جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۳:۱۴:۰۰
فرمانداری شهرستان فریدن

افرادی که خودشان در فریدن و دلشان در کربلا است/ عکس+فیلم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی امروز همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در فریدن برگزار شد. در این آیین مذهبی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را نداشتند با حضور پرشور در شهر داران پیاده‌روی روز اربعین […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی امروز همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در فریدن برگزار شد.

در این آیین مذهبی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را نداشتند با حضور پرشور در شهر داران پیاده‌روی روز اربعین با عنوان دلدادگان حسینی، مسیر بقعه شیخ ابو سلیمان دارانی را به سمت امام زادگان عبدالله و ابراهیم (ع) شهر دامنه را با یاد خانواده امام حسین (ع) و شهیدان مظلوم دشت نینوا پیاده روی کردند.

در مسیر‌های مشخص شده موکب‌هایی نیز برای پذیرایی حضور داشتند و جوانان و کودکان پرشور برای در این موکب ها فعالیت می کردند.

جاماندگان مسیر دلدادگی سید و سالار شهیدان با پای دل با زائران کربلا همراه شدند، بار دیگر شور و شعور حسینی مردم از اقشار مختلف در این اجتماع باشکوه به منصه ظهور رسید و آنانی که از قافله بزرگ اربعین در کربلا جامانده بودند با شوقی وصف ناشدنی در این آیین معنوی حضور یافتند تا در زمره اربعینی ها قرار گیرند.

عزاداران با سردادن نوای عزاداری و شعار “لبیک یا حسین” به محضر امام زمان (عج) عرض ارادت کرده و خالصانه، طلب سفر کربلا در سال آینده کردند.

در این مراسم مذهبی آحاد مردم فریدن به ویژه جوانان و نوجوانان با شور خاصی در مجالس مرثیه سرایی و روضه خوانی شرکت کرده و در این مصیبت عظیم اشک ماتم ریختند.

در آیین های سوگواری، سخنرانان با بیان روایاتی از قیام خونین عاشورا و اهداف نهضت امام حسین (ع)، عبرتهای عاشورا را به مردم گوشزد کرده و مداحان نیز به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

 

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 3 =