جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۲۴:۰۹
فرمانداری شهرستان فریدن

جلسه ستاد ساماندهی زکات فطره شهرستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن – نماینده عالی دولت در شهرستان در ابتدای سخنانشان میلاد مسعود و مسرور امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت را تبریک و تهنیت عرض نمود و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهاری امیدواری نمود همگان از فیوضات معنوی ماه مبارک و سراسر رحمت رمضان برخوردار گردند. فرماندار […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن نماینده عالی دولت در شهرستان در ابتدای سخنانشان میلاد مسعود و مسرور امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت را تبریک و تهنیت عرض نمود و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهاری امیدواری نمود همگان از فیوضات معنوی ماه مبارک و سراسر رحمت رمضان برخوردار گردند.

فرماندار در ادامه با بیان اینکه در اسلام به پرداخت  زکات به عنوان یکی از فروع دین تاکید فراوان شده است اذعان داشت در قرآن کریم هر کجا نام نماز آمده بلافاصله بعد از آن نام زکات گفته شده است و بر طبق دستورالعمل های اسلام پرداخت زکات  سرخط اصلی و از جمله شرح وظایف مسلمانان می باشد .

مقام فرماندار در ادامه اذعان داشت امام رضا علیه السلام در حدیثی می فرمایند سه چیز در کنار همدیگر قرار دارند نماز در کنار زکات ،ستایش خداوند در کنار ستایش پدر و مادر و صله رحم و کمک به نیازمندان در کنار یکدیگر و در احادیث دیگر نیز آمده هر شخصی که زکات داد رستگار و تزکیه می شود .

عباسی افزود پرداخت زکات به مانند هرس شاخ و برگ درختان است شاید از ظاهر آنها کم شود اما در واقع باعث بارورتر شدن و ازدیاد میوه می گردد  وی اظهار داشت پرداخت  زکات به مانند هرس درختان باعث ازدیاد مال می گردد

نماینده عالی دولت در شهرستان سپس با اشاره به گزارش رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و نماینده اداره بهزیستی شهرستان اظهار داشت متولیان  اصلی جمع آوری زکات فطره این دو ارگان می باشند که البته با توجه به توضیحات ارائه شده مرکز خیریه خاتم الانبیاء شهر داران و مرکز نیکوکاری بقیه الله اعظم شهر دامنه نیز از دبیرخانه ستاد زکات استان دارای مجوز بوده و اجازه فعالیت در این زمینه دارند.

مقام  فرماندار در ادامه افزود  نیروی انتظامی در صورت مشاهده صندوق زکات فطره بدون هماهنگی و مجوز ستاد استان نسبت به جمع آوری اقدام نمایند وی  همچنین در خصوص قراردادن صندوقهای هر مرکز در شهر محل فعالیت و لزوم حضور افراد موجه دارای پوشش و ظاهر مناسب مطابق شئونات اسلامی تاکید نمود.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سه =