شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۶:۱۰:۰۳
فرمانداری شهرستان فریدن

فرماندار فریدن: اختصاص امتیازات مناطق کم‌برخوردار مهم‌ترین مطالبه فریدن است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن به نقل از ایسنا، عزیزالله عباسی در گفت‌وگو با این خبرگزاری درباره مهم‌ترین مطالبات شهرستان فریدن از رئیس‌جمهور، اظهار کرد: نیازهای شهرستان را احصا کردیم که بر این اساس ۱۴۴ مطالبه مهم را اولویت‌بندی کردیم که به استانداری ارائه‌شده است. فریدن با توجه به اینکه قطب کشاورزی است در […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن به نقل از ایسنا، عزیزالله عباسی در گفت‌وگو با این خبرگزاری درباره مهم‌ترین مطالبات شهرستان فریدن از رئیس‌جمهور، اظهار کرد: نیازهای شهرستان را احصا کردیم که بر این اساس ۱۴۴ مطالبه مهم را اولویت‌بندی کردیم که به استانداری ارائه‌شده است. فریدن با توجه به اینکه قطب کشاورزی است در نتیجه خشکسالی‌های متوالی آسیب دیده است و جز شهرستان‌های محروم نیز محسوب می‌شویم، اما امتیازات مناطق محروم و کم برخوردار را دریافت نمی‌کنیم در حالی که ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که برخی از این ظرفیت‌ها با توجه به شرایط اقلیمی منطقه مغفول مانده است.

وی افزود: نخستین اولویت شهرستان فریدن این است که در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان بحث کم برخورداری در تمام زمینه‌ها به شهرستان تعلق گیرد. البته این مهم برای بحث اشتغال لحاظ شده است و شهرستان برای موضوع اشتغال از امتیازات مناطق محروم برخوردار است، اما در دیگر زمینه‌ها از این امتیازات برخوردار نیست.

فرماندار فریدن، گفت: یکی از پتانسیل‌های فریدن داشتن جوانان خوش‌فکر و مستعد است که اگر شرایط زندگی مطلوب در شهرستان فراهم شود می‌توان از مهاجرت جوانان جلوگیری کرد که این مهم از اولویت‌های اصلی ما در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان است. بنابراین باید بحث کم برخورداری منطقه و دادن امتیازات مناطق محروم به شهرستان فریدن لحاظ شود.

عباسی تصریح کرد: اولویت بعدی فریدن در سفر رئیس‌جمهور بحث گردشگری، اشتغال، دامپروری، ایجاد گلخانه‌های صنعتی و صنایع تبدیلی است که تحقق این موارد به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مشروط است. سرمایه‌گذارانی برای تحقق این مهم تشویق شده‌اند و زمین‌هایی به آنان تحویل داده شده است و در کل مقدمات آن فراهم شده تا در بحث صنایع تبدیلی موفق عمل کنیم. پس اگر امتیازات مناطق کم برخوردار به فریدن تعلق گیرد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارای انگیزه می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر فردی قصد داشته باشد با سرمایه‌گذاری، صنعتی در شهرستان ایجاد کند از زمان بهره‌برداری به مدت ۲۰ سال از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شود که این مهم در جهت خدمت به مردم و توسعه پایدار تأثیر زیادی دارد.

تکمیل بیمارستان فریدن اولویت دارد

فرماندار فریدن گفت: با توجه به اینکه مرکز شهرستان‌های غرب استان اصفهان هستیم بیمارستانی داریم که سطحِ دو ارجاع است و چون سطح دو ارجاع است بعد از اصفهان برای پزشکان، این منطقه دارای جذابیت بالایی است. به همین دلیل پانسیون‌های پزشکی برای پزشکان آماده کرده‌ایم. همچنین خانه‌های عالم را برای روحانیان در روستاهای مختلف آماده کرده‌ایم و روحانیانی که به فریدن می‌آیند می‌توانند با خانواده در این خانه‌ها مستقر شوند.

عباسی افزود: بیمارستان فریدن نیاز به تجهیز و تکمیل بیشتر دارد و ساختمان اورژانس آن چند سال است که نیمه‌کاره رها شده است. همچنین کمبود آمبولانس داریم و چون پل ارتباطی میان استان‌های دیگر نیز هستیم در فصول تابستان و زمستان گردشگران زیادی به شهرستان فریدن می‌آیند که گاهی برای آنان حوادثی رخ می‌دهد که برای خدمات رسانی به مصدومان در برخی موارد با کمبود آمبولانس مواجه می شویم. البته پَدِ هوایی نیز ایجاد کرده ایم که شرایط خاص خود را دارد و حتماً باید روز باشد تا بالگرد بتواند عملیات انجام دهد.

وی تصریح کرد: از نظر داشتن پزشکان متخصص نیز کمبود داریم که رایزنی‌هایی در این باره انجام شده و در کل این مطالبات را در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان مطرح می‌کنیم.

فرماندار فریدن، ادامه داد: جاده‌های مواصلاتی شهرستان نیز وضعیت چندان مطلوبی ندارد و مسیر استان لرستان به بوئین میاندشت دارای نقایص زیادی است که البته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای رفع این مشکل تخصیص یافته است و قرارداد آن با پیمانکار منعقد شده تا وضعیت این جاده را بهبود ببخشند.

عباسی گفت: در بخش چاه‌های کشاورزی دچار مشکل هستیم و با توجه به محرومیت و شرایط اقلیمی که داریم فصل کشت و کار در فریدن محدود به پنج ماه از سال است و در این شرایط آب منطقه‌ای با طرح نصب کنتورهای هوشمند مشکلات مردم شهرستان را افزایش داده است و چون مردم پروانه برای حفر چاه گرفته‌اند از شرایط پروانه به شکل نصفه استفاده می‌کنیم و حتی این بهره‌برداری نصفه و نیمه را نیز آب منطقه‌ای با نصب کنتورهای هوشمند تقلیل داده است که این مشکل باید رفع شود.

لزوم تامین آب شرب از منابع پایدار

وی افزود: بحث انتقال آب شرب از اولویت‌های بعدی برای سفر رئیس‌جمهور است. بسیاری از چاه‌های فریدن به دلیل شرایط کم‌آبی نیتراته شده‌اند که به همین دلیل باید بتوانیم از منابع پایدار آب مانند چشمه لنگان بهره ببریم. بازسازی و نوسازی مدارس نیز از اولویت‌ها و مطالبات بعدی شهرستان است. برخی مدارس فرسوده شده‌اند و اگر زلزله رخ دهد این مدارس هیچ مقاومتی نخواهند داشت.

فرماندار فریدن، اظهار کرد: احداث سالن‌های ورزشی در شهر و روستاها ضروری است چراکه جوانان مستعد زیادی در روستاها داریم، اما فضای ورزشی کم داریم. در برخی روستاها سالن‌های ورزشی به شکل ناقص احداث شده که نیازمند اعتبار برای تکمیل هستند و چون دولت نظر مساعدی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره دارد امیدواریم در سفر رئیس‌جمهور اعتبار خوبی برای حل این مشکل تخصیص یابد.

عباسی گفت: کتابخانه عمومی فریدن بیش از ۱۰ سال است که نیمه‌کاره رها شده است که حل این مشکل از مطالبات شهرستان خواهد بود. مصلی فریدن نیز چند سال است نیمه‌کاره باقی مانده که در سفر رئیس جمهور امیدواریم اعتبار خوبی برای تکمیل مصلی اختصاص یابد. خوابگاه‌های دانش‌آموزی فرسوده شده‌اند که نیاز به نوسازی و بهسازی دارند.

وی ادامه داد: پساب فاضلاب در حال حاضر تصفیه شده و از فاضلاب خارج می‌شود، منتها چون چند سال است که در زمین‌های کشاورزی مردم این پساب رها است مشکلات زیست‌محیطی زیادی به همراه داشته که باید این مشکل را هرچه زودتر مرتفع کنیم. به همین دلیل با معاونت عمرانی استانداری جلسه‌ای داشتیم که مقرر شد اختیار آن بر عهده فرمانداری باشد. به همین دلیل پیشنهاد دادیم آب پساب در اختیار شهرداری و کشاورزان قرار گیرد تا بتوانند محصولات غیر مثمر کِشت کنند که این مهم جز مطالبات ضروری فریدن است.

طرح آزادسازی قیمت‌ها قبل از عید باید اجرا می‌شد

فرماندار فریدن درباره اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها در این شهرستان، گفت: این طرح به خوبی در فریدن در حال اجرا شدن است منتها اجرای این طرح در فصل خوبی انجام نشد. اگر طرح آزادسازی قیمت‌ها چند ماه قبل از عید اجرا می‌شد نتیجه بهتری به همراه داشت. در زمان اجرای طرح به تورم سالیانه برخورد کردیم که مجموعه این عوامل سبب افزایش قیمت‌ها شد، اما با تدابیری که اندیشیده شده است و یارانه نیز به خانوارها تعلق گرفت اجرای این طرح با مشکل چندانی مواجه نیست و به وفور اقلام مورد نیاز در دسترس مردم قرار دارد. بیشترین گلایه مردم از گرانی و توان خرید پایین آنان است.

عباسی افزود: اگر مردم حوصله کنند اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها به نفع آنان تمام می‌شود. یارانه‌ای که قبلاً دولت به حساب تولید کننده می‌ریخت اکنون به حساب مصرف کننده می‌ریزد که به همین دلیل مصرف کننده می‌تواند روی این مبلغ مدیریت کند. برای مثال نرخ بنزین ۳ هزار تومان است، اما وقتی ۱۵۰۰ تومان استفاده می‌کنیم دولت ۱۵۰۰ تومان دیگر را به حساب جایگاه دار واریز می‌کند. وقتی این پول به دست مصرف کننده می‌رسد و مدیریت روی آن وجود دارد به تدریج نظام عرضه و تقاضا وضعیت را بالانس می‌کند.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها در تبیین محاسن آزاد سازی قیمت‌ها برای مردم نقش مهمی دارند و رسالت جهاد تبیین بر عهده رسانه است. وقتی برای مردم صادقانه مسائل را بیان کنید آنان نیز می‌پذیرند.

تکمیل کشتارگاه فریدن ضروری است

فرماندار فریدن بر لزوم تکمیل کشتارگاه این شهر تأکید و خاطرنشان کرد: کشتارگاه فریدن نیمه صنعتی بوده و تقریباً جوابگوی نیازها است، اما باید تکمیل و مشکلات بهداشتی آن رفع شود که در سفر رئیس جمهور این مطالبه برای تخصیص اعتبار مطرح خواهد شد.

عباسی گفت: مشکل اعتبار شهرک گلخانه‌ای حل شده است و اکنون پیمانکار آن در حال کار است، اما مطالبه اساسی که در این شهرک داریم افزایش میزان مصرف آب است چراکه اختصاص ۱۰ لیتر بر ثانیه جوابگو نیست و در شهرک گلخانه‌ای فصلی نمی‌توان کار کرد و باید تمام سال فعال باشد. اختصاص ۱۰ لیتر بر ثانیه کم است که باید میزان آب اختصاصی افزایش یابد.

وی افزود: مشکل فرونشست زمین در شهر دامنه وجود دارد به طوری که بسیاری از خانه‌ها نشست پیدا کرده است، اما در شهر داران هنوز با مشکل فرونشست مواجه نشده‌ایم. تعداد چاه‌های عمیق در دامنه زیاد است و چون سطح آب چاه‌ها پایین رفته است ۹۰ درصد قنوات نیز خشک شده‌اند. مردم نجیب فریدن با این مشکلات مواجه هستند و هنوز به غرب استان حق‌آبه داده نشده است.

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن،  فرماندار فریدن صبح امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در فریدن گفت: دستگاه‌های متولی برنامه ریزی مناسب برای برگزاری کنکور سراسری، تامین امنیت و سلامت این آزمون و ایجاد شرایط بدون استرس و محیطی امن و سالم برای داوطلبان در […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرماندرای فریدن، نمازگزاران فریدنی پس از اقامه نماز جمعه، با انجام راهپیمایی از محل مسجد صاحب الزمان(عج) تا خیابان امام خمینی(ره) با شعارهای «سپاه مچکریم»، «تنبیه متجاوز»، «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «سیلی بعدی محکم‌تر است»، «نیروهای مسلح، دست خدا یارتان» از اجرای عملیات «وعده صادق» و دفاع مشروع […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، گفت: مهمترین گام در مبارزه با مواد مخدر آموزش و ارتقای آگاهی های عمومی است که باید با سرمایه گذاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فرماندار فریدن با […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، کوچه باغ‌های روستای حصور در بخش زنده رود فریدن و شکوفه‌های بهاری، طبیعت بهاری زیبایی را برای این منطقه به ارمغان آورده است. بخشدار بخش زنده رود فریدن گفت: روستای حصور با قدمت ۳۰۰ ساله در بخش زنده رود فریدن واقع شده که هر ساله طبیعت بهاری این روستا […]

۲۸ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =