شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۷:۵۸:۲۱
فرمانداری شهرستان فریدن

فرماندار فریدن :استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن – پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده همزمان با چهارمین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضا به ریاست عباسی فرماندار برگزار شد. مقام فرماندار در ابتدای سخنانش ضمن تسلیت ایام محرم ،از حضور حاضران بویژه دکتر […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده همزمان با چهارمین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضا به ریاست عباسی فرماندار برگزار شد.

مقام فرماندار در ابتدای سخنانش ضمن تسلیت ایام محرم ،از حضور حاضران بویژه دکتر  مهدویان فر مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و همراهان تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت اهالی شهرستان فریدن مردمانی مذهبی ، مومن ، متدین و درس آموختگان مکتب اهل بیت بویژه امام حسین (ع) بوده و همواره در راستای حفظ سنتها و ارزشهای اصیل اسلامی و ایرانی تلاش می نمایند وی  خاطر نشان نمود  اهالی شهرستان متشکل از شش قوم نجیب می باشند که در کنار یکدیگر با آرامش و صمیمیت زندگی می نمایند .

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه اذعان داشت  خوشبختانه در شهرستان فریدن در خصوص حجاب و عفاف با مشکل حادی در حال حاضر روبرو نیستیم اما متاسفانه با ورود کنترل نشده فضای مجازی طی سنوات اخیر  به جمع خانواده ها شرایط خاصی ایجاد شده و کم کم تاثیرات منفی فضای مجازی در حال  بروز است  لذا وظیفه داریم ضمن برنامه ریزی ، هزینه بیشتری برای مقابله و پیشگیری با این آسیب بکارگیریم و اجازه ندهیم تاثیرات منفی لیبرالی و غرب گرایی در شهرستان رسوخ نماید.

عباسی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی  متعهد و مقید بوده و در خصوص مباحث فرهنگی و اجتماعی همراه و همگام با مردم می باشند اظهار امیدواری نمود با توجه به هم افزایی و همدلی در شهرستان بتوانیم در راستای توسعه و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گام برداشته و نگرانی خانواده ها و مسئولین امر را در این خصوص کاهش دهیم .

رئیس قرارگاه ارتقاء سلامت و امنیت اجتماعی حضرت زینب (س) شهرستان با بیان اینکه در حوزه اجتماعی ،فرهنگی ،سلامت و خانواده و عفاف و حجاب جلسات متعدد در فرمانداری و دستگاههای اجرایی برگزار گردیده و اقدامات خوبی نیز انجام شده است اظهار داشت اما این عملکرد کافی نیست و باید فعالیتهای فرهنگی بیشتر تقویت گردد و تلاش نماییم که خدایی ناکرده جوانان و نوجوانان ما در مسیرهای غلط قرار نگیرند .

وی  تاکید نمود برخی در تلاشند که در خصوص عفاف و حجاب عادی انگاری ایجاد نمایند بعنوان نمونه مباحثی از قبیل حجاب اجباری را مطرح می نمایند که قاعدتا این افراد بخشی از اسلام را قبول داشته و بخش دیگر را قبول ندارند در صورتی که وقتی فرد دین و آئینی دارد باید همه دستورالعملهای آنرا بپذیرد و نمی تواند قسمتی را پذیرفته و قسمتی را رد نماید .

عباسی تصریح کرد  کسی که در چهارچوبه و مکتبی قرار می گیرد باید تمام دستورالعملها و قوانین مربوط را بپذیرد و ما نیز در تلاشیم آنچه در شهرستان در خصوص اعتقادات و مبانی دینی وجود دارد حفظ و تقویت شود تا مشکلی پیش نیاید اما نکته قابل توجه این است که اگر می خواهیم کارها تاثیر گذار باشد باید متولیان امربه کاری که انجام می دهند  اعتقاد داشته باشند و دردرجه اول خودشان رعایت نمایند .

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطر نشان نمود برگزاری منظم جلسات و پیگیری امور به منظور پیشگیری و مقابله باعث گردیده وضعیت شهرستان در شرایط قابل قبولی  باشد و اگر این اقدامات نبود قطعا شهرستان در وضعیت  بدتری قرار می گرفت لذا اقدامات انجام شده از قبیل کارگاههای آموزشی و سایر برنامه ها به منزله تلنگر بوده و بدون تاثیر نیستند.  

مقام فرماندار در پایان سخنانش افزود حضرت آقا می فرمایند  فضای مجازی یک فرصت بسیار خوب است لذا باید از این فرصت بخوبی استفاده نمود و همان گونه که دشمن در تلاش است که یاس ، ناامیدی و عادی انگاری  را در جامعه ایجاد کند و دین را زیر سوال ببرد  ما نیز وظیفه داریم که از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با دشمن استفاده کنیم.

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، گفت: مهمترین گام در مبارزه با مواد مخدر آموزش و ارتقای آگاهی های عمومی است که باید با سرمایه گذاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فرماندار فریدن با […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، کوچه باغ‌های روستای حصور در بخش زنده رود فریدن و شکوفه‌های بهاری، طبیعت بهاری زیبایی را برای این منطقه به ارمغان آورده است. بخشدار بخش زنده رود فریدن گفت: روستای حصور با قدمت ۳۰۰ ساله در بخش زنده رود فریدن واقع شده که هر ساله طبیعت بهاری این روستا […]

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، فرماندار به همراه معاون فنی و امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، محسن حاج عابدی مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، معاون بازرگانی سازمان استان، مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی استان، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه شهرستان فریدن […]

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، معاون فنی و امور بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، سفر به شهرستان فریدن را با دیدار با فرماندار این شهرستان آغاز کرد. این دیدار با حضور مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، معاون بازرگانی سازمان استان، مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی استان، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان، مدیر […]

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 12 =