جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۱:۴۱:۴۳
فرمانداری شهرستان فریدن

چهارمین جلسه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن – چهارمین جلسه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیاوشی امام جمعه شهرستان و اعضا به ریاست روستایی معاون فرماندار برگزار شد. روستایی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک اعیاد و ایام ماه مبارک ذی الحجه و دهه ولایت و امامت خاصه عید سعید غدیر […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن چهارمین جلسه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیاوشی امام جمعه شهرستان و اعضا به ریاست روستایی معاون فرماندار برگزار شد.

روستایی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک اعیاد و ایام ماه مبارک ذی الحجه و دهه ولایت و امامت خاصه عید سعید غدیر از اقدامات و پیگیریهای اعضا در خصوص تحقق مصوبات کارگروه تقدیر نمود.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری سپس با اشاره به تشدید بیماری کرونا ویروس طی روزهای اخیر و بروز سویه جدید آن اذعان داشت متاسفانه سرعت شیوع و گسترس سویه جدید بالا بوده و زنگ خطری برای رعایت پروتکلهای بهداشتی است لذا مجددا دستورالعملهای گذشته با توجه به رنگبندی های انجام شده باید در دستور کار قرار گیرد و دستگاهها موظف می باشند متناسب با نوع رنگبندی به وظایف خود عمل نمایند.

وی  افزود با توجه به مراسمات و مناسبتهای پیش رو و بازگشت حجاج رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از جمله نکات حائز اهمیت بوده که باید در جامعه نیز اجرا گردد.

روستایی در ادامه به برگزاری مجالس ترحیم در محل آرامستان شهر داران و ساماندهی آنها از سوی شهرداری ، شبکه بهداشت و درمان و دستگاههای فرهنگی اشاره نمود و گفت بجز رعایت مسائل بهداشتی با توجه به تشدید بیماری کرونا نحوه برگزاری مجالس و استفاده از بلندگو در گوشه و کنار آرامستان باعث ایجاد نارضایتی و حتی آسیب های اجتماعی و روانی برای افراد ساکن در آن محله داشته که نیازمند توجه و پیگیری است.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری در ادامه با تایید سخنان حجت الاسلام و المسلمین سیاوشی امام جمعه محترم شهر داران و رئیس اداره تبلیغات اسلامی در خصوص  ایجاد هماهنگی استانی و ابلاغ دستورالعمل مشترک در خصوص برگزاری مراسمات مختلف اذعان داشتند دانشگاه علوم پزشکی بعنوان دبیرخانه ستاد مدیریت بیماری کرونا باید مجددا دستورالعملهای جدید را ابلاغ نماید.

رئیس جلسه در ادامه با تاکید براهمیت برگزاری جشن های عید غدیر بعنوان بزرگترین عید شیعیان اظهار داشت ضمن برگزاری باشکوه جشنهای غدیر باید به نکات بهداشتی در خصوص بیماری کرونا توجه نمود که خدایی ناکرده آسیبی متوجه برگزارکنندگان و شرکت کنندگان نگردد.

وی سپس به گزارش اداره بهزیستی در خصوص انجام مراحل تحلیلی و مقایسه ای بررسی وضعیت طلاق در شهرستان طی سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ اشاره و خاطر نشان نمود در کنار بررسی آسیب های طلاق، بچه های طلاق نیزباید مورد توجه قرار گیرند زیرا اگر می خواهیم در سالهای آینده آسیب بچه های طلاق را نیز نداشته باشیم از هم اکنون باید در این خصوص برنامه ریزی انجام دهیم لذا این موضوع نیز به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و در جلسه آتی ضمن ارائه گزارش پیشنهادات در این خصوص نیز ارائه گردد.

روستایی همچنین ضمن تشکر از گزارش مدیریت شبکه بهداشت و درمان از برگزاری دوره های مشاوره تصریح نمود در کنار ارائه گزارش کار باید بازخورد و تاثیر جلسات نیز بررسی گردد اینکه بعد از حضور زوجهای جوان در جلسات آیا نتیجه ای هم حاصل گردیده است یا نه ؟

معاون فرماندار در ادامه سخنانش ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای مجموعه آموزش و پرورش در خصوص اوقات فراغت و گزارش ارائه شده این مجموعه را پاشنه آشیل اوقات فراغت شهرستان معرفی نمود و برگزاری کلاسهای قرآنی و دینی را نیز بسیار تاثیرگذار و حائزاهمیت دانست .

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص اوقات فراغت در جلسات گذشته اظهار داشت به مهارت آموزی و مهارت آفرینی دانش آموزان و یاد گرفتن شغل و حرفه توسط آنان باید  در کلاسهای اوقات فراغت توجه گردد

روستایی در خصوص دستور کار سوم جلسه نشاط اجتماعی و امید آفرینی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن در گذشته بصورت پنج ساله و در حال حاضر بصورت ده ساله با صرف هزینه های گزاف برگزار می شود و در نهایت به خروجی و نتیجه کار که اعداد و ارقام آماری می باشد توجه نمی شود اظهار داشت طی دو دوره سرشماری نرخ رشد جمعیت در شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت منفی دو و نیم می باشد در حالی که نرخ زاد و ولد بالا بوده و جمعیت دانش آموزی روبه رشد است  که این آمار در استان تنها مختص به این دو شهرستان است و علت نیز افزایش میزان مهاجرت به دلیل نبود شغل و عدم اشتغال جوانان است .

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری اذعان داشت در این خصوص بارها به مجموعه مدیریت و برنامه ریزی استان گوشزد گردیده که بعنوان متولی برنامه ریزی با توجه به آمار و داده های سرشماری اگر خواستار حل معضل و آسیب حاشیه نشینی و ساکن شدن جمعیت شهرستان هایی مانند فریدن هستید باید بستر برای ایجاد اشتغال در این شهرستان ها فراهم گردد.

وی افزود البته پیگیریهایی در این خصوص در شهرستان از جمله پیگیری راه اندازی شهرک مواد غذایی و جذب سرمایه گذار برای شهرک صنعتی صورت پذیرفته که ان شاالله مثمر ثمر باشد.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 4 =