جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۳۹:۵۳
فرمانداری شهرستان فریدن

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری : آموزش باید علمی ،فراگیر و متوازن برگزار شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن –  مهدویان فر مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده همزمان با چهارمین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان فریدن ابتدا ضمن  تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم و عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) اظهار داشت از خداوند متعال مسئلت […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن  مهدویان فر مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده همزمان با چهارمین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان فریدن ابتدا ضمن  تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم و عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) اظهار داشت از خداوند متعال مسئلت می نماییم که ان شاالله همه ما را در زمره عزاداران و اقامه کنندگان عزای ایشان قرار دهد .

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی در ادامه از حضور ،دغدغه و دلسوزی حاضران تقدیر و تشکر نمود و اذعان داشت شما بعنوان نخبگان فرهنگی ،اجتماعی و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید در جریان مسائل و ترتیب اولویت هایی که در سطح  ملی و استانی در حال انجام است به منظور تقویت انگیزه های وافری که دارید قرار داشته باشید تا موضوعات را بصورت هماهنگ پیش ببریم.

مهدویان فر سپس با اشاره به عفاف و حجاب تصریح نمود در این خصوص دو مصوبه بسیار دقیق و کاربردی در شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که اولی در خصوص فرهنگ حجاب و عفاف مصوبه ۱۳ دی ماه ۱۳۸۴ است که طی این مصوبه برای تمامی دستگاههای ملی و استانی و دستگاههایی  که رده شهرستانی دارند وظایف بصورت دقیق مشخص شده و این نشان دهنده این است که ما در حوزه عفاف و حجاب و البته برخی از آسیب های اجتماعی مشکل و خلع قانونی نداریم بلکه اصل صورت مساله به این ترتیب است که در یک مقطعی در دستگاههای دولتی خیلی توجهی به مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی نشده اما در مقطع کنونی این توجهات چندین برابر گردیده است.

مدیر کل افزود دغدغه های بیان شده فقط خاص شما نبوده و در سطح استانی و ملی هم مطرح است و مورد توجه مسئولان کلان کشور نیز قرار دارد. 

وی در ادامه با بیان اینکه  در خصوص آسیب های اجتماعی کارها و اقدامات  متعددی در تمام سطوح در حال انجام است خاطر نشان نمود اگر احساس می شود که حرکت ها هم افزا ، هم گرا و کفایتمند نیست به این دلیل است که ما در جریان کار همیشه به سراغ حلقه های آخر می رویم در صورتی که باید از ابتدا به سراغ بخشهایی برویم که در حوزه پیشگیری و آگاهی بخشی فعالیت دارند  ضمن اینکه در جریان کار فرهنگی باید به تعداد مخاطبین و اینکه چه تعداد از آنان را تحت پوشش قرار می دهیم نیز توجه نمود  اما  متاسفانه این موضوع خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد.

مهدویان فر اذعان داشت از دیگر ایرادات در این خصوص این است که در بسیاری از  مواقع چون دسترسی به دختران و بانوان بیشتر است خیلی از آموزشها برای جامعه زنان و بانوان برگزار می شود و این اشتباهی   است که در جامعه ناخواسته صورت می پذیرد زیرا زنان با استفاده از آموزشهای داده شده  توانمند گردیده و سطح توقع ، دانش و آگاهی آنان نسبت به جامعه مردان بالاتر می رود  ولی  مردان در جایگاه قبلی مانده  و با توجه به فضای مجازی دچار پسرفت هم می شوند و همین اختلاف سطح دانش باعث توسعه نامتوازن و عامل ناسازگای است بناربراین آموزش باید علمی ،فراگیر و متوازن برگزار شود.

مدیر کل م دفتر امور اجتماعی و فرهنگی خطاب به دستگاههای متولی فرهنگ اظهار داشت در گام اول  متناسب با اقتضائات و ظرفیت های بومی و محلی و مشخصات فرهنگی و اجتماعی برنامه آموزشی بصورت فراگیر همراه با پیش آزمون و پس آزمون برای نوجوانان دختر و پسر در مقطع سنی ۱۵ تا ۱۸ سال در کل شهرستان بصورت مدرسه محور ،خانواده محور و جامعه محور تدوین و اجرا نمایید.

وی در ادامه افزود در مرحله بعد نیز برای تحکیم بنیان خانواده با در نظر گرفتن موارد گفته شده نسبت به برگزاری آموزشهای پیش از ازدواج تا هزار روز اول زندگی در موضوعات مختلف مانند  حجاب و عفاف ،پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،تاب آوری اجتماعی ، پیشگیری از مصرف الکل و اعتیاد برنامه ریزی نمایید زیرا کارشناسان معتقدند مهمترین کاری که ما در حوزه تحکیم بنیان خانواده باید انجام دهیم  برگزاری  آموزشهای پیش از ازدواج تا هزار روز اول زندگی است زیرا اگر زوجین در سه سال اول زندگی مهارت لازم را درست کسب  و تنشهای سالهای اول زندگی را بخوبی طی نمایند بنیان خانواده برای آینده مستحکم تر خواهد شد.

مدیر کل  تصریح نمود در صورت تدوین برنامه آموزشی برای موضوعات اشاره شده در کنار  استفاده از توان و وتخصص شهرستان ما نیز در خصوص استفاده ازتوان و تخصص استان و اعزام گروههای جهادی برای ارائه خدمات  فرهنگی ،اجتماعی و  سلامت روان و سایر موارد حمایت خواهیم نمود

توجه به آسیب افسردگی ،افزایش میزان دسترسی مردم به مراکز مشاوره و تکمیل شناسنامه احصا مسائل اجتماعی توسط اداره بهزیستی از دیگر موارد مورد اشاره  مدیر کل محترم بود ضمن اینکه ایشان در خصوص انجام بازرسی نوبه ای حجاب و عفاف طبق چک لیست های ارسالی با استفاده از ظرفیت بسیج ،ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر و گروههای مردمی با اولویت اماکن پر آسیب مشخصا بانکها و مراکز درمانی تاکید نمود و اذعان داشت بازرسی از دستگاهها ،اصناف و … جنبه پیشگیرانه دارد.

اجرای برنامه و همایش به مناسبت ۲۲ مردادماه روز تشکلها با هدف تکریم و تقویت سازمان های مردم نهاد و خروج دستگاههای اجرایی از انفعال و حضور در میان مردم و توجه به مشکلات و مسائل آنان علی الخصوص در زمینه آسیب های اجتماعی از دیگر موضوعات مورد بحث مهدویان فر بود. 

 گفتنی است بازدید از ایستگاه حجاب و عفاف شهرستان و سازمان های مردم نهاد آوای سلامت و شاهنگ از دیگر برنامه های مهدویان فر در شهرستان فریدن بود.

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =