جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۱:۳۱:۱۸
فرمانداری شهرستان فریدن

کاهش یا عدم پرداخت تسهیلات مصوب در کارگروه اشتغال توجیه ندارد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن،  جلسه هماهنگی روسای بانک های شهرستان پیرامون اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به ریاست عباسی فرماندار و با حضور اسدی معاون فرماندار، روسای بانک ها و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. فرماندار فریدن اظهار داشت: بانک ها براساس قانون موظف هستند در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن،  جلسه هماهنگی روسای بانک های شهرستان پیرامون اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به ریاست عباسی فرماندار و با حضور اسدی معاون فرماندار، روسای بانک ها و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار فریدن اظهار داشت: بانک ها براساس قانون موظف هستند در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر با متقاضیان مشاغل خانگی معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه همکاری کنند.

عزیزاله عباسی بر پیگیری مسئولان اجرایی شهرستان برای جذب اعتبارات اشتغال‌زایی تاکید کرد و افزود: مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید نسبت به جذب اعتبارات اشتغال زایی از سوی اداره کل مربوطه تلاش کنند تا اعتبارات اعلام شده بطور کامل جذب شود.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع و تسهیل در روند تسهیلات اعطایی به آنها باید در اولویت کار بانک‌ها قرار گیرد.

فرماندار فریدن با قدردانی از تلاش کارکنان بانک‌ها در خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: بدون شک در این برهه از زمان و با توجه به وضعیت موجود اقتصادی نقش بانک ها در کشور بسیار چشمگیر و حساس است.

عباسی همچنین خواستار تسهیل در ضمانت های بانکی، شفاف سازی در اطلاع رسانی، پیگیری وصول مطالبات و تسهیل در پرداخت وام قرض الحسنه به اقشار مختلف مردم شد.

وی در این جلسه بیان داشت: بانک های عامل نهایت همکاری را با دارندگان پرونده های اشتغالزایی انجام دهند، دلایل مخالفت با پرداخت مستند به متقاضی اعلام شود.

فرماندار تصریح کرد: دستگاه های اجرایی نباید پرونده های متقاضیان تسهیلات را انباشته کنند و باید به موضوعات سریع رسیدگی شود، تا در صورت توافق متقاضی به بانک معرفی شود و اجازه این را ندهند که زمان برای اجرای طرح ها طولانی شود.

نماینده دولت تاکید کرد: اگر پرونده ی در جلسات کارگروه اشتغال مطرح می شود و شرایط متقاضی مورد پذیرش قرار می گیرد نباید بدون هیچ دلیلی درخواست متقاضی رد شود و این امر موجب خواهد شد که بی اعتمادی به وجود بیاید.

عباسی ادامه داد: دولت نمی خواهد فقط روی کاغذ اشتغال ایجاد کند باید تسهیلات اشتغال زایی از راه های قانونی به دست متقاضی برسد که واقعا به دنبال ایجاد اشتغال است و در واقعیت برای مردم ملموس باشد.

وی بیان کرد: ۴۷ میلیارد تومان جزء اعتبارات ابلاغی تبصره ماده ۱۶ است و جذب آن باید سریع تر انجام شود و تبصره ۱۸ نیز اعتبارات آن شناور است و میزان تسهیلات آن بستگی به طرح های است که ارائه می شود و اطلاع رسانی در خصوص تسهیلات باید در اولویت باشد.

فرماندار تصریح کرد: برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸، باید متقاضی به سایت بهین یاب مراجعه کند و طرح خود را ثبت کند سپس بعد از تصویب طرح در کارگروه تسهیل به بانک های معرفی شوند، لازم به ذکر است طرح های دارای مجوز به ادارات مربوطه مراجعه کنند.

ارائه گزارش روسای بانک‌ها در خصوص اعطای وام های تکلیفی از جمله ازدواج، اشتغال  بخش دیگر از دستور کار این جلسه بود.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + نوزده =