پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۴۷:۵۴
فرمانداری شهرستان فریدن

منطقه دهگاه در فریدن، موانع صنایع غذایی را برطرف خواهد کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیرالله عباسی فرماندار فریدن با همراهی کارشناس امور اقتصادی از فرآیند تولید محصولات چند کارگاه تولیدی در سطح شهرستان با هدف بررسی روند کار و رفع مشکلات از نزدیک بازدید کرد. نخستین محل کارگاه تولیدی کشک سنتی جعفری، کارآفرین فریدنی بود؛ این کارآفرین در خصوص فعالیتش با اشاره به […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیرالله عباسی فرماندار فریدن با همراهی کارشناس امور اقتصادی از فرآیند تولید محصولات چند کارگاه تولیدی در سطح شهرستان با هدف بررسی روند کار و رفع مشکلات از نزدیک بازدید کرد.

نخستین محل کارگاه تولیدی کشک سنتی جعفری، کارآفرین فریدنی بود؛ این کارآفرین در خصوص فعالیتش با اشاره به تولید کشک سنتی و مشتقات لبنی افزود: هم‌اکنون سه نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند، در صورت حل مشکل مکان، با توسعه کارگاه اشتغال‌زایی برای چندین نفر دیگر کار فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به تولید کشک بدون افزودنی در کارگاه خود، از مشکلات اقتصادی گفت و تاکید کرد: تولید محصولات ما رابطه ای مستقیم با عرضه و تقاضا دارد، در روزهای عادی تولید این کارگاه به ۳ تن و در روزهایی که بازار خوب باشد تولید این کارگاه به بیش از ۵ تن می رسد.

جعفری با اشاره به محصولات تولیدی با بهره‌مندی از دسترنج دامداران بومی شهرستان، گفت: همه محصولات ما کاملا طبیعی و دارای کیفیت بالایی هستند به همین لحاظ مشتریان هم راضی و استقبال هم زیاد است.

این تولیدکننده مشکلات مالی خود را دلیل عدم برندسازی محصولاتش دانست و عنوان کرد: چون در تامین برخی دستگاه‌های مخصوص بسته‌بندی ناتوان هستیم، کشک مرغوبی این تولیدی به صورت خام به برخی شرکت‌ها عرضه و با برند آنها وارد بازار می‌شود؛ اینگونه درآمد حاصله  از دسترنج ما در جیب برخی شرکت‌ها می‌رود.

کارگاه بعدی، واحد تولید حلوا و ارده در شهر داران بود، که سعید علیدادی، مسؤول این کارگاه تولیدی در ارتباط با علت راه‌اندازی این مجموعه تولیدی بیان کرد: با وجود داشتن فوق لیسانس مدیریت بازرگانی بسیار علاقمند ایجاد یک کار تولیدی بوده که توانستم این کارگاه را راه اندازی کنم.

وی ادامه داد: تقریبا بیش از سه سال است که به دنبال راه‌اندازی این کارگاه بودم و در استان‌های مختلف از جمله استان فارس و یزد آموزش های لازم را دیدم، سعی کردم این مدت بهترین محصول را تولید کنم.

علیدادی از علاقمندی خود در توسعه تولیدش گفت و عنوان کرد: ما سعی کردیم بهترین تجهیزات را برای کارگاه تهیه کنیم چون رابطه مستقیم با کیفیت محصولاتمان دارد.

این تولیدکننده ادامه داد: اگر تسهیلات کم‌بهره و زمین مناسب تأمین شود در توسعه کار ما در آینده بسیار تاثیرگذار است و محصولات ما می‌تواند در وسعت بزرگتری عرضه شود.

واحد تولیدی بعدی کارگاه تولید شوینده بود؛ مالک این واحد تولیدی  نیز، نبود زمین را یکی از مشکلات خود عنوان کرده و گفت: بیشتر تجهیزات را با طراحی خودمان درست کرده‌ایم که از برخی هزینه‌ها نیز کاسته باشیم.

وی ادامه داد: از اینکه توانسته‌ایم با تولید شویندگان ارزان قیمت کمک حال اقتصاد منطقه و مردم باشیم، خوشحال هستیم و انتظار می‌رود نگاه مسؤولان به کارگاه‌های تولیدی که توسط جوانان راه‌اندازی شده ویژه‌تر باشد.

عزیزاله عباسی فرماندار فریدن هدف از این برنامه را ضمن بررسی روند فعالیت واحدهای تولیدی، شنیدن مسائل و نیازهای فعالان این عرصه دانست و اظهار کرد: تلاش‌ها بر این است که با شناسایی و رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات، روند تولید در بخش‌های مختلف رو به رشد و توسعه حرکت کند.

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» افزود: هر چه تولید با دانش جوانان همراه باشد، رونق بیشتری پیدا می‌کند و اشتغال‌زایی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد، پس تحقق این مهم نیازمند نگاه و همتی ویژه است که باید مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه بررسی و رفع موانع تولید کارگاه‌های مسیر را برای پیشرفت و بالندگی در عرصه  واحدهای بزرگتر مهیا می‌کند، درباره حل مشکل کارگاه های تولیدی در خصوص تامین زمین برای آنان گفت: ما در تلاش هستیم که هر چه سریعتر مشکلات دهگاه شهرستان فریدن که در یک مساحت ۲۱ هکتاری واقع شده است را حل کنیم .

 فرماندار فریدن ادامه داد: این منطقه غذایی که  برای فریدن در نظر گرفته شده مشکل بسیاری از تولیدکنندگان در بخش زمین را حل کرده و مانع بزرگی را از جلوی تولیدکنندگان در بخش صنایع غذایی  برمی‌دارد.

وی ادامه داد: در جلسه اخیری که با دکتر نقش معاون اقتصادی استاندار اصفهان داشتیم این وعده را دادند که در رفع مشکلات دهگاه کمک حال منطقه باشند و ان شاءالله یکی از برکات سفر استاندار در هفته های آینده رفع مشکلات این ناحیه باشد.

عباسی تاکید کرد:  برای درخواست  تسهیلات نیز باید سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کنند و این درخواست‌ها در کمیته رفع موانع تولید شهرستان بررسی و سپس به ستاد تسهیل در استان ارجاع می‌شود که این قول را نیز گرفتیم که یکی از جلسات ستاد تسهیل شهرستان‌های استان در هفته‌های آینده در فریدن برگزار شود.

فرماندار فریدن تصریح کرد: از سرمایه‌گذاران فریدنی انتظار می‌رود که در اسرع وقت در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کنند تا پرونده آنها آماده ارائه در ستاد تسهیل باشد.

وی در این بازدید به عدم برندسازی برخی محصولات به مانند عسل، مشتقات لبنی و ….. اشاره کرد و گفت: منطقه فریدن به دلیل بسیاری از مشکلات در راه‌اندازی صنایع تبدیلی در سال‌های متمادی ضعیف عمل کرده کهامیدواریم بتوانیم با قوای جوانان شایسته منطقه این مشکل را حل کنیم.

عباسی تاکید کرد: خام‌فروشی در منطقه باعث از بین رفتن سرمایه فریدن شده و این خنجری است بر پیکره اقتصاد این منطقه؛ اما نگاه دولت از ابتدا این بوده که با دست جوانان کشور موانع را از سر راه برداشته و با کمک جوانان بدون شک این مهم محقق خواهد شد.

لازم به ذکر است منطقه دهگاه در قسمت غربی شهر داران واقع شده و راه دسترسی آن نسبت به مناطق صنعتی دیگر شهرستان در شرایط ایده آلی قرار دارد.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =