جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۲:۲۹:۵۲
فرمانداری شهرستان فریدن

تجلیل از کوهنورد فریدنی/عکس

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، در آئینی با حضور فرماندار فریدن، رئیس اداره ورزش و جوانان، شهردار و اعضای شوراء، اعضای هیأت کوهنوردی شهرستان، از امیر‌ رضا مومنی کوهنورد فریدنی تجلیل بعمل آمد. فرماندار فریدن با بیان اینکه ورزشکاران در هر کجا از این نقطه جهان که پرچم ایران را برافراشته کنند باعث افتخار […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، در آئینی با حضور فرماندار فریدن، رئیس اداره ورزش و جوانان، شهردار و اعضای شوراء، اعضای هیأت کوهنوردی شهرستان، از امیر‌ رضا مومنی کوهنورد فریدنی تجلیل بعمل آمد.
فرماندار فریدن با بیان اینکه ورزشکاران در هر کجا از این نقطه جهان که پرچم ایران را برافراشته کنند باعث افتخار مردم سرزمین ما هستند گفت: با معرفی ورزشکاران قهرمان باید باعث ایجاد انگیزه و شور بین جوانان شد.
عزیزاله عباسی ضمن قدردانی از کوهنورد فریدنی، تاکید کرد: همین که نام فریدن در کنار نام زیبا و درخشان ایران عزیزمان بر روی یکی از مرتفع ترین قله های جهان به اهتزار در آمده است باعث افتخار و سربلندی مردم است.
وی امر به ورزش را از تاکیدات دین اسلام دانست و تصریح کرد: ارتقاء و پویایی ورزش می تواند بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی را برطرف کند و ان شاءالله که این افتخارات برای جوانان این سرزمین مداوم و همیشگی باشد.
کوهنورد فریدنی در این جلسه ضمن قدردانی از حسن توجه مسئولان به ورزش، اظهار داشت: توجه مسئولان می تواند باعث دلگرمی ورزشکاران شود زیرا ورزشکاران سفیران فرهنگ و تمدن ایرانی در تمام نقاط جهان هستند.
امیر رضا مومنی با اشاره به مشکلات و هزینه ها سنگین رشته کوهنوردی، بیان کرد: صعود به قله های مرتفع جهان با نام ایران همیشه برایم یک افتخار بزرگ است و ان شاءالله بتوانم در این راه پایدار باشم.

گفتنی است؛امیر رضا مومنی  کوهنورد فریدنی با هزینه شخصی توانسته به قله‌ی آیلند پیک کشور نپال با ارتفاع ۶۱۶۵ متر در  روز جمعه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۱ساعت ۹ صبح صعود نماید.

لازم به ذکر است قله‌ی آیلند پیک در ۶۱۸۹ متری از سطح دریا قرار گرفته است؛ این قله در رشته کوه هیمالیا در شرق کشور نپال و کمپ اصلی اورست است.

نخستین بار یک تیم از کشور سوئیس به عنوان یک تمرین آموزشی جهت آماده شدن برای صعود هیمالیا و لوتسه٬ به قله آیلندپیک صعود کردند.

پس از عبور از ساگارماتا مناطق سرسبز تمام شده و مسیر پیش رو سرد و یخبندان با بارش برف همراه است.

نکته‌ی جالب توجه در منطقه آیلند پیک وجود تابلوهای متعددی مبنی بر ممنوعیت شکار است و جالب‌تر اینکه در بیس کمپ آیلند پیک گروهی کبک‌های دری در داخل کمپ و بین چادرهای کوهنوردان حضور دارند، کبک‌ها در طی سال‌های متمادی چنان به وجود بی‌دردسر کوهنوردان عادت کرده‌اند که همچون مرغ خانگی بدون هیچ‌گونه واهمه‌ای در کنار کوهنوردان حضور دارند. این کبک‌ها مختص منطقه هیمالیا و ارتفاع بالای ۴۰۰۰ متر هستند.

نام آیلند پیک در سال ۱۹۵۱ توسط اریک شیپتون بر این قله گذاشته شده و دلیل آن شباهت شکل ظاهری قله به جزیره‌ای محصور در میان دریایی از برف و یخ است.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − چهار =