جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۵۳:۴۱
فرمانداری شهرستان فریدن

خسارت بیش از ۶۵ میلیارد تومانی سیلاب در فریدن

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزالله عباسی فرماندار شهرستان فریدن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: طبق برآورد ثانویه‌ که توسط تمام دستگاه‌های مربوطه صورت گرفت میزان خسارت سیل، در بخش زیرساخت و کشاورزی بیش از ۶۵ میلیارد تومان بوده است. وی افزود: تخریب بعضی از راه‌های روستایی، جاده‌های بین مزارع و کانال‌های انتقال […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزالله عباسی فرماندار شهرستان فریدن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: طبق برآورد ثانویه‌ که توسط تمام دستگاه‌های مربوطه صورت گرفت میزان خسارت سیل، در بخش زیرساخت و کشاورزی بیش از ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: تخریب بعضی از راه‌های روستایی، جاده‌های بین مزارع و کانال‌های انتقال آب و آسیب‌دیدگی منازل از جمله خسارت‌های وارده شده بر اثر سیلاب در شهرستان است.

عباسی اظهار داشت: حدود ۶۴ راس دام در شهرستان و ۸ هزار تن محصول کشاورزی به دلیل عبور روان آب‌ها از مزارع کشاورزی از بین رفته است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ادامه داد: ۸ خانه شهری و ۲۹ خانه روستایی نیز آسیب دیدند که اکیپ‌های خدماتی و امدادی، امدادرسانی‌های اولیه را انجام دادند.

وی با اشاره به دیگر خسارت‌ها در این منطقه، گفت: آبگرفتگی زمین‌های کشاورزی، نابودی کشت‌ از جمله کشت گندم در شهر دامنه، پیاز و یونجه، ریزش و تخریب انبارهای نگهداری علوفه، سهمیه آرد در روستاها، آبگرفتگی دست‌کنده‌های قدیمی، کلنی زنبور و همچنین آسیب به برخی تاسیسات برق چاه‌ها و تخریب آسفالت جاده‌ها بوده است.

عباسی تاکید کرد: منطقه ما سالیانه پذیرای بیش از ۵ هزار نفر از عشایر است اما اداره امور عشایر برای آن تعریف نشده و طی بارش‌های اخیر عشایر این منطقه متحمل خسارت شدند که از آنان ۱۰۰ چادر و تمام لوازم این چادرها به کلی از بین رفته است.

فرماندار فریدن تصریح کرد: مدیریت بحران در همان ساعت اولیه تقریبا ۱۵۰ نفر از عشایر را اسکان دادند و مایحتاج چند روزه آن‌ها را نیز تامین کردند و طبق رایزنی‌هایی که با مدیرکل امور عشایر صورت گرفت، وعده داده شد که برای رفع مشکلات این عشایر کمک حال منطقه باشند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیائی و توپوگرافی خاص شهرستان، اظهار داشت: برنامه ریزی‌های منظم، ایجاد ساز و کار و تصمیم‌گیری مناسب در امور مدیریت بحران به منظور پیشگیری، کنترل و نظارت دقیق در حوادث طبیعی امری مهم و ضروری است.

عباسی اذعان داشت:در بحث مدیریت بحران امکانات و تجهیزات و آماده و به روز بودن این امکانات نیز خیلی مهم است که به دستگاه‌های اجرایی مرتبط  ابلاغ کردیم که امکانات و تجهیزات دستگاه‌های خود را آمارگیری کنند تا در صورت کمبود امکانات بتوانند قبل از وقوع بحران نسبت به رفع کمی و کاستی های موجود اقدام شود.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفت =