جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۲:۱۸:۲۴
فرمانداری شهرستان فریدن

معاون استاندار اصفهان: فرمانداران دولت سیزدهم، وامدار شخص یا جریان خاصی نیستند

اصفهان-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: فرمانداران دولت سیزدهم، وامدار شخص یا جریان خاصی نیستند بلکه تنها بر اساس فرایندهای کاری استانداری برای خدمت به مردم و ارتقای نظام، انتخاب و معرفی می‌شوند. محمدرضا جان نثاری، شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری فریدن و آیین تکریم و معارفه فرماندار جدید این شهرستان […]

اصفهان-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: فرمانداران دولت سیزدهم، وامدار شخص یا جریان خاصی نیستند بلکه تنها بر اساس فرایندهای کاری استانداری برای خدمت به مردم و ارتقای نظام، انتخاب و معرفی می‌شوند.

محمدرضا جان نثاری، شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری فریدن و آیین تکریم و معارفه فرماندار جدید این شهرستان در سینما فرهنگ شهر داران افزود: فرمانداران وامدار خون شهدا، انقلاب و نظام هستند و باید بر همین مدار حرکت کنند.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم باید از فرماندار خود تقاضاهایشان را مطالبه کنند، افزود: دولت سیزدهم، دولت پاسخگوست و دولت برخورد و تحقیر با منتقد نیست.

جان نثاری تصریح کرد: فرمانداران باید به این نکته دقت کنند که فرماندارِ همه مردم از همه جریان ها و گروه ها هستند.

وی افزود: فرمانداران، مشکلات مردم را به درخواست های کوچک و بزرگ تقسیم بندی نکنند بلکه باید به همه امور  رسیدگی کنند.

جان نثاری گفت: فرماندار باید متواضع و مردمی باشد، در میان مردم و با آداب و رسوم آنان زندگی کند و خود را از اقشار مردم جدا نداند.

معاون استاندار اصفهان افزود: باید به افراد دیندار، مومن و انسان های دلسوزی که خیر و صلاح مردم را می خواهند میدان داده شود و از آنها حمایت کرد.

جان نثاری، خدمت به مردم را شاخص ارزیابی فرد انقلابی عنوان کرد و افزود: امروز برگرداندن امید به مردم، بزرگترین خدمت به آنها و نظام اسلامی است، فشار به مردم زیبنده انقلاب نیست و این رویه باید تغییر کند.

معاون استاندار اصفهان افزود: مردم عائله های نظام هستند و باید با آنها صادقانه سخن گفت.

وی افزود: بسیاری از مشکلات، حل شدنی است و ریشه طولانی شدن آن در سختگیری های بی اساس و نبود آشنایی با فرایندهای تسهیل گرانه بوده است.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه آسیب های وارد شده به نظام باید جبران شود، افزود: در این مسیر باید به دور از تعرض به یکدیگر و با دوری از حاشیه سازی، برای حل مشکلات اصلی کمر همت بست.

وی با اشاره به ظرفیت ها و چالش های فریدن افزود: در این شهرستان باید با همگرایی برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن شود چرا که هر کس که حتی یک نفر را بکار بگیرد و تولید و اشتغال را توسعه دهد نعمت بزرگیست که باید قدر او را دانست.

جان نثاری با بیان اینکه مشکل مردم بگو مگو نیست، افزود: مطالبات مردم چندان پیچیده و نامفهوم نیست بلکه آنها رفع بیکاری، تقویت معاش، حل مشکل ازدواج و برخورداری از سطح معقول زندگی و رفاه را می خواهند که باید برطرف شود.

جان نثاری با بیان اینکه توسعه فریدن به پشتیبانی نیاز دارد، افزود: فرماندار باید از ظرفیت مطالبه گری صریح و مجدانه ای که در نماینده مجلس و ائمه جمعه و نخبگان وجود دارد، استفاده کند.

معاون استاندار اصفهان گفت: مردم خوب و متدین فریدن در سال های پیش بدلیل هجوم مشکلاتی مانند بیکاری، سخت شدن معاش، خشکسالی و نبود زیرساخت ها و امکانات به مرکز استان مهاجرت کرده اند، لذا باید منطقه به نحوی توسعه یابد که مهاجرت ها معکوس شود و آنها به سرزمین خود بازگردند.

فریدن، سرشار از نعمت ها و رنج ها

امام جمعه شهر داران نیز در این جلسه به ظرفیت های منطقه در بخش های مختلف اشاره و بیان کرد: فرماندار جدید باید بر مبنای فرصت ها و با اتحاد همه مردم، برای رفع مشکلات منطقه بکوشد.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی با بیان اینکه بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت منطقه با وجود بستر مناسب و فرصت های خوب، چشم انداز مورد انتظار را نداشته است، افزود: تبعیض در سیاست های استانی، بسیاری از ظرفیت های فریدن را معطل نگه داشته است.

وی افزود: انتخاب رییس جمهوری انقلابی از سوی مردم به این معناست که مدیران و فرمانداران نیز باید انقلابی انتخاب شوند.

در شرایط امروز؛ مجالی برای اختلاف افکنی نیست

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه همدلی و تلاش رمز جبران عقب ماندگی های منطقه است، تصریح کرد: برخی با کاشت بذر نفاق و دشمنی به خون شهدا خیانت می کنند، در حالی که امروز با توجه به مشکلات کشور، دیگر زمان اختلاف افکندن و قدرت طلبی با خط کشی های سیاسی اصلاح طلبی و اصولگرایی نیست.

حسین محمدصالحی، به ضرورت برخورداری از روحیه جهادی مدیران اشاره و بیان کرد: وفاداری مردم فریدن به نظام و انقلاب همواره می درخشد و تنها راه ادای دین به آنها، تلاش و حرکت برای رفع مشکلات است.

نماینده مجلس افزود: پیگیری برای حذف اشتباهی نام فریدن از فهرست مناطق محروم، همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در کنار این موضوع، با پیگیری صورت گرفته اکنون فریدن بعنوان «منطقه غیربرخوردار در اشتغال» مصوب شده است و سرمایه‌گذارانی که امسال در این شهرستان به راه‌اندازی واحدهای تولیدی اقدام کنند یا واحدهایشان را به بهره‌برداری برسانند، به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

محمدصالحی ادامه داد: با توجه به مشکل بیکاری در منطقه، مقرر شد وزارتخانه‌ها، اولویت برنامه‌های خود را در زمینه اشتغال به فریدن اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه مردم اشتغال است و ما نیز آن را دنبال می کنیم، تصریح کرد: ساده ترین کارخانه هایی که می توانست در گذشته در منطقه راه اندازی شود بدلیل مخالفت ها ایجاد نشد اما امروز شاهد ایجاد تعداد قابل توجهی واحد تولیدی و کارگاهی در فریدن هستیم.

این‌ نماینده مجلس افزود: طرح آبرسانی پایدار به شهرستان های غرب اصفهان، سال گذشته در ردیف بودجه ملی قرار گرفت و مرحله مناقصه آن نیز بزودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: باید به دوراز گروه بندی های سیاسی از ظرفیت همه مردم و نیروها برای توسعه منطقه استفاده شود.

شهرک گلخانه و رمز ارز فریدن، ۲ طرح شاخص استانی

فرماندار پیشین فریدن نیز با بیان اینکه بخشی از مطالبات دیرینه مردم در چهار سال اخیر با وجود مشکلات اقتصادی به نتیجه رسید، گازرسانی به ۲۸ واحد تولیدی و استقرار این زیرساخت برای واحدهای تولیدی آتی، بهره برداری از شهرک گلخانه ای فریدن پس از ۱۳ سال، تقویت شهرک صنعتی فریدن پس از ۱۵ سال با استقرار کارگاه های مختلف نظیر تولید لنت ترمز، کلنگ زنی کارخانه کاشی و سرامیک و استقرار شهرک استخراج رمز ارز تخصصی کشور در سه گام(فاز) تولید ماینر، تولید رمز ارز و آموزش از مهمترین این اقدامات برشمرد.

سیدتقی معین الدینی، پیشرفت طرح های عمرانی روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها، اجرای پروژه های آب و فاضلاب و آبرسانی به شهرها و روستاها، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و اجرای طرح های آبیاری نوین، پروژه های مسکن محرومان و پیشرفت های فرهنگی و اجتماعی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت و حفظ و برقراری امنیت و آرامش را از دیگر دستاوردهای مهم دوره تصدی خود عنوان کرد.

بیانیه گام دوم انقلاب، راهگشا و امیدبخش

فرماندار جدید فریدن با بیان اینکه از ظرفیت همه اقشار مردم، نخبگان، نماینده مجلس و ائمه جمعه برای رفع چالش های منطقه استفاده خواهد شد، تصریح کرد: برون رفت از مشکلات فریدن و تسریع رفع آنها، همچنین نیازمند نگاه ویژه مدیران بالادستی به این منطقه است.

 عزیزالله عباسی، بیانیه گام دوم انقلاب را چراغ راه حرکت برای خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: بر اساس راهبردهای این بیانیه، باید ظرفیت های منطقه بومی سازی شود و از آنها برای توسعه پایدار بهره ببریم.

به گزارش ایرنا، آیین تکریم و معارفه فرماندار فریدن در دولت سیزدهم، شامگاه شنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان و شماری از مسوولان محلی و اقشار مردم در سالن سینما فرهنگ شهر داران(بخش مرکزی فریدن) برگزار شد.

در این آیین، از تلاش های «سیدمحمدتقی معین الدینی»، فرماندار پیشین قدردانی و «عزیزالله عباسی» با قرائت حکم استاندار اصفهان بعنوان‌ سُکاندار جدید فرمانداری فریدن معرفی شد.

فریدن با ۲ شهر داران و دامنه و با جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب استان واقع است.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، به منظور هماهنگی و انسجام جهت باشکوه برگزار نمودن شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس، روز چهارشنبه جلسه ای با ریاست فرماندار فریدن و با حضور بخشداران بخش مرکزی، زنده رود و مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. فرماندار طی سخنانی ضمن تبریک […]

۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اولین جلسه شورای اداری فریدن در سال ۱۴۰۳ با حضور عزیزاله عباسی فرماندار فریدن، امام جمعه شهر داران، منتخب مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت و دیگر مسئولان دستگاهای اجرایی در مسجد گلستان شهدای شهر داران برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، اعضای شورای اداری شهرستان فریدن روز سه شنبه در ابتدای نخستین نشست سالجاری این شورا، با نثار گل برتربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با آنان تجدید میثاق کردند. نخستین نشست شورای اداری فریدن در مسجد گلستان شهدای شهر داران و در جوار قبور مطهر شهیدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

۸ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری فریدن، عزیزاله عباسی فرماندار فریدن با انتشار ویدیویی فرا رسیدن سال جدید، را به تمام مردم این دیار تبریک گفت.

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دوازده =