایش قیمت روی قبض‌های شهروندان اعمال شود منطقی نیست.

عزیزالله عباسی اظهار کرد: تعرفه گاز در مناطق سردسیر بر اساس اقلیم بندی تعیین می‌شود و در شهرستان فریدن این مهم انجام شده است. مانند خوزستان که تعرفه برق بر اساس اقلیم آن استان تعیین می‌شود تعرفه در مناطق سردی همچون فریدن بر اساس اقلیم این ناحیه تعیین می‌شود و شهرستان فریدن در اقلیم یک، قرار دارد و تا یک سقفی عدد اقلیم مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵ شهرستان غرب استان اصفهان جز اقلیم یک هستند، افزود: منتها هیات وزیران بخشنامه‌ای را فرستاد که از آبان ماه امسال بر اساس پله‌های مختلف مصرف گاز تقسیم‌بندی شده است. تا پله سوم یک مصرفی دارد و از پله سوم تا پله ۱۲ به یک شکل عمل می‌شود و از پله ۱۲ به بعد مصرف، غیرمتعارف محسوب می‌شود.

فرماندار فریدن با بیان اینکه ۵ درصد شهروندان مصارف غیر متعارف داشته‌اند، گفت: این مقدار مصرف طبیعی است چراکه تا اوایل اردیبهشت هوا در شهرستان فریدن سرد است. تعیین قیمت تعرفه گاز بر اساس اقلیم فریدن انجام شده، اما اگر افزایش قیمت روی قبض‌های گاز شهروندان اعمال شود منطقی نیست چراکه جز مناطق کم برخوردار و محروم هستیم. شغل بیشتر مردم این ناحیه کشاورزی است و خشکسالی مستمر سبب شده شرایط کشاورزی خوب نباشد و دست مردم از این نظر خالی است. بنابراین هزینه‌های مصرفی گاز باید تعدیل شود تا این افزایش قیمت را در منطقه کم برخوردار فریدن شاهد نباشیم.

عباسی ادامه داد: برای حل این مشکل مکاتباتی با استاندار اصفهان انجام خواهیم داد. سردی هوا به قدری است که در خانه‌ها گذاشتن چند بخاری هم جواب نمی‌دهد و مردم از کُرسی هم استفاده می‌کنند. بنابراین مردم باید از نظر تعرفه‌های گاز خیالشان راحت باشد تا به دلیل سرماخوردگی به بیمارستان‌ها با توجه به شیوع کرونا نروند. فعلاً تعرفه‌های گاز افزایش نیافته و اگر از ماه جدید این تعرفه‌ها افزایش یابد سبب نارضایتی می‌شود. امیدواریم استاندار و نماینده مردم در مجلس پیگیری کنند تا افزایش تعرفه گاز نداشته باشیم.

وی افزود: اکنون در فریدن مشکل کمبود یا اُفت فشار گاز نداریم و در این مدت نگران بودیم که با این شدت سرما و بارش برف مصرف گاز بیش از حد بالا برود که با همکاری مردم این اتفاق نیفتاد. با وجودی که برخی شب‌ها برودت هوا تا منفی ۱۵ درجه زیر صفر رسید، اما به پیکِ مصرف گاز نرسیدیم.

فرماندار فریدن تصریح کرد: تاکنون دو بار برف در فریدن باریده است که برف اول ۲۳ سانتیمتر و برف دوم که در روز تشییع شهدا رخ داد ۱۸ سانتیمتر بود، اما با کاهش یا اُفت فشار گاز مواجه نشدیم.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =