پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۵۴:۱۸
فرمانداری شهرستان فریدن

سه هزار تُن قیر رایگان به شهرداری‌های شهرستان فریدن اختصاص یافت

به گزارش روابط عمومی فرماندار فریدن به نقل از ایرنا، عزیز الله عباسی  در نشست خبری با خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری فریدن، به چالش‌های حوزه شهری در این شهرستان اشاره و بیان کرد: تنگناهای اقتصادی از سرعت اجرا و پیشرفت پروژه‌های شهری در فریدن کاسته است. وی از واگذاری رایگان پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرداران(بخش […]

به گزارش روابط عمومی فرماندار فریدن به نقل از ایرنا، عزیز الله عباسی  در نشست خبری با خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری فریدن، به چالش‌های حوزه شهری در این شهرستان اشاره و بیان کرد: تنگناهای اقتصادی از سرعت اجرا و پیشرفت پروژه‌های شهری در فریدن کاسته است.

وی از واگذاری رایگان پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرداران(بخش مرکزی فریدن) برای مدت پنج سال به شهرداری این شهر و کشاورزان خبر داد.

عباسی افزود: تصمیم‌گیری برای چگونگی مصرف این پساب پس‌ازاین مدت نیز بر عهده فرمانداری شهرستان است.

فرماندار فریدن افزود: این پساب منبع پایدار آب برای توسعه کشت درختان غیرمثمر و آبیاری آن‌ها در سطح شهر همچنین توسعه اشتغال و سودآوری است که سال‌ها هدر می‌رفت.

فرماندار فریدن افزود: تلاش می‌کنیم پس از تخصیص اعتبارات توازن ملی و تملک دارایی‌ها بر اساس اولویت‌ها و نیازها سبد اعتباری مناسب به شهرداری‌های فریدن تخصیص دهیم.

وی از پیشروی طرح انتقال آرامستان شهرداران خبر داد و افزود: پس از پیگیری‌های بسیار و جلسات مختلف در تازه‌ترین مرحله ۱۰ هزار هکتار زمین خارج از محدوده شهر برای آرامستان جدید پیش‌بینی‌شده است که امیدواریم فرایند آماده‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات لازم هم از سوی شهرداری به‌زودی آغاز شود.

فرماندار فریدن افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده برای نهایی شدن طرح تفصیلی، توسعه شهرداران شتاب خواهد گرفت.

وی به سفر اخیر رییس جمهور به اصفهان و وزیر نیرو به فریدن اشاره و بیان کرد: افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی در این سفر به فریدن اختصاص یافت.

عباسی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح محور داران – بویین میاندشت و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به نهادهای دیگر شهرستان اختصاص داده‌شده است.

فرماندار فریدن گفت: با مکاتبه و رایزنی مقرر شد اعتبارات دیگری به‌طور جداگانه برای کمک به تسریع مشکلات بخش‌های مختلف شهرستان ازجمله پساب فاضلاب، نظام پزشکی، مصلا، تأمین آب آشامیدنی پایدار، جاده و کشتارگاه تخصیص یابد.

وی افزود: پیش از سفر رییس جمهور نیز ۱۴۴ عنوان چالش و مشکل در منطقه فریدن احصا و به استانداری ارسال‌شده بود و پیگیری برای رفع آن‌ها ادامه دارد.

فرماندار فریدن طرح نهضت ملی مسکن را فرصتی خوب برای خانه‌دارشان اقشار مختلف مردم دانست و افزود: در این طرح زمین و نقشه ملک رایگان است و متقاضیان فقط برای احداث ساختمان آورده شخصی دارند.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح، ۱۸ پلاک زمین در شهرداران در قالب سه‌طبقه به ۵۴ متقاضی از بین ۹۰ نفر که جزو اولویت ثبت‌نام‌شده‌ها بودند طی فرایند قرعه‌کشی اعطا شد و زمین‌های سایر متقاضیان نیز به‌تدریج و در مراحل بعد مشخص می‌شود.

عباسی بابیان اینکه هر قطعه زمین با مساحت حداقل۱۸۰ مترمربع به سه متقاضی واگذار می‌شود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقررشده است این طرح در قالب خانه‌های ویلایی چهار طبقه که سه‌طبقه آن مسکونی و یک طبقه پارکینگ است احداث شود.

فرماندار فریدن در خصوص رویکرد حمایتی دولت از کشاورزان گفت: دولت در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از اقساط معوقه کشاورزان فریدن را پرداخت و مهلت بازپرداخت برخی وام‌ها را نیز سه سال دیگر تمدید کرده است.

وی به یخ‌زدگی برخی محصولات کشاورزی منطقه اشاره و بیان کرد: کشاورزان باید در زمان مناسب نسبت به بیمه محصول خود اقدام کنند و جهاد کشاورزی نیز لازم است در این خصوص به کشاورزان اطلاع‌رسانی کند.

فرماندار فریدن به برخی مشکلات حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: ماندگاری پزشک متخصص در منطقه نیازمند فراهم کردن شرایط لازم و حمایت از آن‌ها است، البته رعایت انصاف، وجدان کاری و رسیدگی کامل به وضعیت و حقوق بیماران نیز از سوی پزشکان متخصص ضروری است.

وی افزایش ظرفیت ویزیت پزشکان متخصص و ارتقای سیستم نوبت‌دهی بیمارستان شهید رجایی داران را ضروری دانست.

عباسی در خصوص تاخیر در فرایند تغییر مدیران شهرستان گفت: مهم‌ترین دلیل این موضوع مربوط به سطوح بالاتر مدیریتی است زیرا تغییرات هنوز در سطح نهادهای استانی اتفاق نیفتاده است.

فرماندار فریدن توانمندی، دلسوزی، کارایی، خلاقیت و پشتکار را از معیارهای انتخاب مدیران جدید بیان کرد و افزود: فهرست انتظارات از مدیران فعلی نیز به آن‌ها داده‌شده است تا در خروجی حوزه خود مدنظر قرار بدهند.

وی افزود: چنانچه مدیری نتوانست در مسیر تحقق انتظارات گام بردارد و توانمندی او احراز نشود بدیهی است که با گزینه‌های جدید بر اساس فرایندهای اداری جایگزین خواهد شد.

عباسی بابیان اینکه بر اساس بند هشت شورای اداری، فرماندار هر شهرستان باید در جریان فرایند جایگزینی مدیران قرار بگیرد، افزود: در این خصوص از بدو آغاز بکار دولت پذیرای نظرات مختلف برای انتخاب و معرفی گزینه‌های مناسب هر حوزه بوده‌ایم و هستیم.

فرماندار فریدن افزود: در فرایند اخذ مالیات از اصناف و کسبه مقررشده است ضمن اعتماد کامل به آن‌ها در رسیدگی به تراکنش‌های بانکی ازجمله وجوه واریزی به‌حساب از طریق دستگاه کارت‌خوان اصل را بر صحت ادعای آنان بگذارند و مالیات‌ها با رعایت کامل مقررات قانونی تعیین شود، مگر آنکه طبق اسناد،مدارک، شواهد و قرائن مثبت خلاف ادعای آن‌ها ثابت شود.

وی افزود: برخی مودیان باوجود داشتن درآمدهای کلان اقدام به فرار مالیاتی می‌کنند و مالیات واقعی خود را نمی‌پردازند که قوانین و فرایندها برای شناسایی این گروه و وصول مالیات متعلقه پیش‌بینی‌شده است.

عباسی به اجرای طرح اصلاح اقتصادی دولت اشاره و بیان کرد: نتایج مثبت این طرح باگذشت زمان بیشتر احساس خواهد شد.

فرماندار فریدن، تبیین این طرح برای مردم و آگاهی بخشی در خصوص مزایای آن را از سوی رسانه‌ها و کارشناسان اقتصادی ضروری دانست.

به گزارش ایرنا، نخستین نشست خبری فرماندار فریدن در دولت سیزدهم با حضور شماری از اهالی رسانه و خبرنگاران این شهرستان برگزار شد.

فریدن با ۲ شهر و ۲۸ روستا و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =