جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۸:۳۵:۴۱
فرمانداری شهرستان فریدن

بزرگترین جلوه و شکوه مردم در عرصه مشارکت اجتماعی ، هشت سال دفاع مقدس بود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن – عباسی فرماندار ضمن اظهار خرسندی از حضور در میان پیشکسوتان ، جوانان  و نوجوانان فعال در عرصه مشارکت های اجتماعی هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را تبریگ گفت و از زحمات و تلاشهای انجام شده توسط سازمان های مردم نهاد در این راستا تشکر نمود. وی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن – عباسی فرماندار ضمن اظهار خرسندی از حضور در میان پیشکسوتان ، جوانان  و نوجوانان فعال در عرصه مشارکت های اجتماعی هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را تبریگ گفت و از زحمات و تلاشهای انجام شده توسط سازمان های مردم نهاد در این راستا تشکر نمود.

وی سپس قرارگیری در آستانه هفته دولت را نیز به تمامی دولتمردان و مردم همیشه همراه ایران اسلامی تبریک گفت و اظهار داشت تشکلها بازوان دولت بوده و هدف از تشکیل و فلسفه فعالیت آنها  فراهم نمودن بستر مناسب در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی ،سیاسی ،ورزشی ،بهداشتی و … برای خدمت رسانی بهتر  به مردم است.

فرماندار در ادامه به تاثیر سازنده و بسیار خوب سازمان های مردم نهاد در تمامی عرصه ها تاکید نموده و اظهار داشت تشکلها مردمی می باشند و قطعا هر زمانی که مردم در عرصه حضور داشته باشند کار به بهترین نحو پیش خواهد رفت همان گونه که طی سالیان متوالی شاهد بودیم در بروز بلایای طبیعی و یا سایر حادثه ها ورود مردم باعث مرتفع شدن مشکلات گردید زیرا دولت به تنهایی و بدون همراهی مردم قادر به حل بحرانها نبوده و نیست .

وی در ادامه حضور مردم در کنترل فتنه های مختلف ،شیوع بیماری کرونا و … را از دیگر مصادیق حضور و مشارکت آنان در حل بحرانها عنوان نمود و افزود بزرگترین جلوه و شکوه مردم در عرصه مشارکت اجتماعی ، هشت سال دفاع مقدس بود در زمان جنگ هموطنانمان در تمامی زمینه ها  حامی رزمندگان اسلام بودند و به جبهه ها کمک می کردند

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطر نشان نمود در زمان جنگ در یک سوی شهر پیکر پاک شهیدان را تشییع می نمودند و در سوی دیگر اقشار مختلف در صف اعزام به جبهه قرار داشتند و برای حضور در میدان دفاع از حریم وطن از یکدیگر پیشی می گرفتند.

عباسی اظهار داشت پس از گذران آن دوران در حال حاضر مشارکت مردم در عرصه های اجتماعی در قالب موسسات ،سازمان های مردم نهاد و … رسمیت پیدا نموده و هر کجا که دولت نیاز داشته باشد حضور خواهند داشت که البته اولین اولویت هم مسائل فرهنگی می باشد زیرا شالوده ،اساس و بنیان همه مسائل امور فرهنگی و فرهنگ شجره طیبه است و اگر فرهنگ اصلاح شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

فرماندار افزود اگر بلحاظ فرهنگی مردم غنی شوند بسیاری از مشکلات مرتفع خواهند شد یکی از مصادیق اصلاح فرهنگ ، مدیریت توقعات و مطالبات مردم است زیرا یکی از آسیب های اجتماعی که در حال حاضر وجود دارد همین موضوع است چون سطح توقعات نامحدود است و افراد سبک زندگی اسلامی و ایرانی را فراموش نموده اند و همین باعث بروز آسیب های اجتماعی بسیاری در سطح جامعه گردیده است وی تاکید نمود در این زمینه تشکلها بسیار می توانند کمک کار باشند 

نماینده عالی دولت در شهرستان  در ادامه با اشاره به سخنان حاضرین به نحوه فعالیت عملکرد تشکلها اشاره داشت و افزود طبق اساسنامه سیاسی و انتفاعی نبودن تشکلها بدین منظور است که آنها باید کمک کار دولت باشند و قرار نیست باری بر دوش دولت بگذارند بلکه باید فارغ از مسائل سیاسی و … برای حل مشکلات کمک نمایند که نمونه بارز این تشکلها نیز خیریه ها می باشند .

تشویق و ترغیب مردم توسط تشکلها برای تزریق واکسن و آگاه سازی آنان در خصوص توطئه های دشمنان ،  تلاش در جهت اختصاص مکان به خانه سمنهای شهرستان ، تشریح تبصره ۱۸ در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از گردشگری و تاکید بر همکاری دستگاههای اجرایی و دهیاریها با سازمان های مردم نهاد ،حمایت مجموعه دولت از برنامه های تشکلها از دیگر موضوعات مطرح شده توسط فرماندار محترم بود.

ارائه گزارش گزارش عملکرد و نقطه نظرات  سازمان های مردم نهاد : مجمع خیرین مدرسه ساز ، مجمع خیرین سلامت امام حسن عسگری (ع) ، جمعیت همیاران سلامت آوای فریدن ، رهپویان کوثر حضرت زهرا (س) ، خیریه آبشار عاطفه ها ، صنایع دستی شاهنگ فریدن ، کانون بانوان حنانه ، خیمه الانتظار ، درخشش آفتاب ،کارآفرینان پویا اندیش فردای بهتر و خیریه در حال تاسیس بیمارستانی حضرت زینب (س) و نوجوانان عضو گروه مانا از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =