چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۱:۳۵:۱۱
فرمانداری شهرستان فریدن

فرماندار در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بر تشکیل کمیته اختصاصی ویژه اشتغال بانوان تاکید نمود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن – جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به ریاست عباسی فرماندار با حضور اعضا برگزار شد.  رئیس کارگروه اشتغال شهرستان پس از استماع ارائه طرح اشتغال  ویژه بانوان بی سرپرست و بدسرپرست شهرستان از محل تسهیلات مشاغل خانگی توسط سازمان های مردم نهاد شاهنگ و خیریه آبشار عاطفه […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به ریاست عباسی فرماندار با حضور اعضا برگزار شد.

 رئیس کارگروه اشتغال شهرستان پس از استماع ارائه طرح اشتغال  ویژه بانوان بی سرپرست و بدسرپرست شهرستان از محل تسهیلات مشاغل خانگی توسط سازمان های مردم نهاد شاهنگ و خیریه آبشار عاطفه ها اظهار داشت یکی از مهم ترین اولویت  شهرستان که سایر اولویت ها علی الخصوص مسائل و آسیب های اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد اشتغال می باشد.

نماینده  عالی دولت در شهرستان اذعان داشت با توجه به آسیب های اجتماعی در سطح جامعه اگر بتوان زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست را در خصوص اشتغال ساماندهی نمود و شرایط مناسب و به دور از حواشی های مختلف برای آنان فراهم نمود بسیار خوب می باشد که بجز مسائل معیشتی موضوعات اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

مقام  فرماندار در ادامه از دغدغه و همت بانوان شهرستان در این خصوص تقدیر نمود و افزود پس از تهیه طرح بصورت مکتوب و بومی سازی شده متناسب با پتانسیلها و قابلیت های شهرستان با محوریت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی جلسه کمیته اشتغال بانوان تشکیل و سپس با توجه به وظایف سازمانی دستگاههای عضو مسئولیت هر دستگاه تعیین و کار آغاز شود و سپس از وامهای خانگی برای توسعه استفاده گردد.

عباسی تاکید نمود اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مسیر و کانال را مهیا و هموار نموده و  تعیین نماید انجام آموزشهای لازم ، صدور مجوز فعالیت و تسهیلات  توسط  کدام دستگاه باید صورت پذیرد و در مرحله بعد نیازسنجی نمایید که بانوان تمایل به انجام کار در منزل و یا بصورت گروهی و کارگاهی را دارند.

فرماندار  شهرستان همچنین در خصوص بازاریابی صنایع تولیدی و ایجاد مشاغل مرتبط از جمله قالی بافی ،جاجیم بافی ،گبه بافی و … نیز توصیه نمود و افزود در جمع حاضر همه موافق ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید هستیم پس لازم است با توجه به رسالت سازمانی افراد را بواسطه استعدادشان در مسیر درست هدایت نماییم وی ن کارآفرینان موفق را افرادی معرفی نمودند که در مسیر صحیح هدایت گردیده اند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بر استعدادیابی و انجام آموزشهای لازم ،شناسایی بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست قبل از اعلام تسهیلات مشاغل خانگی در سال آینده تاکید نمود و خاطر نشان کرد در زمان تخصیص اعتبارات اگر دستگاهی طرح و برنامه خود را مشخص ننموده باشد اعتبار به دستگاه و یا شهرستان دیگر تخصیص می یابد.

تشکیل کمیته اختصاصی ویژه اشتغال بانوان ، شناسایی مشکلات و موانع ،تشدید تعامل و هم افزایی ،انجام کارگروهی و تیمی و پرهیز از سلیقه ای عمل نمودن ، تحقق شعار عدالت محوری در شهرستان برگزاری جلسات با خروجی و نتیجه مثبت و ورود به عرصه اشتغال بصورت جهادی از دیگر تاکیدات فرماندار بود.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن،  فرماندار فریدن صبح امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در فریدن گفت: دستگاه‌های متولی برنامه ریزی مناسب برای برگزاری کنکور سراسری، تامین امنیت و سلامت این آزمون و ایجاد شرایط بدون استرس و محیطی امن و سالم برای داوطلبان در […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرماندرای فریدن، نمازگزاران فریدنی پس از اقامه نماز جمعه، با انجام راهپیمایی از محل مسجد صاحب الزمان(عج) تا خیابان امام خمینی(ره) با شعارهای «سپاه مچکریم»، «تنبیه متجاوز»، «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «سیلی بعدی محکم‌تر است»، «نیروهای مسلح، دست خدا یارتان» از اجرای عملیات «وعده صادق» و دفاع مشروع […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، گفت: مهمترین گام در مبارزه با مواد مخدر آموزش و ارتقای آگاهی های عمومی است که باید با سرمایه گذاری بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فرماندار فریدن با […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، کوچه باغ‌های روستای حصور در بخش زنده رود فریدن و شکوفه‌های بهاری، طبیعت بهاری زیبایی را برای این منطقه به ارمغان آورده است. بخشدار بخش زنده رود فریدن گفت: روستای حصور با قدمت ۳۰۰ ساله در بخش زنده رود فریدن واقع شده که هر ساله طبیعت بهاری این روستا […]

۲۸ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفت =