پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۲۵:۴۶
فرمانداری شهرستان فریدن

پروژه ی ریلی فریدن- الیگودرز- ازنا زیر بنای رشد اقتصادی ۴ استان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، جلسه ی پیگیری اجرای پروژه ی راه آهن اصفهان-ازنا- الیگودرز با حضور فرمانداران  فریدن، بوئین و میاندشت، نماینده ی مردم شهرستانهای فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی ، معاون فرمانداری فریدونشهر، اعضای شورای شهر و شهردار داران، روسای شورای شهر و شهرستان فریدن بزرگ، […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، جلسه ی پیگیری اجرای پروژه ی راه آهن اصفهان-ازنا- الیگودرز با حضور فرمانداران  فریدن، بوئین و میاندشت، نماینده ی مردم شهرستانهای فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی ، معاون فرمانداری فریدونشهر، اعضای شورای شهر و شهردار داران، روسای شورای شهر و شهرستان فریدن بزرگ، نجف آباد، شهردار ازنا  و تعدادی از فعالان اجتماعی، به میزبانی شهرداری داران برگزار گردید.

عباسی فرماندار فریدن در این جلسه، توسعه ریلی در استان های اصفهان، لرستان، فارس و خوزستان را جزء مهم ترین و تاثیرگذارترین زیر ساخت ها دانست و بیان داشت: تکمیل پروژه ریلی بین استان های مذکور می تواند باعث رونق اقتصادی کشور شود و درآمد حاصله از این اتفاق برای کشورمان سرشار خواهد بود.

عزیزاله عباسی ادامه داد: بسیاری از مشکلات چهار منطقه در فریدن بزرگ بسیار مشابه هم هستند و این مشکلات با همدلی و مشاوره با یکدیگر و تلاش برای به دست آوردن امتیاز از مدیران بالادستی حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: توسعه و ایجاد زیر ساخت با همدلی و وحدت امکان پذیر است نمونه ای آن را ما در زمان پروژه گازرسانی به روستاها در دولت نهم و دهم مشاهده کردیم که در یک کار جهادی گاز رسانی به روستاها انجام گرفت.

فرماندار گفت: جلساتی که در سطح استان ها گرفته می شود باید تاثیر گذار باشد و تلاش کنیم که مدیران استانی در این جلسات حضور داشته تا خروجی مطلوبی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان  با انتقاد از برخی مدیران کل بیان داشت: برخی از مسئولان استانی به جلسات مهم شهرستانی که در راستای حل مشکلات منطقه برگزار می شود، ضمن دعوت از آنها به هر بهانه ی از آمدن شانه خالی می کنند و به همین دلیل نتیجه مورد انتظار حاصل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: برای پیشبرد هدف مان که توسعه ریلی دو استان و مناطق مذکور است باید تمام بحث های سیاسی و اجتماعی را  کنار بگذاریم  و برای تحقق یک هدف واحد تلاش کنیم، باید بدانیم هر کس گندم بکارد و هدفش گندم باشد و برای آن تلاش کند گندم برداشت خواهد کرد و اگر هدف کاه باشد به اندازه ی بدست آوردن کاه تلاش خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در فریدن اظهار داشت: مسئولان و تمام دست اندرکاران نظام اگر هدف کار و تلاش را بر مبنای رضایت خدا بگذارند مشکلات خود به خود حل خواهد شد و حتی موانع هم برطرف می شود پس باید منیت ها را کنار گذاشت و برای رضای خدا کار کنیم تا لطف الهی شامل شود و فردای آخرت توشه ای داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، خاطر نشان می گردد مسیر خط آهن ۲۷۰ کیلومتری اصفهان فریدن درود از شهرهای نجف آباد، تیران، داران، افوس،فریدونشهر و بوئین میاندشت گذشته و به خط آهن دورود متصل می شود.

مسیر این خط آهن کمترین ناهمواری را دارد و استان های بزرگ خوزستان-لرستان- اصفهان و فارس را از طریق شبکه ریلی به هم متصل می نماید. و  به دلیل مراودات و ارتباطات بالای فرهنگی و اقتصادی که مردم این سه استان با یکدیگر دارند از ضرورت خاصی برخوردار است.

در صورت احداث این خط آهن چندین میلیون تن بار در طول سال در مسیر جابجا خواهد گردید و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی به عمل خواهد آمد.

هم اکنون محصولات تولیدی فولاد و ورق های فولادی از اصفهان به بندر عباس حمل می شود طول این مسیر حدود ۱۰۰۰ کیلومتر است چنانچه این میزان محصول از طریق خط آهن اصفهان لرستان خوزستان حمل شود محصولات صادراتی با طی مسیر ۸۰۰ کیلومتر به بندر امام منتقل می شوند.

راه اندازی این خط آهن منجر به انتقال حجم انبوه بار بین استان های لرستان و فارس خواهد گردید اتصال این خط آهن در واقع استان ها لرستان و خوزستان را به استان فارس متصل می نماید.

سنگ های ساختمانی و تزئینی از استان لرستان با هزینه مناسب به استان فارس منتقل خواهد گردید محصولات کشاورزی بین استان های خوزستان و اصفهان و فارس با هزینه مناسب تر به مصرف کننده منتقل خواهد شد.

در صورت جابجایی کالاها بین استان های یاد شده از طریق احداث این خط آهن مهم و تاثیر گذار درآمد شرکت راه آهن نیز افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

اما احداث این خط آهن منجر به جابجایی ده ها هزار مسافر در طول سال بین استان های خوزستان، لرستان، اصفهان و فارس می گردد و از کشته و زخمی شدن عده زیادی از هم وطنان در سفر های جاده ای جلوگیری می نماید.

لذا دولت باید راسا اقدام به احداث این خط آهن مهم ملی نماید و مشروط نمودن آن به سرمایه گذاری بخش خصوصی در واقع وقت تلف کردن است با توجه به متن قانون اصل ۴۴ که در آن راه آهن باید دولتی بماند و با توجه به سایر قوانین موجود بخش خصوصی انگیزه و توجیه لازم برای سرمایه گذاری در اینگونه پروژه ها را به صورت جدی ندارد. لذا ضروری است دولت با اختصاص اعتبارت مورد نیاز هر چه سریعتر اجرای این پروژه مهم را تحقق بخشد.

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =