جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۵۱:۳۴
فرمانداری شهرستان فریدن

فرماندار فریدن : برنامه های اوقات فراغت را محله محور و مسجد محور برگزار کنیم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن – عباسی در ابتدای سخنانش ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری برنامه های هفته فرهنگی  شهرستان علی الخصوص بخشداری زنده رود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انتصاب دکتر عبداللهی مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان را تبریک گفت و برای دکتر ربیعیان مدیر سابق آرزوی توفیق و […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن عباسی در ابتدای سخنانش ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری برنامه های هفته فرهنگی  شهرستان علی الخصوص بخشداری زنده رود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انتصاب دکتر عبداللهی مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان را تبریک گفت و برای دکتر ربیعیان مدیر سابق آرزوی توفیق و سلامتی نمود.

رئیس کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده شهرستان با بیان اینکه همدلی و هم افزایی میان دستگاههای فرهنگی باعث پربارتر  برگزار شدن برنامه های هفته فرهنگی گردید اذعان داشت شیوع بیماری منحوس کرونا طی دو سال اخیر مانعی برای برگزاری تجمعات و برگزاری برنامه های مذهبی ،فرهنگی و اجتماعی بود که خوشبختانه با بازگشت شرایط به حالت قبل ان شاالله عرصه فعالیت مناسب تر گردد ضمن اینکه با  برگزاری برنامه های هفته فرهنگی شروع این فعالیت ها در شهرستان رسما کلید خورد.

عباسی سپس در خصوص برنامه های ستاد اوقات فراغت اذعان داشت در احادیث آمده وقتی از کاری فارغ شدید به دنبال فعالیت دیگر بروید  و در خصوص اوقات فراغت دانش آموزان هم اینگونه هست وقتی دانش آموزان دوران تحصیل را به پایان رساندند باید برای بعد از تحصیل و ایام تابستان آنها برنامه ریزی نمود.

مقام فرماندار اظهار داشت بعد از دو سال درگیری با کرونا و تعطیلی ،همه برنامه های اوقات فراغت در شهرستان از سر گرفته خواهد شد وی  در ادامه  بر غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تاکید  و تصریح نمود فضای مجازی و تلفن همراه تمام اوقات  فراغت جوانان و نوجوانان را در ایام کرونا پر نموده بود و آسیب های جسمی و فکری زیادی به آنها وارد کرده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه باید جذابیت برنامه های اوقات فراغت به گونه ای باشد که میان دانش آموزان و فضای مجازی فاصله ایجاد نماید اذعان داشت با توجه به شرایط شغلی و اقتصادی منطقه  در ایام تابستان تعدادی از دانش آموزان به کشاورزی و دامداری مشغول می باشند و ما موظف می باشیم برای سایر دانش آموزان اوقات فراغتی جذاب و پربار برنامه ریزی کنیم.

فرماندار  در ادامه تاکید نمود برنامه های اوقات فراغت را باید به صورت محله محور و مسجد محور برگزار کنیم و ضمن ایجاد جذابیت دانش آموزان  را در مسیری قرار دهیم که  در چند سال آینده کارآفرینانی موفق باشند وی افزود اگر بچه ها سرگرم باشند دچار آسیب نمی شوند و همین موضوع  از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند بی کاری در آینده نیز پیشگیری می کند.

عباسی اظهار داشت دستگاههای اجرایی ضمن استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد در برگزاری کلاسهای اوقات فراغت از مربیان کارآزموده و با تجربه با هماهنگی دستگاه متولی استفاده نمایند و نگاه بازاری و درآمدزایی به کلاسهای اوقات فراغت نداشته باشند ضمن اینکه در خصوص حضور دانش آموزان در کلاسهای اوقات فراغت و پرداخت هزینه باید خانواده ها توجیه شوند که هزینه برای اوقات فراغت سرمایه گذاری برای آینده فرزندانشان می باشد  

رئیس کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده در ادامه به بخشداران تکلیف نمود با همکاری دستگاههای اجرایی نسبت به برگزاری کلاسهای اوقات فراغت در روستاها برنامه ریزی نمایند وی همچنین تاکید نمود کلیه دستگاههای متولی اوقات فراغت برنامه های خود را ظرف یک هفته به دبیرخانه کارگروه اجتماعی ،سلامت و خانواده واقع در فرمانداری جهت جمع بندی ارسال نمایند.

مقام فرماندار همچنین در خصوص دستور کار چهارم جلسه  و بومی سازی  سند تحول تاکید نمود دستگاههای عضو کارگروه با توجه به فصول و بندهای مختلف سند و رسالت سازمانی پیشنهادات و برنامه های خود رادر اسرع وقت  به دبیرخانه ارسال نمایند تا با توجه به سند مذکور برنامه ریزی لازم و تعیین مسیر صورت پذیرد.

پایان بخش سخنان فرماندار اطلاع رسانی و توجیه آحاد مردم توسط اعضا کارگروه در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود ایشان به اعضا تکلیف و تاکید نمود بعنوان دستگاههای متولی فرهنگ نسبت به وظیفه خود پیرامون آگاه سازی و فرهنگ سازی در خصوص توزیع عادلانه یارانه ها به هر طریق ممکن اقدام نمایند.

 

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هفت =