سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۳:۱۱:۱۲
فرمانداری شهرستان فریدن

بدون تعارف با فرماندار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار در جلسه نشست هم اندیشی با جوانان فریدنی، عملیات های تروریستی اخیر در سطح کشور را محکوم و اظهار داشت: بعضا عدم حضور جوانان در صحنه باعث می شود سوالاتی در ذهن شان پیش بیاید که لازمه پاسخگویی به آن ها پرسش و دریافت پاسخ از مسئولان است. […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار در جلسه نشست هم اندیشی با جوانان فریدنی، عملیات های تروریستی اخیر در سطح کشور را محکوم و اظهار داشت: بعضا عدم حضور جوانان در صحنه باعث می شود سوالاتی در ذهن شان پیش بیاید که لازمه پاسخگویی به آن ها پرسش و دریافت پاسخ از مسئولان است.

عزیزاله عباسی در خصوص سوال جوانان مبنی بر تغییر مدیران شهرستانی، بیان کرد:  تاکنون در دولت سیزدهم در فریدن پانزده مدیر تغییر نموده اند که در خصوص تغییر تعدادی دیگر  نیز اقداماتی که باید از سوی فرمانداری انجام شود صورت پذیرفته که منتظر دستگاه متبوع استانی هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص تغییر مدیران دو موضوع یکی اعمال نظر نماینده محترم که بنا بر قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) نباید اینگونه نیز  باشد و مورد دیگر اینکه بعضا قصد تغییر برخی مدیران را نیز به دلیل کارایی خوب نداریم نیز دخیل می باشد.

فرماندار افزود: در خصوص تغییر مدیران در بدنه وزارت کشور هم تغییراتی داشتیم و علیرغم همه موانع پیگیر اعمال تغییر نیز هستیم اما با وجود اینکه الان بیش از چند ماه است که بخشدار مرکزی نداریم و  برای جذب نیرو هم محدودیت‌های بسیاری به لحاظ قانونی وجود دارد که باید تابع قانون باشیم و با مشقت بسیار نیرو جذب می کنیم اما کارها پیگیری شده و اجازه ندادیم کاری بر روی زمین بماند و مصداق بازر آن هم اقدامات و فعالیت های عمرانی در سطح روستاها می باشد .

عباسی خاطر نشان کرد: در جریان فصل اول نشست های مشورتی با اقشار مختلف مردم بیش از ۱۴۴ عنوان مشکل و مطالبه مردمی شناسایی که برنامه ریزی و  اولویت بندی لازم صورت پذیرفت  و مرتفع نمودن آنها با استفاده از تمام توان و ظرفیت های شهرستان در دستور کار قرار گرفت .

وی تصریح کرد: در جلسات  و دیدارهای برگزار شده  همه اذعان داشتند که اولویت اول محرومیت است لذا ما  پیگیر قرار گیری شهرستان در لیست مناطق کمتر برخوردار هستیم که با حضور استاندار در شهرستان موضوع مطرح و در ردیف مصوبات سفر  قرار گرفت و در حال انجام است البته خاطر نشان می کنم علاقه ای هم نداریم به فریدن بگویند محروم اما به علت اینکه امتیازاتی که دارد یکی از دلایل مردم برای ماندگاری است پیگیر آن هستیم .

نماینده عالی دولت در شهرستان سپس در پاسخ به سوالات جوانان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه شهری و روستایی تاکید کرد: کل میزان قیر رایگان تخصیصی به شهرستان  حدود ۴۸۰ تن بود که با پیگیری های انجام شده بیش از ۱۰۰۰ تن قیر دریافت نمودیم و تقریبا در  تمام روستاها عملیات آسفالت ریزی انجام شده است.

عباسی افزود: در خصوص مطالبات مردم در حوزه شهری نیز  در تمام ‌نقاط شهر  پروژه عمرانی در حال اجرا است و تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی به شهرداری داران تخصیص داده شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه عمران  شهری و روستایی  از دیگر اقدامات انجام شده واگذاری ۳۰ پلاک زمین به ۹۰ متقاضی جهت احداث مسکن ، پیگیری مستمر تصویب طرح تفضیلی شهر داران از ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ ، اجرای پروژه های عمرانی در شهرک نیروی انتظامی که تاکنون هچ گونه عملیات عمرانی در آن صورت نگرفته بود، قرارگیری احداث طرح ورودی و خروجی شهر داران در مصوبات سفر استاندار محترم و پیگیری موضوع، پیگیری تکمیل ورزشگاه‌های روستایی و اختصاص اعتبار در سفر استاندار محترم، تکمیل و افتتاح خوابگاه دانش آموزی دخترانه آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، پیگیری تکمیل مصلی و ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی به درمانگاه تخصصی می باشد.

فرماندار در شهرستان پیگیری حل مشکل ورودی روستای نهرخلج و احداث باند کندرو و برگزاری بیش از ۲۰جلسه و اجرای پروژه را از دیگر اقدامات نام برد و تاکید کرد: با تکمیل پروژه ورودی روستای نهرخلج  یکی از مهمترین نقاط حادثه خیز شهرستان مرتفع خواهد شد که البته سایر نقاط نیز در دستور کار بوده و یا در حال انجام است و یا طرح آماده شده و اجرا می شود .

عباسی توجه ویژه به حوزه های آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت و پیگیری مشکلات این حوزه، تلاش در جهت رفع مسائل حوزه بهداشت و درمان خاصه بیمارستان شهید رجایی در موضوعات مختلف مانند تامین پزشک و اجرای طرح توسعه اورژانس بیمارستان ، پیگیری حل مشکل آب شرب روستاها و … را نیز از دیگر برنامه های پیگیری شده توسط نمایندگی دولت در شهرستان برشمرد.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تاکید کرد: در حوزه اشتغال تاکنون بیش از ۲ هزار نفر شغل از طریق تخصیص تسهیلات به مشاغل خانگی ایجاد شده که در این خصوص نیز برخی مدعی هستند چرا کارخانه احداث نمی شود که با توجه به قانون خصوصی سازی دولت دیگر نسبت به احداث کارخانه اهتمام نداشته و  کار را به بخش  خصوصی واگذار نموده است لذا ما پذیرای سرمایه گذاران هستیم و با روی باز و گشاده از آنان استقبال خواهیم نمود و تا حد امکان بر طبق دستورالعملهای قانونی از آنان حمایت خواهیم کردکه متاسفانه تاکنون در این مدت سرمایه گذاری به شهرستان مراجعه ننموده است

عباسی در ادامه تاکید کرد: از دیگر بندهای مصوبات سفر استاندار رفع مشکلات راهداری بود که مقرر شد  ضمن تکمیل تجهیزات راهداری و برف روبی شهرستانهای اطراف مانند شاهین شهر، گلپایگان، تیران و کرون به عنوان معین فریدن در زمستان قرار داده شوند .

وی اظهار کرد: در خصوص خرید گندم اقدامات قابل توجهی از جمله تشویق و ترغیب کشاورزان به فروش گندم به دولت و پیگیری پرداخت به موقع وجه صورت پذیرفت ضمن اینکه احیاء و تخصیص اعتبار به بند غرغن ، فعال نمودن کمیسیون رفع تداخلات با هدف حل مشکلات کشاورزان و الزام دستگاه متولی به تکمیل پرونده ها تا تیرماه ، گاز رسانی به واحدهای تولیدی کشاورزی از جمله گلخانه ها و مرغداری ها ، استمهال بیش از  ۱۶ میلیارد تومان سود وام‌های بانک  کشاورزی و پیگیری حل مشکل پساب فاضلاب تصفیه خانه شهر داران  بخشی از مطالبات پیگیری شده کشاورزان در این مدت بود.

فرماندار ادامه داد: تامین مستمر اقلام تنظیم بازار و توزیع در تمامی محلات بصورتی که اجازه ندادیم  مردم در صف خرید  مواد غذایی بمانند ، برگزاری چندین جلسه برای پیگیری راه اندازی اتوبوس داران به تهران و … از دیگر اقدامات نمایندگی دولت سیزدهم در مدت زمان فعالیت بود.

عباسی خاطر نشان کرد: بعضا وقتی هم که گزارش کار می دهیم برخی افراد مدعی هستند که شما آمده اید که کار کنید و باید در پاسخ به آنها گفت منتی نیست و کار دارد با قوت پیش می رود.

وی اظهار داشت: در سطح کلان و ملی دولت علیرغم تمام تهدیدات خارجی و داخی و تحریم‌های ظالمانه اقدامات شایسته و درخوری داشته است که نمونه بارز آن تهیه واکسن کرونا ، صدور نفت با پرچم جمهوری اسلامی ، افزایش چندین برابری یارانه و فعال نمودن مجدد یارانه افرادی که یارانه آنها قطع گردیده بود می باشد.

نماینده عالی دولت تاکید کرد: امروزه گرانی معضلی است که جامعه جهانی را درگیر نموده اما خداوند متعال را شاکریم که ایران سرافراز علیرغم همه تهدیدات و توطئه های دشمنان و اینکه تمام کشورهای دنیا بصورت مستمر و روزانه به دنبال تهدید و توطئه برای ایران می باشند و حتی دشمنان داخلی هم وجود دارند از بسیاری کشورها نظیر آلمان و … در وضعیت به مراتب بهتری قرار دارد بعنوان نمونه ما در تهیه سوخت با مشکل مواجه نیستیم ولی آلمان برای تهیه سوخت هم مردم دچار مشکل بوده و هیزم برای زمستان جمع آوری می نمایند

وی به تنش های اخیر اجتماعی کشور نیز اشاره کرد و گفت: اغتشاشگران واقعا مطالبه درستی ندارند و فقط به دنبال ایجاد تنش در کشور هستند و بدون هیچ هدف و خواسته ای به ارزش‌های اسلامی و ایرانی توهین می کننداما همگی می دانیم با داد و فریاد و سینه سپر کردن در هیچ کجای دنیا کسی به مطالبه خود دست نخواهد یافت زیرا باید حرف را منطقی، قانونی و مستدل بیان کنیم تا به نتیجه برسد مسائل و مشکلات فعلی یک روزه بوجود نیامده و باید با روشنگری، تحلیل و اطلاع رسانی ذهن مردم روشن شود.

عباسی ادامه داد: اینکه انتظار داشته باشیم دولت طی مدت زمان کوتاهی تمام کارهای انجام نشده در هشت سال گذشته را به سرانجام برساند انتظاری عبث بوده و باید فرصت داده شود زیرا بسیاری از مطالبات حتی زیر ساخت درستی نداشتند  و باید ابتدا بستر سازی مناسب انجام شود.

فرماندار در پایان ضمن تشکر مجدد از حضور جوانان، تاکید کرد: دولت مردمی بوده و متعلق به تمامی آحاد و اقشار جامعه است و مسئولان و کارگزاران نظام موظف می باشند با رویی گشاده پذیرای مطالبات و خواسته های مردم خاصه جوانان باشند، کسانی که اغتشاش می کنند مردم نیستند مردم کسانی هستند که حضورشان باعث پیشرفت و توسعه در کشور است ان شاالله مردم همیشه در صحنه با همدلی و هم پوشانی نمی گذارند اتفاق ناگواری در  کشور اتفاق بیفتد.

در این جلسه جوانان حاضر به موضوعاتی از جمله موارد ذیل اشاره و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند:

مطالبات مردم در حوزه های مختلف پاسخ داده نشد و خلاهایی ایجاد شد و حتی امیدی که به جوانان داده شد تحقق پیدا نکرد بعنوان نمونه برند دولت مردم گرایی و جوان گرایی بود اما در برخی حوزه ها محقق نشده است.

برخی مدیران در شهرستان بدون انگیزه می باشند و باید زمینه برای حضور مدیران جوان و با انگیزه فراهم شود.

حضرت آقا همیشه صحبت از جوان گرایی دارند اما در دولت در سطح ملی و بالطبع استانی و شهرستانی آنگونه که به چشم بیاید تحقق نیافت و چابک سازی دولت صورت نپذیرفت و بعضی پستها قواره برخی افراد نبود.

فضای مجازی قبل از هر چیزی باید مدیریت می شد.

در اغتشاشات اخیر بسیاری از افراد و اغتشاشگران مطالبه ای هم نداشتند بعنوان نمونه دانش آموز اصلا ذهنیتی از مسائل سیاسی و اقتصادی ندارد در بسیاری مواقع باید برای مطالبات منطقی و صحیح پاسخی روشن داد و روشنگری نمود.

در منطقه ما سوالات و ابهامات در ذهن جوانان وجود دارد که باید روشنگری و تبیین نمود.

بدنه دولت و افرادی که در فضای سیاسی هستند باید نسبت به روشنگری اقشار مختلف جامعه خصوصا دانش آموزان و دانشجویان اقدام نمایند.

باید برای فعالین فضای مجازی از جمله دانش آموزان، دانشجویان و طلاب که در حال حاضر فعال‌ترین قشر در فضای مجازی می باشند جلسات روشنگری و تبیینی برگزار کرد.

باید نسبت به تقویت و ترویج شعائر و ارزش‌های جامعه اقدام نمود و مانع از بین رفتن و کم رنگ شدن آنها شد.

با عدم توجه و کم محلی به موثرین اجتماعی که در حال جو سازی هستند خود به خود باعث خاموش سازی رفتار آنها می شوند و خاموشی باعث پایین آمدن انگیزه می گردد.

در شهرستان سیر تغییر و  تحولات در سطح مدیران  منطقه عمدتا باعث نارضایتی مردم گردیده و آنها انتظار داشتند خیلی سریع این سیر اتفاق بیفتد و در نهایت توقع آنها برآورده نشد و عمدتا نارضایتی های شهرستان به دستگاه های استانی برمی گردد.

تعامل مدیران و کارکنان ادارات با مردم بسیار ضعیف می باشد.

چرا خواص در فتنه خود را نشان ندادند تا زمانی که حضرت آقا سخنرانی ننموده بودند کسی نبود و البته الان هم برخی در تاریکی نشسته و روشنایی را نظاره هستند.

فضای مجازی بزرگترین آسیب این روزهای انقلاب و نظام است که بدون هیچ نظارتی رها شده و حتی سیاسیون برای استفاده از آن در کارهای انتخابی تلاش برای ساماندهی این فضای آمیخته با دروغ ندارند.

از نیرو و ظرفیت جوانی در شهرستان بخوبی استفاده نمی شود نخبگان شهرستان در حوزه های مختلف مظلوم واقع شده اند.

مردم شهرستان بسیار کم توقع و قانع می باشند اما مطالبات مردم پیرامون حقوق شهروندی همچنان تحقق پیدا نکرده است.

مدیران ادارات را برای حل مشکلات و مسائل شهرستان به خط کنید.

باید بر روی سه طیف فعال آموزش و پرورش، حوزه و  دانشگاه برنامه ریزی و  تبیین نمود یک قسمت مستقیم مسئولان حضور داشته باشند و در قسمت دیگر هم با واسطه در صحنه حضور پیدا نمود.

باید بمانیم و در کنار یکدیگر کار کنیم و اقدامات شایسته همدیگر را مخفی نکنیم و هویت و ماهیت برنامه های فرهنگی دولت قبل و دولت جدید متفاوت بود و این دولت در بسیاری از حوزه های دلسوزانه و مقتدرانه عمل کرده است.

قصد جریانات اخیر براندازی است و ما در جریان جنگ ترکیبی همه جانبه قرار گرفتیم که در مقابل دشمن باید بایستیم و اقدامات انجام شده باید اطلاع رسانی گردد و رسانه ای شود،  آشوب ها منشا اقتصادی ندارد.

بر روی نگرش نوجوانان و جوانان کار شده و دولت در نگاه کلان باید یک برنامه جامع بریزد و در بعد وسیع رسانه ای و مرجع آگاه سازی و روشنگری انجام دهد.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن،  فرماندار فریدن صبح امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در فریدن گفت: دستگاه‌های متولی برنامه ریزی مناسب برای برگزاری کنکور سراسری، تامین امنیت و سلامت این آزمون و ایجاد شرایط بدون استرس و محیطی امن و سالم برای داوطلبان در […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرماندرای فریدن، نمازگزاران فریدنی پس از اقامه نماز جمعه، با انجام راهپیمایی از محل مسجد صاحب الزمان(عج) تا خیابان امام خمینی(ره) با شعارهای «سپاه مچکریم»، «تنبیه متجاوز»، «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «سیلی بعدی محکم‌تر است»، «نیروهای مسلح، دست خدا یارتان» از اجرای عملیات «وعده صادق» و دفاع مشروع […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، گفت: مهمترین گام در مبارزه با مواد مخدر آموزش و ارتقای آگاهی های عمومی است که باید با سرمایه گذاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فرماندار فریدن با […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، کوچه باغ‌های روستای حصور در بخش زنده رود فریدن و شکوفه‌های بهاری، طبیعت بهاری زیبایی را برای این منطقه به ارمغان آورده است. بخشدار بخش زنده رود فریدن گفت: روستای حصور با قدمت ۳۰۰ ساله در بخش زنده رود فریدن واقع شده که هر ساله طبیعت بهاری این روستا […]

۲۸ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =